فرآیند مدیریت سفارش کار – آنچه شما باید بدانید


مدیریت سفارش کار چیست؟

به طور خلاصه، مدیریت سفارش کار به دنبال پیگیری تمام سفارشات کاری دریافتی و افرادی است که آن را مدیریت می کنند، فرآیندها و تکنسین های تعمیر و نگهداری که روی آن کار می کنند. نرم افزار سفارش کار تعمیر و نگهداری کارایی را افزایش می دهد و تخصیص کارهای تعمیر و نگهداری را به نحو احسن انجام می دهد. بسیاری از اتوماسیون ها را می توان با استفاده از دستگاه های تلفن همراه و GPS ایجاد کرد تا تکنسین های تعمیر و نگهداری را بتوان ردیابی کرد و فعالیت سفارش کار را می توان در زمان واقعی به روز کرد. سیستم سفارش کار به شرکت کمک می کند تا تکنسین ها یا فروشندگان خود را به طور مناسب برای همه کارهای باز برنامه ریزی کند و همچنین هزینه های کار را پس از آن ارزیابی کند. یک سیستم سفارش کار برنامه ریزی شده سطح جدیدی از ابزارهای مدیریتی را ارائه می دهد که برای کلیه تعمیرات و نگهداری منظم، تعمیرات سرمایه ای، و بازیابی خسارات ناشی از مستاجران استفاده می شود.

مستندات سفارش کار:

ساده ترین راه برای ایجاد تأثیر مستقیم، بهبود کیفیت داده های وارد شده در هنگام ایجاد یا تکمیل یک سفارش کاری است. در نمای بیرونی، سفارش کار ردیابی می‌کند که چه کاری انجام شده است و چه کسی آن را انجام داده است، اما اگر به دقت بررسی کنید، ثبت سفارش‌های کاری می‌تواند داستان بسیار بزرگ‌تری را بیان کند.

1. اولویت – همه سفارش‌های کاری دارای اولویت یکسانی نیستند، اما با پر کردن این قسمت، برنامه‌ریزان و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری می‌توانند ایده بهتری در مورد اینکه چه کاری باید ابتدا برنامه‌ریزی و تکمیل شود، پیدا کنند.

2. قطعات استفاده شده – هنگامی که قطعات استفاده شده در سفارش کار ثبت می شوند، هزینه قطعات با آن قطعه خاص از تجهیزات مرتبط می شود. این جزئیات در تجزیه و تحلیل تعمیر در مقابل جایگزینی مفید است. همچنین، همانطور که قطعات در سفارش کار استفاده می‌شوند، سطح موجودی در فروشگاه‌ها کاهش می‌یابد و اعلان‌های سفارش مجدد را درخواست می‌کند. با داده‌های صحیح استفاده از قطعات، احتمالاً سطوح موجودی را بهینه می‌کند و در عین حال هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

3. ساعت های صرف شده – با وارد کردن این اطلاعات در سفارش کار، مدیران تعمیر و نگهداری می توانند متوجه شوند که ساعات کار در کجا صرف می شود. و نگاه کنید، اگر آنها بیشتر تعمیر و نگهداری واکنشی انجام می دهند تا پیشگیرانه؟ برای پیدا کردن اینکه آیا آنها تعداد صحیح منابع برای رسیدگی به تعمیرات اضطراری را دارند؟ آیا بسته شدن سفارش های کاری زمان بیشتری می برد؟ پر کردن این جزئیات توجیه افزایش یا کاهش تعداد کارمندان را آسان تر می کند.

4. هزینه های متفرقه – این اطلاعات هزینه‌یابی شامل هزینه‌های تحویل اضطراری قطعات می‌شود و می‌تواند هنگام تعیین اینکه آیا یک قطعه را در محل ذخیره کنید یا خیر مفید باشد.

5. مشکل / علت / راه حل – «مشکل: پمپ کار نمی کند. راه حل: آن را تعمیر کنید. این نوع داده ها هنگام تلاش برای تعیین علت اصلی توقف کار پمپ در کارخانه مفید نیستند. با شناسایی علت مشترک، می‌توان اقدامات مؤثری را برای محدود کردن عود بیشتر انجام داد. همچنین، به تکنسین بعدی کمک می کند تا در آینده همان مشکل را عیب یابی کند.

6. یادداشت های تکمیلی – چی شد و چرا؟ باز هم، این اطلاعات برای یافتن تجزیه و تحلیل علت اصلی یا تکنسین بعدی که با مشکلات مشابه مواجه است مفید است. این می تواند به درک مراحل انجام شده هنگام عیب یابی خرابی کمک کند.

وارد کردن صحیح اطلاعات در فرم های سفارش کار اولین قدم برای راه اندازی یک سیستم سفارش کار کارآمد است. مستندسازی دستورات کاری و جزئیات آن‌ها می‌تواند برای شناسایی مشکلات مداوم و سطوح نامناسب از کار افتادگی استفاده شود، بنابراین راه‌حل‌هایی مانند بازرسی‌های منظم یا نگهداری پیشگیرانه می‌توانند برای کاهش فعالانه سطح زمان از کار افتادن به کار روند. تکنسین های تعمیر و نگهداری باید تشویق شوند تا در صورت امکان هر قسمت را در سفارش کار پر کنند تا بتوان از این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کرد. مطمئن شوید که این بخشی از شرح شغل تکنسین و مسئولیت های کلیدی روزانه است.

از شرکت‌های کوچک مدیریت املاک گرفته تا شرکت‌های جهانی، ثبت سفارش‌های کاری، یک راه‌حل مدیریت کل تعمیر و نگهداری ارائه می‌کند که عملیات تعمیر و نگهداری را ساده‌تر می‌کند و نتیجه شما را تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید