حسابداری یک الزام برای همه شرکت ها در سراسر صنایع است. بنابراین، استخدام پرسنل حساب های داخلی یک روش معمول است. با این حال، جایگزین دیگری وجود دارد که اکثر شرکت ها به دلیل تصورات نادرست و اولویت های دیگر از در نظر گرفتن آن کوتاهی می کنند. برون سپاری وظایف حسابداری امکانی است که ارزش بررسی دارد.
اما آیا برای شما مناسب است؟ اجازه دهید مزایا و معایب برون سپاری الزامات مالی و حسابداری شما را ببینیم-
جوانب مثبت –
مقرون به صرفه بودن
برای شرکت ها و شرکت های کوچک، الزامات ممکن است خیلی بزرگ نباشد، و بنابراین، استخدام یک تیم جداگانه برای این هدف مقرون به صرفه نیست. از سوی دیگر، برون سپاری حسابداری به شما این امکان را می دهد که فقط برای مقدار کاری که دارید بپردازید. بنابراین، شما پول زیادی را پس انداز می کنید.
اولویت بندی داخلی بهتر
هنگامی که وظایفی مانند حسابداری و امور مالی برون سپاری می شوند، لازم نیست نگران آنها باشید و می توانید تمرکز خود و همچنین منابع خود را بر روی سایر وظایفی که مهمتر هستند، اولویت بندی کنید.
تحویل کار با کیفیت بالا
هنگام برون سپاری، اگر به درستی انتخاب کنید، شرکتی که نیازهای شما را رسیدگی می کند، پر از متخصصان در این زمینه خواهد بود. که تضمین می کند که وظایف شما با نهایت تخصص انجام می شود.
منفی
مهاجرت و درک فرآیند
وقتی فعالیتهای حسابداری و مالی را برونسپاری میکنید، مرحله انتقال ممکن است کمی سخت باشد و اگر درک درستی با شرکت ایجاد نشود، ممکن است مسائلی مانند اختلاف زمانی یا سوء تفاهمهای مربوط به تحویل ایجاد شود.
عدم کنترل
اگر ایدهآلیست هستید و نیاز دارید که همه کارها به روش شما انجام شود، برون سپاری ممکن است گزینه سختی برای شما باشد. از آنجایی که کنترل کمی بر نحوه انجام فرآیند دارید و ممکن است با هر قسمت از آن موافق نباشید.
بدون تعمیر لحظه آخری یا کمک محلی
برخلاف داشتن کارکنان داخلی، برون سپاری به شما اجازه نمی دهد در آخرین لحظه به مسائل یا تنظیماتی برای نیازهای خود برسید. از آنجایی که هیچ کمک محلی وجود ندارد، باید به خوبی برنامه ریزی و اجرا شود.
نتیجه گیری
برون سپاری یک گزینه عالی برای استارت آپ های جدید یا شرکت های کوچک است که تمام منابع برای کارهای ضروری تر و مهم تر مورد نیاز است. همچنین، شرکت های بزرگ نیز ممکن است از حسابداری برون سپاری به دلیل حجم زیاد کار سود ببرند. با این حال، باید شرکتی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و با آنها تفاهم کنید، ROI چیزی است که اهمیت دارد.