حسابداری املاک – چرا برون سپاری؟در سناریوی تجاری فعلی، کاهش هزینه ها توسط شرکت ها یا شرکت های جهانی مورد تاکید قرار گرفته است. صنعت املاک و مستغلات در این زمینه مستثنی نیست. حسابداری املاک و مستغلات به عنوان یک کار تخصصی است که بسیار مهم است اما اغلب وقت گیر است.چه زمانی حسابداری املاک و مستغلات را برای شرکت خود برون سپاری کنیدبرون سپاری موفق حسابداری املاک و مستغلات به شرکتهای املاک و مستغلات کمک میکند تا بر کسبوکار اصلی خود یعنی املاک و مستغلات به جای حسابداری پشتیبان خود تمرکز کنند.
- عملیات حسابداری داخلی توسط یک حسابدار انجام می شود که ممکن است گاهی اوقات به دلیل مسائل بهداشتی غایب باشد. یا در مواردی که حسابدار بدون اطلاع قبلی شرکت را ترک می کند که جریان وظایف حسابداری سازمان را مختل کند.
- در مواردی که به دلیل عدم هماهنگی و تسهیل در حسابرسی سالانه و اظهارنامه مالیاتی موارد خاصی وجود دارد
- کارکنان حسابداری ممکن است دانش و تجربه محدودی از حسابداری املاک و مستغلات و الزامات قانونی داشته باشند
- کارکنان حسابداری داخلی فعلی ممکن است در انجام وظایف حسابداری املاک و مستغلات و همچنین رسیدگی به انواع مشکلات مالی و حفظ ترازنامه تمیز تحت فشار باشند.
برخی از توابع/وظایف کلیدی حسابداری که می توانند برون سپاری شوند عبارتند از:
- پردازش معاملات حسابداری
- خدمات مدیریت پول نقد
- گزارشگری مالی املاک و مستغلات
- خدمات حسابداری مستاجر
- پردازش حقوق و دستمزد املاک و مستغلات
- حساب های پرداختنی
- حساب های دریافتنی
- بیمه، رهن، سازش های امانی
- تهیه بودجه، تجزیه و تحلیل مالی و پیش بینی جریان نقدی
- پشتیبانی حسابرسی
- فعالیت های حسابداری عمومی و پایان ماه
چگونه می توان شرکت حسابداری املاک و مستغلات مناسب را انتخاب کرد؟انتخاب شرکت حسابداری املاک و مستغلات مناسب برای برون سپاری یک کار چالش برانگیز است زیرا مستلزم بررسی و تحقیق کامل است. این شامل جمع آوری اطلاعات در مورد شهرت شرکت است که می تواند از طریق ارجاعات و بررسی های آنلاین انجام شود. سایر فرآیندها یا رویه های انتخاب که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- انتخاب حسابداران مجرب با دانش یا تخصص در صنعت املاک
- برای استخدام خدمات آن شرکت حسابداری املاک، که دارای تیمی از کارشناسان مالی از موسسات مالی معتبر است که در کار با انواع مختلف ابزارها/نرم افزارهای حسابداری املاک و مستغلات مانند QuickBooks، Yardi، Appfolio، Timberline، MRI تجربه خوبی دارند. RealPage OneSite و غیره
- شرکت های مربوط به حسابداری املاک و مستغلات خدمات مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند که به شرکت املاک شما کمک می کند تا مقدار زیادی پول در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند و امنیت و تداوم کسب و کار را تضمین کند.
- تجربه همچنین باید معیاری باشد که باید در حین برون سپاری به آن توجه کرد. کارکنان باید دانش مربوط به گواهینامه های بیمه، قوانین شناسایی، معافیت از حق درآمد، قراردادها و غیره را داشته باشند.
جدای از اینها، شرکت برون سپاری باید حسابداران رسمی یا CPAهایی داشته باشد که به عنوان شرکای حسابرسی و مدیران مالی دارای تخصص در درک صنعت جهانی املاک و مستغلات تا هسته فعالیت داشته باشند.
نتیجه گیری
تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه شروع “برون سپاری موفق حسابداری املاک و مستغلات” یک مقطع مهم برای هر شرکتی است که پیچیدگی های عملیات داخلی را با مزایای بالقوه تخصص خارجی متعادل می کند. با رشد و تکامل شرکت ها، نیاز به شیوه های حسابداری تخصصی، به موقع و کارآمد بسیار مهم می شود. برون سپاری، زمانی که به صورت استراتژیک انجام شود، راه حلی ارائه می دهد که مقرون به صرفه بودن را با تخصص تلفیق می کند. برای شرکتها ضروری است که نشانههای زمانی که عملیات داخلی ممکن است با رشد پیشی میگیرد را تشخیص دهند و مراحل انتخاب شریک برونسپاری مناسب را درک کنند. در دنیای پویای املاک و مستغلات، جایی که هر تصمیم مالی میتواند تأثیرات آبشاری داشته باشد، اطمینان از شیوههای حسابداری قوی از طریق برونسپاری موفق میتواند کلید موفقیت پایدار و شفافیت مالی باشد.