حسابداری املاک و مستغلات کسب و کار کاملاً متفاوت از حسابداری برای هر تجارت دیگری است زیرا به ثبت های پیچیده در دفاتر حسابداری نیاز دارد. این صرفاً پیچیدگی معاملات اعتباری و بدهکاری نیست، بلکه شاید بیشتر از آن باشد.
در این مقاله، فهرستی از ترفندها و تکنیکهایی را گردآوری کردهایم که میتوانید کار حسابداری شما را آسان و بدون استرس کنید. استفاده از فناوری می تواند این فرآیند را به طور کامل ساده کند.
از حساب های بانکی اختصاصی استفاده کنید
داشتن یک حساب بانکی اختصاصی برای هر ملک بهترین وسیله برای ساده سازی فرآیند حسابداری املاک است. ردیابی درآمد و هزینه هر ملک با این رویکرد آسان تر است. با این حال، از آنجایی که سیستم مقیاس پذیر نیست، به شما توصیه می کنیم که دارایی ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، اندازه دارایی، ارزش دارایی یا سایر پارامترهای مشابه گروه بندی کنید و سپس به حساب های بانکی مربوطه پیوند دهید. این کار حسابداری املاک و مستغلات شما را به یک کار کمتر دلهره آور تبدیل می کند.
همچنین توصیه می شود حساب های شخصی و تجاری خود را جدا نگه دارید تا یک عمل حسابداری ساده تر و راحت تر انجام دهید. تصور کنید، هنگام جستجو در دفتر حساب، هزینه های تجاری را از هزینه های شخصی جدا کنید. یک فرآیند کاملا خسته کننده و زمان بر.
از گوشی هوشمند خود استفاده کنید
فناوری تلاش های انسان را تا حد زیادی ساده کرده است. امروزه، بیشتر کارها در عرض چند ثانیه با کمک گوشی هوشمند انجام می شود، چه ذخیره اطلاعات مهم تجاری یا سفارش غذا.
برنامه های مختلف برای رفع نیازهای کسب و کار در تلفن های هوشمند موجود است. ما به شما پیشنهاد می کنیم از این برنامه ها به نفع خود استفاده کنید.
اگرچه MS Excel به طور گسترده برای ثبت تراکنشهای تجاری استفاده شده است، برنامهها ذخیره تراکنشها را آسان میکنند، حتی اگر در حال حرکت هستید و همچنین با یک ضربه روی صفحه نمایش.
QuickBooks Online برنامهای است که بهویژه برای کسبوکارهای متوسط کوچک و با هدف حفظ سوابق طراحی شده است. همچنین میتواند با برنامههای کاربردی دیگر برای سادهسازی فرآیند حسابداری ادغام شود. ترکیبی از Expensify و QuickBooks Online می تواند به شما کمک کند رسیدهای تجاری را در صورت لزوم و در صورت لزوم ذخیره کنید. Hubdoc برنامه دیگری است که به عنوان مخزن ذخیره داده متمرکز عمل می کند که می تواند داده ها را از منابع دیگر واکشی کند.
ثبت معاملات تکراری
تراکنش های مکرر آنهایی هستند که ماه به ماه اتفاق می افتد و قابل پیش بینی هستند. به همین دلیل است که این تراکنشها را میتوان با کمک نرمافزار آنلاین خودکار کرد تا مجبور نباشید آنها را بارها و بارها ثبت کنید.
تراکنش های زیر را می توان به عنوان تراکنش تکراری با QuickBooks Online تنظیم کرد:
1. استهلاک
2. استهلاک
3. پرداخت وام مسکن
امیدواریم این نکات و تکنیک های حسابداری به شما کمک کند تا به سطح مطلوبی از سهولت و دقت در فعالیت حسابداری املاک و مستغلات خود برسید.