داشبورد هوش تجاری برای پیگیری KPI ها، نقاط داده های کلیدی و موارد دیگر استفاده می شود. گزارش داشبورد یک نگاه سریع به عملکرد فعلی یک کار خاص ارائه می دهد. داشبوردهای خوب تعریف شده برای مدیریت کلان داده عالی هستند. داشبوردها را می توان در موارد زیادی مانند داشبورد برای رانندگان وسایل نقلیه، داشبورد برای مشاغل خرده فروشی، داشبورد برای بیمارستان ها و غیره استفاده کرد. داشبوردهای تجاری برای صنعت املاک و مستغلات بسیار مفید هستند زیرا این صنعت داده های زیادی دارد و پیگیری آن دشوار می شود. از همه آن تعداد املاک، مکانها، دادههای مشتریان، قیمتها، امکانات رفاهی و سایر اطلاعات در چنین داشبوردهای تجاری ذخیره میشود و برای کارمندان شاغل در بخش املاک و مستغلات در دسترس قرار میگیرد.
در این مقاله مزایا و ویژگی های داشبورد کسب و کار گزارش با جزئیات بیشتری پوشش داده خواهد شد
استخراج ارزش بیشتر از داده ها
داده ها مهمترین عامل برای هر نوع کسب و کاری است. حفظ داده ها و در دسترس قرار دادن آن برای همه کاربران کار دشواری است. داشبورد هوش تجاری برای صنعت املاک و مستغلات این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا به هر داده ای در صورت تقاضا دسترسی داشته باشند.
تجزیه و تحلیل داده ها ساده تر شد
برای کسب و کار املاک، پیگیری پیشرفت و تجزیه و تحلیل فعالیت های تجاری داخلی و خارجی ضروری است. داشبورد هوش تجاری به کاربرانی مانند کارمندان، مشاوران املاک و غیره اجازه می دهد تا داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد عملکرد تجاری نتیجه گیری کنند. از آنجایی که تمام داده ها با کمک داشبورد در دسترس قرار می گیرند، مدیریت می تواند با کمک ابزارهای مختلف موجود در داشبورد، آن ها را به روشی ساده تر تجزیه و تحلیل کند.
در تصمیم گیری کمک می کند
همانطور که در نکته قبل ذکر شد، داشبوردهای تجاری به شما امکان می دهد عملکرد را به روشی ساده تر تجزیه و تحلیل کنید و کمک بزرگی در تصمیم گیری ارائه دهید. گزارش داشبورد گزارش را بر اساس تجزیه و تحلیل نمایش می دهد و نشان می دهد که چه تصمیماتی باید در فرآیندهای تجاری برای بهبود عملکرد اتخاذ شود. به عنوان مثال، بخشهای فروش و بازاریابی یک شرکت املاک و مستغلات میتوانند کارهای فردی را تجزیه و تحلیل کنند و استراتژیهای خاصی را برای تجارت تصمیم بگیرند که به فروش خوب املاک میافزاید.
قابل تنظیم
داشبوردهای تجاری قابل تنظیم هستند. در هر کسب و کاری سطوح مختلفی از کارکنان وجود دارد. مدیریت عالی، مدیریت میانی، زیردستان، و غیره وجود دارد. می توان آن را به گونه ای سفارشی کرد که سطح خاصی از کارمندان بتوانند فقط به داده های خاص و نه به همه اطلاعات دسترسی داشته باشند. بسته به تعیین
سازگار با موبایل
امروزه همه داشبوردهای هوش تجاری سازگار با موبایل هستند. همانطور که میتوانیم انقلاب تلفن همراه را ببینیم، واضح است که در آینده، بیشتر فعالیتهای تجاری مهم بر روی تلفن همراه انجام خواهد شد. کارمندان، مانند آژانسهای املاک، میتوانند با کمک آخرین داشبوردهای تجاری، در هر زمان و از هر مکان به راحتی به دادهها دسترسی داشته باشند. این کار کاغذبازی و همچنین تلاش را کاهش می دهد و در وقت ارزشمند یک نماینده صرفه جویی می کند.
داشبوردهای تجاری از کاربردها و مزایای مختلفی تشکیل شده است. هر ابزار یا فناوری مورد استفاده در یک تجارت دارای هدف بداهه سازی تجاری است. هدف داشبورد هوش تجاری بهبود عملکرد یک کار یا خود کسب و کار است.
نتیجه گیری
در محیط تجاری پرشتاب امروزی، دسترسی فوری به معیارها و داده های کلیدی برای تصمیم گیری آگاهانه بسیار مهم است. داشبورد کسب و کار، با توانایی خود برای نمایش بصری و یکپارچه سازی اطلاعات حیاتی، مزیت رقابتی را به شرکت ها ارائه می دهد. از ردیابی عملکرد در زمان واقعی و تصمیم گیری افزایش یافته تا تقویت همسویی تیم، بهبود کارایی و شناسایی روندها، مزایا بسیار زیاد است. از آنجایی که کسبوکارها به پیمایش پیچیدگیهای عصر دیجیتال ادامه میدهند، استفاده از مزایای برتر داشبورد تجاری نه تنها به یک لوکس بلکه یک ضرورت تبدیل میشود. در اصل، یک داشبورد با طراحی خوب چراغی است که مسیر رشد استراتژیک و موفقیت پایدار را روشن می کند.