نکات مهم برای برخورد با مستاجران مشکل


داشتن یک ملک و به دست آوردن عنوان “صاحب خانه” می تواند کاملاً رضایت بخش باشد زیرا مزایای مالی متعددی در ارتباط با یک ملک وجود دارد. در واقع، املاک اجاره ای برخی از مهم ترین موارد هستندسرمایه گذاری

با این حال، با سود، موانعی به وجود می‌آیند. حتی باهوش ترین صاحبخانه ها یک یا دو بار با اجاره دهندگان وحشتناک مواجه می شوند – بدترین کابوس هر صاحب ملک! آن مستاجرانی که کمتر به دارایی های کسی اهمیت می دهند، به دارایی شما احترام نمی گذارند، نامرتب، بی ضابطه و بدتر از همه، هرگز اجاره را به موقع پرداخت نمی کنند. هر صاحبخانه ای کهنه کار می تواند درک کند که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم!

چرا رسیدگی به آنها دشوار است؟

توجه به این نکته ضروری است که هیچ راه حل ساده ای برای مدیریت اجاره دهندگان مشکل وجود ندارد. مستاجران سختگیر در هر موقعیت اقتصادی، پیشینه طبقاتی و حرفه ای وجود دارند. در بیشتر موارد، ممکن است هرگز متوجه آنها نشوید، زیرا آنها بسیار کاریزماتیک، دوستانه و به نظر شخصیت بزرگی دارند.

در حین جابجایی شکایات متداول مستاجران ممکن است دلهره آور و تا حدودی اجتناب ناپذیر به نظر برسد، اخراج یا افزایش هزینه اجاره ملک شما بهترین راه حل نیست. این فقط باعث ایجاد جای خالی بیشتر و شهرت بد می شود.

در اینجا چهار بهترین نکته برای کمک به مدیریت این وضعیت وجود دارد:

# آرام، منطقی، هدفمند و حرفه ای بمانید

برای هر کسی بسیار منطقی است که وقتی مردم قوانین شما را بی احترامی می کنند یا از آنها سوء استفاده می کنند و همچنین در دارایی شما عصبانی می شوند!. مورد موجر و مستاجر نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد دشوار اغلب دستکاری می کنند، آنها با نیت خوب شما بازی می کنند و برای جلب همدردی به احساسات شما متوسل می شوند.

اگر مستاجر یکی از قوانین مدیریت ملک شما را زیر پا گذاشته است، با آرامش به آن شخص نزدیک شوید و به او بگویید که چه مشکلی ایجاد می کند. در حین گفتن این حرف، مطمئن شوید که حرفه ای به نظر می رسید، اجازه دهید منطق و استدلال رایج شما را راهنمایی کند. قوانین شما باید واقع بینانه، سختگیرانه اما منصفانه باشد.

# اجاره دهندگان خود را آموزش دهید که چگونه باید با شما رفتار کنند

مستاجران مشکل گاهی اوقات در نتیجه مدیریت ضعیف املاک یا صرفاً به دلیل فقدان قوانین روشن و واضح به وجود می آیند. زمانی که مستاجر در یک آپارتمان، محیط یا مکان جدید نقل مکان می کند، ابتدا با آشنایی با جدید بودن سایت شروع می کند.

اینجاست که صاحبخانه وارد می شود، رابطه ای که شما دو نفر ایجاد می کنید به سختی تعیین می کند که مستاجر خاص در هفته ها، ماه ها یا سال های آینده چگونه رفتار خواهد کرد.

از همان جلسه اول، باید اطمینان حاصل کنید که اعمال، گفتار و ظاهر شما نشان دهنده نحوه رفتار با شماست. به موقع توبیخ کنید و سختگیر و حرفه ای باشید تا زمانی که همه مستاجرین با انتظارات شما آشنا شوند.

#ارتباط را تشویق کنید

همیشه به یاد داشته باشید که مستاجران شما همه از تربیت‌های متفاوتی هستند. برخی از فرهنگ‌های اجتماعی بسیار متنوع هستند و ممکن است برای سازگاری نیاز به زمان داشته باشند.

به مستاجران خود بگویید که هر زمان که با همسایگان خود یا مدیریت املاک مشکلی داشتند، می توانند به شما مراجعه کنند. این را نیز باید حرفه ای نگه داشت – نیمه شب با تلفن همراه خود تماس نگیرید زیرا فرزند همسایه آن را کنار هم نگه نمی دارد!

# مدیر املاک استخدام کنید

این باید اولین گزینه شما باشد، در درجه اول اگر دوست ندارید با مستاجران خود تعامل داشته باشید. یک مدیر دارای گواهینامه، بدون در نظر گرفتن وضعیت ممکن، کار را انجام خواهد داد. مدیران املاک می توانند از طریق میانجیگری در ایجاد رابطه مستاجر و موجر درازمدت قدم بردارند.

راه پیش رو!

به طور کلی قابل توجه است که قبل از بروز مشکل و خارج شدن سریع از کنترل، اقدامات پیشگیرانه و همچنین قابل کنترل انجام شود. چنین اقداماتی ممکن است به محافظت از اموال شما، مستاجران محترمتان کمک کند و همچنین به شما کمک کند تا از اجاره‌کنندگان مشکل‌ساز دوری کنید.

نتیجه گیری

برخورد با مستاجران دشوار یک جنبه اجتناب ناپذیر مدیریت املاک است، اما به صاحبخانه ها و مدیران املاک فرصتی برای نشان دادن حرفه ای بودن و انعطاف پذیری می دهد. با به کارگیری ارتباطات موثر، تعیین مرزهای روشن، و با حفظ یک رویکرد منسجم، حتی چالش‌برانگیزترین موقعیت‌های مستاجر را می‌توان با مهربانی پیمایش کرد. به یاد داشته باشید، هر تعامل فرصتی برای یادگیری، بهبود و اصلاح سبک مدیریت است. در نهایت، هدف ایجاد یک محیط زندگی هماهنگ برای همه است و با استراتژی‌های درست، حتی سخت‌ترین اجاره‌کنندگان را می‌توان به طور موثر مدیریت کرد و ثبات و شهرت سرمایه‌گذاری املاک شما را تضمین کرد.

شما می توانید با OHI در مدیریت تمام نیازهای برون سپاری املاک خود – مسائل مربوط به املاک اجاره، حسابداری، پشتیبانی تعمیر و نگهداری و موارد دیگر به شیوه ای ساختاریافته و حرفه ای شریک شوید و از مدیریت بی دردسر املاک اطمینان حاصل کنید!


دیدگاهتان را بنویسید