5 تأثیر COVID-19 بر بازار املاک تجاری


COVID-19 به مشاغل در سطح جهانی ضربه زده است و بازار املاک اجاره ای تجاری در امان نمانده است. اختلالات قابل توجهی در کوتاه مدت و میان مدت وجود دارد. مفهوم کار از خانه به یک هنجار تبدیل شده است و تنها یکی از معدود روندهایی است که شرکت ها در حال انطباق آن هستند.

برای یک مشاور املاک تجاری بسیار مهم است که در این بحران از طریق نوآوری فرصت هایی برای بقا و شکوفایی پیدا کند. در اینجا پنج روش وجود دارد که COVID-19 در بخش املاک و مستغلات تجاری تغییر دهنده بازی بوده است:

مشکلات در پیش بینی های کوتاه مدت و بلند مدت

با توجه به اینکه شرکت‌هایی که می‌خواهند فضا را کاهش دهند، املاک اجاره‌ای اداری به گزینه‌های اجاره انعطاف‌پذیرتری نیاز دارند. ما باید گزینه های اجاره فرعی را ارائه دهیم و آماده مذاکره مجدد در مورد اجاره باشیم. قراردادهای اجاره دارای بندهایی برای فسخ یا گسترش زودهنگام خواهند بود تا شرکت ها بتوانند بر اساس تقاضای بازار تماس بگیرند.

در یک مدل کار هیبریدی، نیمی از کارمندان به دفتر می آیند و نیمی دیگر از خانه کار می کنند. آیا این به معنای کاهش تقاضا برای فضای اداری است؟ نه، برعکس، بالا خواهد رفت. فقط نحوه استفاده از آن متفاوت خواهد بود و فضاهای اداری واحد ممکن است اهداف متعددی را انجام دهند. می‌توانیم جلسات بزرگ‌نمایی، کنفرانس‌ها، فضاهای آرام در یک اتاق را به طور همزمان داشته باشیم.

بهینه سازی فضا

خبر خوب این است که تقاضا برای املاک تجاری برای اجاره در حال حرکت به سمت شمال است. دلیلش هم ساده است. شرکت ها برای موفقیت به بهترین استعدادها نیاز دارند و برای جذب چنین منابعی به مکان های کاری پیشرفته نیاز دارند. کار از خانه با کار در دفتر همراه خواهد بود و تقاضا برای دومی را کاهش نخواهد داد.

تغییری که خواهیم دید تراکم اداری کمتر یا نیروی کار کمتر اما همان فضای کاری است. اگر قبلاً به یک کارمند 70-80 فوت مربع اختصاص داده می شد، این مساحت به 100 فوت مربع می رسد. برای اطمینان از رعایت هنجارهای فاصله گذاری اجتماعی است.

رفاه کارکنان یک اولویت خواهد بود، و ما می‌توانیم به جای مناطق مشترکی که کارمندان را در معرض خطر عفونت قرار می‌دهند، انتظار داشته باشیم که سالن‌های ورزشی در داخل دفتر کار دربند باشند.

کاهش عرضه و تقاضای اداری

رکود اقتصادی منجر به کاهش تقاضا شده است و فقدان عرضه باعث شده است تا دنیای شرکت ها در مورد سرمایه گذاری املاک تجاری خود تجدید نظر کنند. این بیماری همه گیر می تواند تأثیر شدید یا متوسطی بر تقاضا برای فضاهای اداری تجاری بسته به مدت زمان آن داشته باشد.

تقاضای املاک تجاری در چند ماه اول همه گیری به شدت کاهش یافته است. از آنجایی که فعالیت های ساخت و ساز متوقف شده است، به احتمال زیاد شاهد عرضه جدیدی نیستیم. حجم لیزینگ بسیار کمتر از سطوح سال 2019 خواهد بود.

سال 2019 شاهد افزایش تقاضا برای فضاهای اداری در مکان های برتر بود. تقاضا برای منابع انسانی باکیفیت احتمالاً قوی است که به افزایش تقاضای فضای اداری کمک می کند.

افزایش سرمایه گذاری در ایمنی-اولین امکانات رفاهی

ما به املاک تجاری برای اجاره نیاز داریم تا با کووید-19 سازگارتر باشد و ویژگی‌های ممتاز را ارائه دهیم. حتی اگر بیشتر کارمندان دوز اجباری واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند، در اداره‌ای که در امکانات بهداشتی سرمایه‌گذاری نکرده است کار نخواهند کرد.

نیروی کار آگاه از COVID-19 در عصر جدید علاقه ای به اتاق های تناسب اندام، سالن های عمومی یا اتاق های جلسات مملو از جمعیت ندارد. آن‌ها به دنبال دفاتری با سیستم‌های فیلتر هوا در سطح جهانی، ارتباطات بدون لمس، فن‌آوری جلسات از راه دور، طرح‌های بهداشتی و سلامتی و امکانات در فضای باز هستند.

رشد اجاره ایستا

تقاضا برای فضاهای اداری با کیفیت قوی تر از عرضه بوده است و نرخ های خالی در مناطق کلیدی پایین بوده است. بدون عرضه جدید برای کاهش فشار بر تقاضا برای اجاره های تجاری، بعید است به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اما اگر قرنطینه ادامه پیدا کند، ممکن است 5 تا 10 درصد در اجاره دفتر کاهش یابد.

نتیجه گیری

در حالی که همه‌گیری کووید-19 به بازار املاک و مستغلات تجاری ضربه زده است تأثیر کووید 19 بر بخش املاک و مستغلات آنقدر که پیش بینی می شد شدید نبوده است. این تا حد زیادی به دلیل روشی است که شرکت‌ها برای تغییر نیازهای نیروی کار جوان، فعال دیجیتالی و آگاه به سلامت تکامل یافته‌اند.

در حالی که املاک تجاری تقاضا دارد، استفاده از آن تغییر خواهد کرد. هم شرکت و هم عامل املاک تجاری باید با این واقعیت بیدار شوند. با توجه بیشتر فضاهای اداری به ایمنی و بهداشت، تقاضا برای املاک تجاری بعید است به این زودی ها کاهش یابد.

درباره ما

OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 50000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.

از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.


خدمات حسابداری کم هزینه برای شرکت های املاک تجاری: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید