اجاره تجاری فضا می تواند یک تجارت پیچیده باشد. با این حال، هر کسب و کاری نیاز به اجاره حداقل یک یا معمولاً چند نوع فضای تجاری دارد، اعم از دفتر، خرده فروشی یا انبار. علیرغم اینکه بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری است، اکثر مشاغل فاقد دانش فنی لیزینگ تجاری هستند. اغلب اتفاق می افتد که اجاره ها و هزینه هایی که توسط صاحبخانه نقل می شود و توسط دلال مذاکره می شود به ارزش اسمی گرفته می شود. صاحبان مشاغل نسبت به این واقعیت که علیرغم اینکه نرخ اجاره به خوبی مورد مذاکره قرار می گیرند، ممکن است با هزینه های دیگر بیش از حد از آنها دریافت شود، نادیده می مانند. اینجاست که می توان از حسابرسی اجاره تجاری بهره مند شد.
حسابرسی اجاره چیست؟
اگرچه حسابرسی اجاره به این نام خوانده می شود، اما در واقع یک حسابرسی نیست، بلکه بررسی انطباق شرایط اجاره است. این نیاز به تخصص در رشته های متعددی دارد که شامل املاک و مستغلات و لیزینگ، قانون املاک و مستغلات، حسابداری و مدیریت املاک است. این شامل بررسی تمام شرایط اجاره، از منطقه قابل استفاده تا چندین هزینه مختلف است. بسیاری از اصطلاحات دیگر برای حسابرسی اجاره استفاده می شود، مانند بررسی انطباق اجاره، بررسی اجاره، حسابرسی اجاره، مشاوره اجاره و غیره. حسابرسی اجاره یک روش روشمند برای مطالعه، تجزیه و تحلیل و تفسیر قرارداد اجاره و کلیه اسناد مربوط به آن است.
ممیزی اجاره فرآیندی است برای بررسی سوابق مالک ملک برای اطمینان از قانونی بودن، معتبر بودن و منطقی بودن هزینههایی که به مستاجرین منتقل میشود. هر مستأجری باید این فرآیند را طی کند.
استخدام یک متخصص ممیزی اجاره، صرفه جویی زیادی برای کسب و کار شما در هزینه های املاک تجاری دارد. همچنین هزینه اشغال پایین را برای مهمانی های اجاره ای آینده تضمین می کند. چندین خدمات حسابرسی اجاره تجاری در بازار موجود است که یک مورد خوب می تواند به شما در صرفه جویی زیادی در اجاره کمک کند.
چرا باید حسابرسی اجاره انجام شود؟
همه صاحبخانه ها می خواهند از مستاجران بهره ببرند و از روزنه ها برای استثمار ساکنان استفاده کنند. برای جلوگیری از هر گونه سوء رفتار و گرفتن اجاره نامه مناسب و منصفانه، حسابرسی اجاره املاک تجاری ضروری است. بررسی های منظم در قرارداد اجاره به مستاجرین یا مشاغل کمک می کند تا مقدار زیادی پول را ذخیره کنند.
صاحبخانه ها باهوش هستند و وقتی دستگیر می شوند سعی می کنند فرار کنند، اما ممیزی های منظم اجاره به شما کمک می کند تا بازپرداخت پول اضافی را دریافت کنید. چندین خدمات حسابرسی اجاره وجود دارد، یک متخصص استخدام کنید، قوانین و قوانین را درک کنید و جیب خود را ذخیره کنید.
کسب و کار شما چگونه می تواند سودمند باشد؟
مطالعه دقیق نقشه های معماری انجام شده و اندازه گیری های فیزیکی فضای مورد اجاره انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که منطقه قابل استفاده فیزیکی با منطقه قابل اجاره ذکر شده در قرارداد اجاره مطابقت دارد. این منطقه تاثیر مستقیمی بر سهم مستاجر از هزینه های عملیاتی و هزینه های تعمیر و نگهداری کل ساختمان دارد. در یک اجاره تجاری اجزای زیادی مانند اجاره پایه، درصد اجاره، هزینههای عملیاتی یا هزینههای تعمیر و نگهداری منطقه مشترک (CAM)، هزینههای آب و برق، هزینههای برق، شاخصهای افزایش، هزینههای بیمه، مالیات، هزینه سرمایه و غیره وجود دارد.
انجام ممیزی مزایای متعددی دارد. ممیزی اجاره، روش محاسبه هر یک از اجزاء را با جزئیات بررسی می کند. سپس تعیین می کند که آیا هزینه ها با شرایط اجاره و قانون مطابقت دارد یا خیر. همچنین تعیین می کند که آیا هزینه ها دقیق هستند یا اینکه توسط صاحبخانه بیش از حد از شما هزینه می شود. تشخیص هزینههای نادرست و شرایط اجاره متناقض میتواند منجر به صرفهجویی هنگفت برای مستاجر تجاری شود. برخی از خدمات حسابرسی اجاره خوب می توانند از انعقاد قراردادهای تجاری نادرست توسط تجارت جلوگیری کنند. خدمات حسابرسی اجاره یک موضوع بسیار حساس است و باید توسط بهترین کارشناسان انجام شود.
نتیجه گیری
اجاره های تجاری می تواند برای کسی که متخصص نیست گیج کننده باشد. با استخدام کارشناسان مناسب، می توان مطمئن بود که برای اجاره آنها هزینه زیادی دریافت نمی شود. ضروری است که اجاره نامه خود را حسابرسی کنید، زیرا سکوت می تواند منجر به پذیرش ناگفته شرایط اجاره شود و بعداً اعتراض به آنها می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. ممیزی یا بررسی های اجاره در گذشته برای از بین بردن بندهای مشکل ساز در قرارداد اجاره بسیار مفید بوده است. حسابرسی اجاره های تجاری باید به یک روش معمول در فرآیند اجاره فضا برای کسب و کار شما تبدیل شود.
خدمات حسابرسی اجاره املاک تجاری نیاز هر کسب و کاری است. برای نجات کسب و کار از زیان های سنگین باید به طور منظم تمرین کرد.
درباره
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات سیزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما اجاره و برون سپاری حسابداری را تجربه کنید.
درباره خدمات حسابرسی و انتزاع اجاره ما بیشتر بیاموزید: انتزاع اجاره | اجاره نامه | اداره اجاره | حسابرسی اجاره – مشاهده بیشتر