هر کسب و کاری باید یک هدف درآمدی داشته باشد که باید آن را در یک بازه زمانی مشخص محقق کند. ممکن است از مسیر رسیدن به هدف انحرافاتی وجود داشته باشد اما در نهایت اگر برنامه مشخصی داشته باشیم می توانیم به هدف برسیم.
مسیر یا نقشه راه مورد نیاز ما یک بودجه است و برای موفقیت سریع و بلند مدت کسب و کار ما ضروری است. ما قادر به درک تصویر بزرگتر هستیم و خود را برای هر گونه چالش تجاری در آینده آماده می کنیم.
بودجه شامل چه مواردی است؟
بودجه تصویری از درآمدها در مقابل هزینه های انجام شده توسط کسب و کار ما برای یک دوره معین که می تواند یک ماه، سه ماهه یا یک سال باشد به ما می دهد. این جریان نقدی ماست.
بهترین زمان برای ایجاد بودجه
زمان مناسب برای تهیه بودجه همین الان خواهد بود! بودجه باید حداقل چارچوب زمانی را پوشش دهد که بینش کافی نسبت به آینده به ما بدهد. یک رقم بزرگ برای بازه زمانی 12 ماه خواهد بود تا بتوانیم چشم اندازی از چرخه تجاری آینده برای یک سال بدست آوریم.
عوامل کلیدی در ایجاد بودجه
نیروی کار کلیدی که باید در ایجاد بودجه مشارکت داشته باشد به اندازه و پیچیدگی کسب و کار ما بستگی دارد. در حالت ایده آل، کارکنان مدیریت ارشد یا میانی که با جنبه های مالی کسب و کار ما سروکار دارند، باید تصمیم گیرندگان کلیدی در تهیه بودجه باشند. نمونهای از پرسنل کلیدی میتواند شامل مدیر فروش (مسلط به اهداف درآمد) و مدیر عملیات (که باید با هزینههای روزانه آشنا باشد).
مزایای ایجاد بودجه چیست؟
وقتی کسب و کار ما به سطح معینی از رشد دست یافته است، تمایل داریم در منطقه راحتی خود بیفتیم و اهمیت بودجه بندی را نادیده بگیریم.
با این حال، ایجاد بودجه به طور منظم (ماهانه، سه ماهه و سالانه) مزایای متعددی دارد مانند:
سودآوری کسب و کار در مسیر درست است
از آنجایی که بودجه ما به ما کمک می کند تا جریان های نقدی خود را زیر نظر داشته باشیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که حاشیه سود ما در خطر نیست. ما قادر خواهیم بود در مورد هزینه ها و بودجه ای که باید برای آینده اختصاص داده شود، پیش بینی های آتی انجام دهیم.
شناسایی مناطق تزریق سرمایه
بودجه بندی به ما کمک می کند تا مراقب هزینه های خود باشیم و مناطقی را شناسایی کنیم که تزریق سرمایه بازدهی بالاتری را به همراه دارد.
تعیین اهداف
از آنجایی که بودجه با سودآوری مرتبط است، می توانیم از آنها برای کاهش هزینه ها یا افزایش درآمد استفاده کنیم. وقتی بودجه تهاجمی داریم، تحت فشار خواهیم بود تا از منابع خود به نحو مطلوب برای دستیابی به رشد و سودآوری استفاده کنیم. این همچنین تأثیر درستی بر کارمندان ما خواهد داشت زیرا آنها اهداف عملکردی ملموسی برای کار خواهند داشت.
در مسیر سودهای بالاتر قرار بگیرید
سودآوری کسب و کار بستگی به پیش بینی های آینده از درآمد و هزینه دارد. بودجه به ما کمک می کند تا هزینه ها و درآمدهای آینده را پیش بینی کنیم و همچنین در صورت لزوم اقدامات اصلاحی انجام دهیم. OHI با یک تیم مجرب از متخصصان امور مالی، به کسب و کارها در تهیه بودجه های خاص برای نیاز کسب و کار کمک می کند.
نتیجه گیری
بودجه، که اغلب به عنوان یک نقشه راه مالی صرف در نظر گرفته می شود، در واقع ابزاری محوری است که می تواند سودآوری یک کسب و کار را ایجاد کند یا از بین ببرد. با تعیین پارامترهای مالی واضح، پیشبینی چالشهای بالقوه و تخصیص عاقلانه منابع، یک بودجه ساختاریافته به عنوان قطبنمای کسبوکارها را به سمت اهداف مالی خود هدایت میکند. برای کسانی که به دنبال کاوش عمیق تر در روش های بودجه ریزی هستند، ضروری است کهدرباره بودجه بندی بر اساس صفر بدانیداستراتژی که مستلزم توجیه هر هزینه ای از ابتدا در هر دوره است. این رویکرد نه تنها نظم و انضباط مالی را تضمین میکند، بلکه چارچوبی برای تصمیمگیری استراتژیک فراهم میکند و به کسبوکارها در اولویتبندی سرمایهگذاریها و مدیریت ریسکها کمک میکند. در یک چشمانداز کسبوکار در حال تکامل، که عدم قطعیتها تنها ثابت هستند، داشتن یک بودجه قوی، چه سنتی و چه مبتنی بر صفر، کلید اصلی سودآوری پایدار است. در اصل، بودجه فقط بازتابی از اعداد نیست، بلکه گواهی بر چشم انداز، آینده نگری و تعهد یک کسب و کار برای دستیابی به موفقیت مالی پایدار است.