ما درک می کنیم که یک سرمایه گذار املاک و مستغلات بارهای زیادی از کار را شامل می شود که شامل مدیریت یک یا چند ملک، نگهداری آنها، یافتن مستاجران قابل اعتماد و اطمینان از سودآوری کلی کسب و کار است. با تمام این مسئولیتها، حسابداری املاک و مستغلات یا حسابداری تمایل دارد در جایگاه دوم قرار بگیرد.
با این حال، حسابداری برای تمام تراکنش های مالی یک جنبه حیاتی از هر کسب و کار است. عدم پیگیری درآمد و هزینه ها می تواند هزینه بر باشد و همچنین بار شما را در طول فصل تشکیل پرونده مالیاتی افزایش می دهد.
اما نگران نباشید، ما فهرستی از نکات و تکنیکهای عملی داریم که به هر سرمایهگذار املاک کمک میکند تا از حسابداری املاک اجارهای خود مطلع باشند:
حساب های شخصی و تجاری را از هم جدا کنید
اولین و اساسی ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید جدا کردن حساب های شخصی و تجاری است. صاحبان املاک اجاره ای تمایل دارند هزینه مدیریت املاک خود را از طریق حساب های شخصی خود پرداخت کنند. حسابداری املاک اجاره ای تجاری تنها زمانی قابل مدیریت است که کاملاً از سایر حساب ها جدا باشد.
اگرچه این کار ساده تر به نظر می رسد، اما هزینه های شخصی شما را با هزینه های انجام شده برای نگهداری از املاک اجاره ای مخلوط می کند که باعث سردرگمی می شود. یک حساب جداگانه به سرمایه گذار املاک کمک می کند تا درآمد، مخارج، هزینه های نگهداری و حتی جای خالی را پیگیری کند.
برای هر ملک اجاره ای یک حساب جداگانه باز کنید
وقتی چندین ملک اجاره ای دارید، پیشنهاد می کنیم برای هر یک حساب جداگانه باز کنید. به این ترتیب، مدیریت همه آنها برای حسابدار املاک اجاره ای آسان تر است.
داشتن حساب جداگانه برای هر ملک، ثبت مالیات را ساده می کند و به محاسبه سود و زیان هر ملک کمک می کند. علاوه بر این، سرمایه گذار همچنین می تواند املاکی را که ثابت می شود غیر سودآور هستند شناسایی کند و اقداماتی را در راستای آن انجام دهد.
ردیابی درآمد و هزینه
ردیابی درآمد و هزینه محور حسابداری املاک و مستغلات را تشکیل می دهد. یک سیستم ردیابی باید برای ردیابی جریان درآمد و هزینه های انجام شده در هر ملک و به طور کلی برای تجارت وجود داشته باشد. سرمایه گذاران می توانند از کاربرگ های سفارشی برای ثبت هزینه های خود استفاده کنند یا می توانند نرم افزار حسابداری اجاره ای را انتخاب کنند.
بین روش های حسابداری نقدی و تعهدی انتخاب کنید
انتخاب روش حسابداری گام مهمی در راه اندازی سیستم ردیابی هزینه ها است.
اگر سرمایه گذار املاک و مستغلات ترجیح می دهد درآمد و هزینه را بر اساس زمان به دست آوردن یا کسر آن صرف نظر از زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد ثبت کند، می تواند روش حسابداری تعهدی را انتخاب کند.
سرمایه گذاران می توانند روش حسابداری نقدی را انتخاب کنند که در آن درآمد و مخارج را هنگام دریافت یا پرداخت وجه نقد ثبت می کنند.
انتخاب روش بستگی به ترجیحات دارد. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم که ثابت قدم باشید و تمام معاملات را با استفاده از یک روش حسابداری واحد ثبت کنید.
از برنامه های دیجیتال استفاده کنید
نیازی نیست حسابداری درآمد اجاره به قلم و کاغذ محدود شود. استفاده از برنامه ها و خدمات دیجیتال به سرمایه گذاران کمک می کند تا حسابداری املاک و مستغلات را برای املاک مختلف یکپارچه کنند و سودآوری هر یک از آنها را به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل کنند و همچنین تأثیر واحدها را بر سودآوری کلی کسب و کار شناسایی کنند.
