آژانس های املاک و مستغلات علاوه بر فروش و اجاره املاک، باید چندین فرآیند داخلی را نیز تکمیل کنند. یکی از این فرآیندها حسابداری است که باید به طور منظم توسط یک شرکت املاک انجام شود.
بسیاری از آژانس های املاک و مستغلات حسابداران داخلی را برای تکمیل فرآیندهای حسابداری استخدام می کنند. با این حال، حسابداری املاک و مستغلات چالش های خاص خود را دارد. یک شرکت املاک و مستغلات باید تمام چالش های حسابداری خود را برای نتایج بهتر برطرف کند.
یک اشتباه جزئی در سوابق حسابداری می تواند باعث ایجاد مشکلات قانونی برای یک شرکت املاک و مستغلات شود. برای آگاهی از چالش های پیش روی شرکت های املاک در حسابداری، ادامه مطلب را بخوانید.
چالش های حسابداری املاک و مستغلات
اشتباهات در طبقه بندی هزینه ها
حسابداران املاک و مستغلات طبقه بندی هزینه ها را در سرفصل های مختلف چالش برانگیز می دانند. به عنوان مثال، هزینه های شخصی نباید توسط حسابداران املاک و مستغلات با هزینه های تجاری مخلوط شود. به همین ترتیب، معاملات حقوق و دستمزد و پیمانکاری باید از یکدیگر جدا شوند. برای حسابداری املاک و مستغلات نیز باید مطالبات و مطالبات پرداختنی از هم تفکیک شوند.
طبقه بندی نادرست هزینه ها می تواند منجر به اشتباهات حسابداری شود که می تواند منجر به دردسرهای بیشتری مانند ارزیابی نادرست شرکت و ساختار مالیاتی نادرست شود.
برای طبقه بندی هزینه ها، حسابداران املاک و مستغلات باید بسیاری از حساب های بانکی، کارت های اعتباری و وجوه را با هم تطبیق دهند. بنابراین، طبقه بندی هزینه های یک شرکت بزرگ املاک و مستغلات اغلب برای حسابداران سخت می شود.
عدم آگاهی از قوانین/قوانین حسابداری
قوانین حسابداری برای شرکت های املاک و مستغلات هر از گاهی تغییر می کند. شرکتهای املاک و مستغلات که حسابداران داخلی دارند به سختی میتوانند با قوانین در حال تغییر همگام باشند. حتی اگر فکر می کنید بهترین سیستم حسابداری را دارید، باید در فواصل زمانی معین به روز شود.
اگر یک آژانس املاک و مستغلات حسابداران داخلی دارد، باید برای آموزش آنها هزینه کند. آموزش داخلی تضمین می کند که حسابداران داخلی از قوانین/قوانین جاری آگاه خواهند بود.
اگر یک شرکت املاک و مستغلات آخرین قوانین حسابداری را نادیده بگیرد، ممکن است مشکلات قانونی را ایجاد کند. در نتیجه، آژانسهای املاک و مستغلات باید به دنبال شرکتهای حسابداری حرفهای باشند تا به آنها در قوانین و مقررات در حال تغییر کمک کنند.
رسیدگی به معاملات املاک و مستغلات در مقیاس بزرگ
معاملات در صنعت املاک و مستغلات به طور حتم بسیار زیاد است. آژانس های املاک و مستغلات خانه ها و املاکی را می فروشند که دقیقاً ارزان نیستند. گاهی اوقات، یک آژانس املاک مستقر می تواند بیش از ده ها تعطیلی را در یک ماه تجربه کند. برای حسابداران ممکن است رسیدگی دستی به چنین معاملاتی در مقیاس بزرگ دشوار باشد.
حسابداری املاک و مستغلات زمانی پیچیده تر می شود که مشتری معامله را در آخرین ساعت لغو کند. علاوه بر این، آژانس های املاک و مستغلات در مدیریت داده های مالی در مقیاس بزرگ با مشکلاتی مواجه هستند. در نتیجه معاملات پیچیده املاک و مستغلات با جزئیات زیاد برای حسابداران به دردسر تبدیل می شود.
مدیریت ضعیف نرم افزار حسابداری املاک و مستغلات
حسابداری برای شرکت های املاک و مستغلات به دلیل فقدان نرم افزار حسابداری موثر دشوار می شود. برای ردیابی درآمد و هزینه ها با کمترین تلاش دستی، به بهترین نرم افزار حسابداری نیاز دارید.
نرم افزار حسابداری ایده آل یکپارچه سازی یکپارچه داده ها از منابع/سیستم های مختلف را ارائه می دهد. نباید هیچ سیلو داده ای برای از دست دادن داده های مالی مهم وجود داشته باشد. بهترین نرم افزار حسابداری، دید بالایی را به داده های مالی پیچیده ارائه می دهد. از ردیابی جریان نقدی گرفته تا تطبیق معاملات، همه را می توان به راحتی با یک نرم افزار حسابداری قابل اعتماد انجام داد.
چگونه بر این چالش های حسابداری املاک و مستغلات غلبه کنیم؟
آژانس های املاک و مستغلات از استخدام حسابداران داخلی خودداری کنند. در عوض، آنها می توانند برای تکمیل به موقع فرآیندهای حسابداری به شرکت های برون سپاری حسابداری تکیه کنند.
با انجام این کار، بنگاههای املاک و مستغلات در هزینههای آموزش داخلی و استخدام صرفهجویی میکنند. آژانسهای املاک نیز باید از نرمافزار حسابداری قابل اعتماد برای تطبیق معاملات در زمان واقعی استفاده کنند.
نتیجه گیری
شرکت های برون سپاری حسابداری می توانند خدمات حسابداری را با قیمت پایین تری ارائه دهند. OHI یک شرکت قابل اعتماد است که از سال 2006 خدمات فائو (برون سپاری مالی و حسابداری) را ارائه می دهد. تمرکز ما بر روی شرکت های املاک و مستغلات است. اکنون فرآیندهای حسابداری املاک و مستغلات خود را برون سپاری کنید!
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما اکنون این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر