اخیراً، پیشرفت های فنی در بخش حسابداری منجر به معرفی مفهوم CAS یا خدمات حسابداری مشتری شده است که به سرعت در بین مصرف کنندگان محبوبیت پیدا می کند و محبوبیت روزافزونی پیدا می کند. همانطور که یک شرکت شکوفا می شود و رشد آن شتاب می گیرد، داشتن یک روش حسابداری و گزارش مالی دقیق و قابل اعتماد اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
CAS مستلزم ارائه بهترین خدمات حسابداری ممکن به مشتریان است و در عین حال به آنها در تصمیم گیری های تجاری مالی کمک می کند. آموزش نرم افزار حسابداری، تطبیق حساب، مدیریت پرداخت برای کارمندان و فروشندگان، و تهیه گزارش های ماهانه، همگی زمان زیادی را صرف رشد شرکت شما می کنند.
CAS یا خدمات حسابداری مشتری دقیقاً چیست؟
خدمات حسابداری مشتری مانند داشتن تیمی از حسابداران است که از نزدیک با شرکت شما آشنا می شوند. تمرکز آنها صرفاً بر ارائه خدمات مالی تخصصی به شما است که اهداف و مقاصد خاص کسب و کار شما را برآورده می کند. با استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر ابر، شرکت ها با هر اندازه و در هر مکانی می توانند به خدمات مالی سفارشی ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات حسابداری مشتری دسترسی داشته باشند.
یک برنامه CAS توسط مشاغل برای اجرای یک عملیات تجاری روان، ایجاد سود بیشتر و بهبود هوش مالی استفاده می شود. در اینجا شش مزیت برون سپاری مسئولیت های حسابداری شما وجود دارد که در بخش بعدی به تفصیل توضیح داده شده است.
اهداف اولیه CAS یا خدمات حسابداری مشتری:
با این حال، زمانی که یک شرکت CPA را استخدام می کنید، مهم است که مطمئن شوید مشتریان شما دقیقاً آنچه را که از نظر خدمات حسابداری نیاز دارند دریافت می کنند و در عین حال حاشیه سود شرکت شما را نیز افزایش می دهند. برای تعیین دسته مشتریانی که دارید، باید مشخص کنید که مشتریان شما در کدام دسته قرار می گیرند:
- مشتریانی که ملزم به انجام بخشی از وظایف حسابداری هستند
- مشتریانی که به دنبال برون سپاری تمام حساب ها و حسابداری خود به حسابداران خصوصی هستند
- مشتریانی که برای خود چک های دستی می نویسند. این سبک کلاسیک کار نوشتن پس از رویداد است
در زیر شش مزیت انتخاب خدمات حسابداری مشتری آورده شده است:
1. تلاش برای بهبود کار انطباق
زمان یک منبع حیاتی و کمیاب است، بنابراین مهم است که در مصرف آن عاقلانه عمل کنید. با گسترش شرکت شما، تلاش بیشتری برای سازماندهی کاغذبازی و رسیدگی به پیچیدگیهای الزامات نظارتی جدید مورد نیاز است. یک اشتباه واحد در هر زمینهای، از حقوق و دستمزد گرفته تا اظهارنامه مالیاتی گرفته تا حسابهای سود و زیان، میتواند منجر به نقض انطباق و جریمه پولی قابل توجهی برای شرکت شما شود.
این خطرات و هزینه های زمانی را می توان با کار با یک CAS یا خدمات حسابداری مشتری که در مورد قوانین و فرآیندهای مالیاتی آگاه است کاهش داد. اکثر اوقات، تیمی از متخصصان مراقب هرگونه ناهماهنگی هستند و اطمینان حاصل می کنند که سوابق حسابداری شما در شرایط بی عیب و نقص باقی می مانند. نکته اصلی این است که CAS از سازمان شما در برابر هر گونه مشکل مالی محافظت می کند و به شما اجازه می دهد آرامش داشته باشید.
2. کاهش هزینه کلی
استخدام کارکنان تمام وقت ممکن است برای بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران بسیار گران باشد، حتی اگر آنها متوجه شوند که نیاز به داشتن یک حسابدار شایسته برای نظارت بر گزارش مالی آنها دارند. خدمات حسابداری مشتری نه تنها هزینه کمتری نسبت به استخدام یک کارمند جدید دارد، بلکه هزینه های مرتبط با آموزش کارکنان، مدیریت و حتی خرید تجهیزات جدید را نیز کاهش می دهد.
3. بینش هایی که می توانند عملی شوند
تخصص یک شرکت حسابداری برون سپاری نه تنها به عملیات حسابداری شرکت شما تعمیم مییابد، بلکه میتواند دیدگاهی بیطرفانه در مورد همه چیز از بررسی شیوههای حسابداری گرفته تا رفع مشکلات حیاتی و موانع رشد و نحوه برخورد با آنها ارائه دهد. گذشته از این، داشتن گزارش دقیق و به موقع بستری قوی برای تصمیم گیری هوشمندانه شرکت در اختیار شما قرار می دهد.
4. تجربه مشتری بهتر
یکی از مهمترین جنبههای CAS، صرف زمان برای درک نیازهای هر مشتری و تنظیم خدمات شما برای برآورده کردن خواستههای آنها است. هنگام ارزیابی نیازهای مشتری، ساختار سازمانی آنها و خدماتی که در حال حاضر به آنها ارائه می دهید را در نظر بگیرید. تقاضاهای حسابداری از یک مشتری به مشتری دیگر بسیار متفاوت است، بنابراین مهم است که قبل از همکاری با بهترین شرکت های حسابداری، که مجهز به خدماتی از معاملات تا انطباق، عملکرد تا استراتژی هستند، نیازهای مشتری خود را بدانید.
5. مقیاس پذیری
یکی دیگر از مزایای عمده مدل حسابداری برون سپاری ظرفیت آن برای افزایش یا کاهش در صورت نیاز است. هرچه شرکت شما بیشتر گسترش یابد و نیازهای شما پیچیده تر شود، بیشتر می توانید از منابع یک شرکت حسابداری برون سپاری صالح استفاده کنید. هر زمان که نیازهای شما تغییر کند، یک تامین کننده خدمات حسابداری مشتری با صلاحیت با شما سازگار می شود و تنظیمات را پیش بینی می کند تا همیشه برای مرحله بعدی مجهز باشید.
6. دریافت فناوری به روز
شرکتهای بخش CAS از انواع نرمافزارها و فناوریها برای همگام شدن با سرعت بالای تغییرات تکنولوژیک استفاده میکنند. حسابداری مشتری یا ارائه دهندگان خدمات مشاوره حسابداری نه تنها نگرانی های فوری را که شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد حل می کنند، بلکه بینشی در مورد جدیدترین نرم افزار حسابداری، بهترین تکنیک های اتوماسیون و پیشرفت های تکنولوژیکی که ممکن است بر شرکت شما تأثیر بگذارد نیز ارائه می دهند.
شرکتهای کوچک ممکن است نتوانند این بستههای نرمافزار حسابداری پیچیده را خریداری کنند، زیرا اغلب بسیار گران هستند. با این وجود، یک شرکت برون سپاری به تمام برنامه های نرم افزاری با رتبه برتر این بخش دسترسی دارد. با استفاده از CAS که به طور کامل با منابع لازم مجهز است، در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود.
نتیجه گیری
وقتی نوبت به رشد کسب و کار شما می رسد، حسابداری دقیق و حسابداری خوب بسیار مهم است. وقتی صحبت از افزایش عملکرد و اثربخشی می شود، برون سپاری برخی وظایف می تواند کلید موفقیت باشد. اخراجهای ماهانه و تحلیلهای مالی توسط CAS یا شرکت خدمات حسابداری مشتری قابل اعتمادتر است.
درباره ما
OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از پانزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.
OHI به بیش از 300 مشتری در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا خدمات ارائه می دهد. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
درباره خدمات برون سپاری حسابداری ما بیشتر بیاموزید – با ما تماس بگیرید