دیجیتالی کردن فاکتورها و داده ها همچنین سرمایه گذاران را قادر می سازد به داده ها از هر کجا حتی در هنگام سفر دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، سرمایه گذاران با استفاده از ابزارهای پیشرفته و داده های گذشته می توانند چشم انداز آینده، درآمد و هزینه را پیش بینی کنند. برنامه های کاربردی دیجیتال همچنین به شلوغ کردن فضای کاری کمک می کنند و در نجات سیاره کمک می کنند.
جدا از این موارد، سرمایه گذاران می توانند حسابداران شخصی خبره (CPA) را برای مدیریت حساب های خود و پیگیری درآمد و هزینه های خود استخدام کنند.
انواع درآمد و هزینه املاک اجاره
املاک اجاره ای همه چیز در مورد محاسبه درآمد و هزینه است. تفاوت زیاد بین این دو باعث سود بیشتر برای شما می شود. بنابراین هدف شما به عنوان مالک ملک اجاره ای کاهش هزینه های نگهداری و در عین حال ثابت نگه داشتن درآمد است. اگر بتوانید راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنید حتی بهتر خواهد بود.
قبل از اینکه به پیچیدگی های حسابداری املاک اجاره ای بپردازید، باید از درآمد و هزینه هایی که باید مراقبت کنید بدانید.
1. درآمد
بخش عمده ای از درآمد در ملک اجاره ای از اجاره بهای پرداخت شده توسط مستاجران حاصل می شود. به عنوان مالک، ماهانه مبلغی برای ملک دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید اجاره را از قبل برای چند ماه دریافت کنید که به عنوان اجاره پیش پرداخت محسوب می شود. اجاره همچنین درآمد اضافی را که ممکن است از مستاجر دریافت کنید، مانند اجاره حیوانات خانگی را پوشش می دهد.
علاوه بر اجاره ماهانه، مالک می تواند از سپرده های وثیقه نیز درآمد کسب کند. سپرده های امنیتی برای استفاده شخصی مالک در نظر گرفته نشده است. فقط می توان از آن برای تعمیر چیزی در ملکی استفاده کرد که توسط مستاجر آسیب دیده است. هزینه تعمیرات از سپرده تضمینی اخذ خواهد شد. به عنوان درآمد و سپس به عنوان هزینه در هنگام تعمیرات به حسابداری اضافه می شود.
2. مخارج
نگهداری از اموال یا املاک بخش بزرگی از هزینه ها را تشکیل می دهد. تعمیر و نگهداری منظم باید در محل انجام شود تا از ایمنی مستاجرین و عملکرد مناسب همه وسایل اطمینان حاصل شود. در صورت وجود هر گونه آسیب، باید هزینه تعمیرات را نیز پرداخت کنید.
برخی از املاک اجاره ای، صاحبخانه را ملزم به پرداخت قبوض آب و برق برای تمام مستاجرین می کنند. اینها شامل قبض برق، قبض آب و غیره است. این به یک هزینه ماهانه تبدیل می شود که در پایان هر ماه باید پرداخت کنید.
داشتن املاک همچنین شما را ملزم به پرداخت مالیات می کند. مقدار مالیات بستگی به اندازه املاک خاص دارد. برای یک منطقه بزرگ، مالیات بالاتر خواهد بود.
همچنین باید برای هر گونه خدمات حرفه ای مانند حسابدار که استخدام می کنید، هزینه پرداخت کنید.
از بهترین ها استفاده کنید!
حسابداری املاک و مستغلات کارآمد دارای مزایای فراوانی است. سرمایه گذاران می توانند از حسابداری برای محافظت از خود در برابر تقلب یا بدهی، پیش بینی درآمد و هزینه های آینده، صرفه جویی در زمان و پول در هنگام ثبت مالیات و تنظیم عملیات تجاری خود برای اطمینان از حداکثر سود استفاده کنند.
حفظ حسابداری برای املاک اجاره ای فقط برای سودی که به دست خواهید آورد نیست. همچنین به این منظور انجام می شود که بتوانید عملیات تجاری خود را به درستی سازماندهی کنید.
درباره
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات سیزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک مسکونی و تجاری: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر