هیئت استانداردهای حسابداری مالی و هیئت استانداردهای حسابداری بینالمللی استانداردهای حسابداری جدیدی را در سال 2016 صادر کردند. استانداردهای جدید که قرار است در ژانویه 2019 اجرایی شوند، نحوه شناسایی بدهیها و داراییهای اجاره را در ترازنامه و هدف افشای اطلاعات کلیدی قرارداد اجاره را بازتعریف میکنند. . سازمان ها موظفند از انطباق آنها با استانداردهای جدید حسابداری اطمینان حاصل کنند.
اما سازمان ها چگونه باید خود را برای استانداردهای جدید آماده کنند و از آن استقبال کنند؟ ببینیم:-
1. یک کمیته راهبری متقابل داشته باشید
به منظور اجرای استانداردهای جدید، مدیران حسابداری و گزارشگری SEC نیاز به پشتیبانی اجرایی در عملکردها و واحدهای مختلف تجاری دارند. از این رو، تلاش برای انطباق باید مانند یک برنامه استراتژیک مدیریت شود که کارکردهای مختلفی را که برای موفقیت ابتکار انطباق در تاریخ ضرب الاجل مورد نیاز است، تصدیق کند.
2. کشف
مدیر پروژه حسابداری اجاره ای را استخدام کنید که درک عمیقی از داده های اجاره شرکت و استانداردهای جدید حسابداری داشته باشد. مدیر پروژه باید در موقعیتی باشد که تأثیرات بالقوه نسبتهای ترازنامه را تعیین کند و مطابق با آن به ذینفعان مشاوره دهد.
آنها باید با تهیه فهرستی دقیق از تمام قراردادهای اجاره دپارتمان شروع کنند و به نقاط داده خاصی که توسط استانداردهای حسابداری جدید پرداخته شده است، توجه کنند. دادههای اجارهای جمعآوریشده شامل تعداد املاک اجارهای، نوع ملک اجارهای، اجاره تجهیزات، شکاف در دادههای اجاره و در دسترس بودن دادههای اجارهای ذخیرهشده دیجیتالی است.
3. طراحی و ارزیابی
مدیر پروژه با ذینفعان همکاری می کند تا یک خط مشی و آستانه برای دارایی های اجاره ای ایجاد کند و دلایل پشت هر تصمیم اجاره را تعریف کند. مدیر پروژه سیاستهای حسابداری را برای تعیین قراردادهای اجاره تعیین میکند که باید طبق استانداردهای حسابداری جدید تعدیل شوند. سند خط مشی ها باید جامع و دقیق باشد تا راهنمایی هایی در مورد سیاست های حسابداری، مصلحت های منتخب و انطباق با استانداردهای جدید حسابداری ارائه دهد.
4. اجرا
در حین اجرا، شرکت ها موظفند تمام مطالب اجاره جدید را در ترازنامه محاسبه و پردازش کنند. مدیر پروژه باید راهنمایی های مستمری را به حسابرس شرکت ارائه دهد و تیم های پروژه اجاره را در مورد ملاحظات و سیاست های جدید حسابداری اجاره آموزش دهد. آموزش مداوم شامل تمرینات ساختگی در امور مالی، اجاره نامه های تعبیه شده و عملیات برای اطمینان از اجرای صحیح خط مشی است.
خلاصه
اجرای استانداردهای جدید حسابداری اجاره نامه نیستو بعد از مهلت انطباق. این یک جنبه مدیریت تجاری مداوم است که باید هر بار که برای اجاره نامه جدید پرداخت می شود یا تغییرات حسابداری ایجاد می شود، مستند و نگهداری شود. از این رو، شرکتها باید در یک سیستم مدیریت داده متمرکز سرمایهگذاری کنند که اجارههای دیجیتال و تأثیر آن بر ترازنامه را بهطور پایدار مدیریت کند.