چه تفاوتی با سایر صنایع دارد!


اگر صاحب رستوران هستید، یا یک حسابدار آینده نگر هستید که در حال بررسی مسیرهای شغلی مختلف هستید، ممکن است فکر کرده باشید که چگونه حسابداری رستوران با سایر اشکال حسابداری متفاوت است. این همه نسبی است و به طور مشابه در آیه کامل حسابداری ساختار یافته است. با این حال، تفاوت های کلیدی وجود دارد که رشته حسابداری را در صنایع مختلف متنوع می کند.

حسابداری رستوران، در این نکته، بر اساس عوامل ذاتی صنعت غذا و نوشیدنی برجسته می شود. F&B معمولاً با عناصر فاسد شدنی و نامشخص کار می کند، در حالی که سایر بخش ها دارای عناصر قوی هستند.

در اینجا سه ​​ویژگی منحصر به فرد وجود دارد که حسابداری رستوران را از بقیه متمایز می کند.

مدیریت منظم موجودی

در حالی که مدیریت موجودی یک زمینه ضروری در هر شکلی از حسابداری است، که باعث می شود در رستوران ها متمایز شود. به طور معمول، یک کسب و کار متوسط، موجودی های انبوه را که در دوره های طولانی تر جدول بندی شده اند، نگهداری می کند. این به ساده کردن منابع کمک می کند و در عین حال هزینه های حسابداری و پایگاه داده را کنترل می کند.

با این حال، اگر مدیر رستوران هستید، مدیریت موجودی هر روز ضروری است. دلیل این امر، ماهیت فاسد شدنی کالاهای خام در یک رستوران است – همه مواد غذایی باید تازه نگه داشته شوند تا کیفیت خدمات حفظ شود و در عین حال تمرکز بر عدم متحمل شدن ضرر و زیان ناشی از فساد باشد. از این رو، در رستوران ها، مدیریت موجودی نقش بسیار مهم تری نسبت به سایر صنایع دارد.

بیانیه های هفتگی

اکثر شرکت ها حساب های خود را در قالب های ماهانه، فصلی و سالانه نگهداری می کنند. با این حال، رستوران‌ها شکل متفاوتی از کسب‌وکار دارند – معمولاً در تعطیلات آخر هفته و در فصول تعطیلات فروش بسیار بیشتری دارند، در حالی که بعدازظهرهای روزهای هفته به طور بالقوه زمان معاملات پایینی دارند.

در نتیجه، حفظ سود و زیان و صورت‌های جریان نقدی در قالب هفتگی ضروری است. این به حفظ برابری عملکرد در طول سال کمک می‌کند و تجزیه و تحلیل اقلام غذایی و نوشیدنی‌هایی که تقاضای زیادی داشتند و چه چیزهایی کارساز نبودند، کمک می‌کند.

نسبت هزینه به فروش

وقتی صحبت از حسابداری رستوران به میان می آید، شاید بزرگترین شاخص تجاری که باید از آن پیروی کنید، نسبت هزینه به فروش است. این یک عامل مطلق نیست که سلامت کسب و کار رستوران شما را تضمین کند، اما باید به شما ایده خوبی از مسیر کسب و کارتان بدهد.

نسبت هزینه به فروش به صورت (هزینه غذا/فروش غذا) x 100% محاسبه می شود.

متغیرهای موجود در این معادله بسته به عواملی مانند مکان رستوران، منو و مشتریان شما، میزان عملیات شما و غیره می توانند نوسان داشته باشند. با وجود آن، این نسبت ایده درستی از اینکه کجا باید ضرر را متوقف کنید و چگونه می توانید ثروت خود را احیا کنید به شما می دهد.

بسیاری از رستوران ها این اشتباه را مرتکب می شوند که به حسابداری رستوران همسو با سایر اشکال حسابداری نگاه می کنند. در حالی که ممکن است به شدت برنامه های تجاری شما را از مسیر درست خارج نکند، شما متوجه خواهید شد که عقب می مانید، و وظایف حسابداری پیچیده تر به نظر می رسند، زیرا اینطور نیست.کاملاً با پیشرفت کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

با پیروی از این سه عامل ساده، می‌توانید دنیای کاملی از تفاوت‌ها را که بین اداره یک رستوران و هر کسب‌وکار دیگری وجود دارد، در نظر بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید