همه چیزهایی که باید بدانید


داشتن ملک می تواند راهی عالی برای کسب درآمد منظم ماهانه باشد. برای یک صاحبخانه، گسترش مالکیت ملک به تعدادی مکان می تواند درآمد ماهانه او را چندین برابر افزایش دهد. با این حال، مالکان باید اسناد، صورت‌حساب‌ها و سایر یادداشت‌های مهم اطلاعاتی را که ممکن است در آینده به دلایل مختلف مورد نیاز باشد، نگهداری کنند. این کار کوچک ممکن است در ابتدا ضروری به نظر برسد، اما زمانی که نیاز به ارجاعات بعدی، اثبات ادعاها و مالکیت وجود داشته باشد، مفید خواهد بود.

اسناد مالیاتی

داشتن مدارک مالیاتی کامل شاید اولویت شماره یک برای مالکان باشد. اسناد اولیه مورد نیاز مربوط به درآمد و هزینه های اجاره است. این کار مالکان را از دردسر قابل توجهی در طول فصل مالیات یا آن موقعیت عجیب و غریب که برای ممیزی فراخوانده می شود، نجات می دهد. مالکان ملزم به ارائه اسنادی برای اثبات دخل و خرج خود خواهند بود. این کمک می کند زمانی که شما همه آن را مستند و مفید!

از خدمات CPA استفاده کنید

برای مقابله با حسابداری پیچیده، توصیه می شود صاحبخانه از خدمات یک حسابدار حرفه ای یا یک حسابدار رسمی رسمی (CPA) استفاده کند. یکی از اولین چیزهایی که یک CPA درخواست می کند اسناد است. بنابراین برای مالکان توصیه می شود که با به روز نگه داشتن سوابق مالی و مرتبط با CPA، فرآیندها را ساده تر کنند.

سوابق حقوق و دستمزد کارکنان

برای مالکانی که کارمندانی را برای مدیریت املاک خود استخدام کرده اند، مجدداً لازم است سوابق درآمد کارمندان خود را نگه دارند. این شامل سوابق مالیاتی حقوق و دستمزد، سوابق مالیات کسر شده و همچنین اظهارنامه مالیات بر اشتغال آنها می شود. در صورت وجود هرگونه مغایرت در داده‌های مالیاتی کارکنان، از صاحبخانه سؤال می‌شود و متعاقباً از صاحبخانه خواسته می‌شود تا با جریمه‌ها آن را اصلاح کند.

نگهداری اسناد ملکی

یک ملک مسکونی در برابر قوانین و مقررات شهرداری و همچنین دولت مسئول است. نگهداری پرونده جداگانه برای مدارک مربوط به ترخیص و ثبت املاک تحت مالکیت موجر از بروز عوارض غیرضروری در هنگام ارزیابی و ارزیابی زمین و املاک جلوگیری می کند.

رسیدها و یادداشت ها

صاحبخانه هایی که دارای چندین ملک اجاره ای هستند باید به خاطر داشته باشند که هزینه های کوچک اینجا و آنجا می تواند به انبوهی از پول اضافه شود. نگه‌داشتن رسیدهای پرداخت‌های گران‌قیمت بی‌معنا است، اما حتی دریافت‌های سرمایه‌گذاری‌های کوچکی که برای تعمیر و نگهداری ملک انجام می‌شود، باید ایمن نگه داشته شوند. آنها هنگام محاسبه هزینه های ماهانه مفید هستند و به برنامه ریزی بودجه برای هزینه های آینده کمک می کنند. نگهداری رسیدها همچنین به تعیین مقدار دقیق پولی که برای رفع خسارت اموال قابل مطالبه از مستاجرین مسئول خسارت خرج می شود کمک می کند.

برای جلوگیری از پرداخت مضاعف یا عدم پرداخت قبوض، مالکان باید پرونده های جداگانه ای را برای صورتحساب های تکراری ماهانه هر ملک متعلق به خود نگهداری کنند. این تضمین می کند که وقتی یک CPA به اثبات هزینه ها نیاز دارد، صاحبخانه می تواند به راحتی به رسیدها دسترسی داشته باشد.

اسناد رسمی و قراردادهای مستاجرین

بسیار مهم است که صاحبخانه ها سوابق تمام قراردادهای رسمی منعقد شده با مستاجران خود را نگه دارند. این قراردادها می تواند در قالب اسنادی مانند درخواست اجاره، اجاره نامه امضا شده اصلی، بسته قرارداد اجاره و سایر اسناد تولید شده در طول مدت اجاره باشد. داشتن سوابق این اوراق رسمی، مالکان را از هرگونه اتهام نادرست یا ادعای نادرست علیه آنها نجات می دهد.

جمع بندی

مجموعه ای از اسناد و پرونده های ذکر شده ممکن است باعث شود که ثبت اسناد املاک و مستغلات مانند یک کار وحشتناک به نظر برسد که به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. اما هنگامی که گام بزرگ مرتب سازی اسناد و رسیدهای مختلف در فایل های اختصاصی آنها تکمیل شد، به سادگی نیاز به مدیریت به موقع برای نگهداری اسناد برای طولانی مدت دارد. همچنین برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب وجود دارند که به نگهداری سوابق اختصاص داده شده یا تسهیل کننده آن هستند. اگرچه نگهداری سوابق املاک و مستغلات نیازمند تلاش و زمان زیادی از صاحبخانه است، اما مطمئناً کار آنها را آسان می کند. پس همین امروز انجامش بده!


دیدگاهتان را بنویسید