نوع مناسب داشبورد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید


هر پروژه املاک و مستغلات جنبه های زیادی دارد و می تواند به سرعت از دست شما خارج شود. به عنوان مثال، یک شرکت املاک و مستغلات می تواند یک داشبورد برای نمایش پیشرفت روزانه تمام پروژه های در حال ساخت خود مستقر کند. هر پروژه تاخیری را می توان با استفاده از عوامل دقیق مانند مقدار مواد اولیه، حضور کارگران و غیره بیشتر تجزیه و تحلیل کرد.

الف داشبورد هوش تجاری (BI). داده های پیچیده را استخراج و به بینش های معنی دار ترجمه می کند. سه نوع اصلی داشبورد وجود دارد – عملیاتی، استراتژیک و تحلیلی.

انواع داشبوردهای هوش تجاری

الف داشبورد گزارش نه تنها نشانگرهای کلیدی سلامت پروژه را نشان می دهد، بلکه به طور بالقوه می تواند به شما در ایجاد پیشرفت های تدریجی نیز کمک کند.

جادوی تحلیل و گزارش داشبورد این است که می‌تواند نقاط داده‌ای که قبلاً نامشخص بوده است را گزارش کند که در صورت استفاده صحیح از آن، می‌تواند معدن طلای کارایی باشد و در نهایت منجر به سود بالاتر نیز شود.

داشبوردهای تحلیلی

با یک داشبورد تحلیلیمی توان بینش های گذشته، حال را مشاهده کرد و در مورد روندهای آینده پیش بینی های دقیقی انجام داد. تحلیلگر کسب و کار از این بینش ها برای تعریف و نظارت بر اهداف سازمان بر اساس نیازهای بازار استفاده می کند.

یک داشبورد تحلیلی ممکن است برای تیم های سریع مانند فروش، خدمات مشتری و مدیریت ارشد کاملاً بی ربط باشد.

به طور کلی، این داشبوردها برای استفاده از آنها به سطحی از آموزش نیاز دارند. دید آنها فقط به تحلیلگران تجاری و چند نقش کلیدی دیگر محدود می شود.

یک داشبورد تحلیلی خاص برای املاک و مستغلات، سایت‌های توسعه بالقوه با تراکم جمعیت و سطوح اقتصادی بالا را نشان می‌دهد.

داشبوردهای عملیاتی

برخی از تیم ها نیازی به داده های دقیق یا روشنگری ندارند. آنها فقط به یک مجموعه اولیه از اعداد برای نظارت و اندازه گیری عملکرد خود نیاز دارند. به عنوان مثال، رهبران تیم در عملیات خدمات مشتری شما می توانند آمارهای مختلف عملکرد در زمان واقعی تیم خود را بررسی کنند. اگر فرصت یا دلیلی برای نگرانی ببینند، می توانند تیم خود را بر این اساس راهنمایی کنند.

چنین تیم هایی با سرعت بالا استفاده خواهند کرد داشبوردهای عملیاتی. اجرای آنها آسان و سریع است. از آنجایی که آنها از اکثر عملیات تحلیلی سنگین عاری هستند، استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.

یک مثال خوب از داشبورد عملیاتی برای املاک و مستغلات می‌تواند نمایه‌ای از بودجه و جدول زمانی ارائه دهد.

داشبوردهای استراتژیک

یک مدیر ارشد برنامه یا پروژه می‌تواند به سرعت به KPIهای کل سازمان نگاه کند (شاخص های کلیدی عملکرد) اعداد فروش فصلی را دوست داشته باشید و آنها را با پرس و جوهای تجاری سه ماهه مقایسه کنید. این به او نگاه دقیقی می‌دهد که تیمش چگونه سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل می‌کند. اینها و بسیاری دیگر از آمارهای سطح بالا (سود، درآمد، هزینه به ازای هر مشتری و غیره) در داشبورد استراتژیک BI ثبت می شوند.

آنها معمولاً فقط برای مجموعه محدودی از افراد در یک سازمان باز هستند. فرکانس مشاهده آنها نیز نسبت به سایر داشبوردها کمتر است.

نتیجه گیری

هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد داشبوردهای BI; هر یک از عملکردهای تیمی نیاز به دسترسی به انواع مختلف داده هایی دارد که به طور متفاوتی تجسم شده اند. با استقرار داشبوردهای غنی از داده، می توانید هر کارمندی را قادر کنید تا در سطح خود به تجارت شما کمک کند.


دیدگاهتان را بنویسید