رسیدگی به حسابداری املاک و مستغلات در سراسر طیف یک کار سخت است، بنابراین جای تعجب نیست که بودجه بندی املاک نیز می تواند بسیار پیچیده باشد.
چه مدیریت دارایی باشد و چه عملکردهای شرکتی، عملکرد درونی یک شرکت املاک و مستغلات ارقام زیادی را ایجاد می کند که باید خرد شوند.
با این حال، خبر خوب این است که ما در میانه عصر دیجیتال زندگی می کنیم. آنچه که قبلاً ساعات کار طولانی را به خود اختصاص می داد و نیاز به مهارت های حسابداری بی عیب و نقص داشت، اکنون با نرم افزارهای پیشرفته و بدون خطر ناهماهنگی قابل رسیدگی است.
تنها چیزی که باید کاملاً درست باشد، انتخاب نرم افزار است. متعدد هستند حسابداری مدیریت اموال و نرم افزار بودجه بندی موجود در بازار با قیمت های مناسب، اما کسب و کار شما باید نرم افزاری را پیدا کند که نیازهای خاص شما را برآورده کند.
نرم افزارهای مدیریت املاک
اکثر نرم افزارهای مدیریت دارایی مبتنی بر ابر هستند، به این معنی که داده های شما از راه دور به صورت آنلاین ذخیره می شوند و در صورت خرابی سخت افزار خطری در خطر نیست.
برخی از نرم افزارهای بسیار توصیه شده مدیریت املاک موجود در بازار امروزه عبارتند از Yardi، Appfolio، RealPage، Rentec Direct، Rent Management، Property Matrix، Resman و Axxerion.
همه این برنامه ها می توانند تمام عملکردهای متنوع حسابداری املاک و مستغلات مانند گزارش، بودجه بندی، جمع آوری اجاره، مدیریت سرنخ و مدیریت دفتر کل.
نرم افزار اختصاصی بودجه
با این حال، اگر به دنبال استفاده انحصاری از چیزی برای قابلیت های بودجه بندی آن هستید، در هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری دارایی باید نکاتی را رعایت کنید. اینها عبارتند از:
1. پیش بینی اجاره
پیش بینی دقیق برای هر شرکت املاک و مستغلات بسیار مهم است. پیشبینی درآمد لیزینگ یکی از جنبههای کلیدی است که برای ایجاد بودجه خود به آن نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که نرمافزار انتخابی شما یک ابزار پیشبینی دقیق با رابط کاربری جذاب و قابل استفاده ارائه میدهد.
2. پیش بینی متغیرهای چندگانه
عامل دیگری که باید به آن توجه کنید پیش بینی چندگانه است. شما باید اعداد را در سناریوهای مختلفی بدانید که تغییرات اجارهبها، عوامل اجتماعی-اقتصادی، آسیبهای آب و هوایی و سایر متغیرها را در نظر میگیرد.
نرمافزار ایدهآل باید به شما کمک کند تا چندین گزارش تهیه کنید که به شما امکان میدهد برای چنین متغیرهایی بودجههای احتمالی ایجاد کنید.
3. مدیریت هزینه های شرکت
از طرف دیگر، هزینه های شرکتی نیز دارید که شامل مالیات، حقوق و دستمزد، هزینه های قانونی، هزینه خدمات، کارمزد کارگزار و سایر معاملات می شود.
نرم افزار مدیریت املاک ذکر شده در بالا دارای ویژگی های داخلی برای هزینه های شرکت نیست. با این حال، ارائه دهندگان نرم افزار مانند Yardi و MRI ابزارهای افزودنی دارند که می توانند به شرکت شما کمک کنند تا هزینه های شرکت را نیز محاسبه کند.
وقتی نوبت به بررسی روش های دیجیتال برای حسابداری اموالمهم است که به یاد داشته باشید که یک اندازه برای همه مناسب نیست. شما باید نگاهی به آنچه که آن نرم افزار خاص به شما ارائه می دهد و چگونه می تواند به رفع نیازهای شما کمک کند داشته باشید.