شرایط مهم اجاره تجاری که باید بدانید


اجاره یک منطقه تجاری یک وظیفه بزرگ است زیرا شانس پیروزی یا شکست شرکت شما بستگی به شرایط مشخص شده اجاره نامه مورد توافق مستاجر شرکتی دارد. یعنی شرایط اجاره تجاری.

قبل از نزدیک شدن به مالک ملک، ابتدا باید نحوه عملکرد اجاره های تجاری را بدانید و قبل از امضای قرارداد اجاره، اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط اجاره تجاری اعلام شده را رعایت می کنید.

شرایط اجاره تجاری که باید در نظر داشت

در اینجا برخی از شرایط مهم اجاره تجاری وجود دارد که هر مستأجر شرکتی باید همیشه بداند –

آشنایی با شرایط اجاره تجاریآشنایی با شرایط اجاره تجاری

مدت اجاره

معمولاً به عنوان “مدت اجاره” نامیده می شود و مدت زمانی است که برای آن باید فضا را اجاره کنید.

موافقت با این مدت اجاره به این معنی است که شما موظف به تسویه اجاره برای کل مدت اجاره بدون توجه به کاربری خود از فضا خواهید بود.

شما باید از نیاز خود به فضا برای کل مدت اجاره ذکر شده اطمینان حاصل کنید.

فیلم مربع قابل اجاره

اگر متوجه شوید که صاحبخانه شما چگونه متراژ مربع قابل اجاره را اندازه می گیرد، کمک خواهد کرد. شما باید مطمئن شوید که صاحبخانه شما برای فضایی که اشغال نمی کنید هزینه ای از شما دریافت نمی کند.

فضاهای غیر انحصاری که شامل آسانسور، سرویس بهداشتی و راهرو هستند اغلب در متراژ مربع قابل اجاره گنجانده می شوند.

این فضاهای مشترک به ناچار به اجاره شما اضافه می شود، که این امر باعث می شود که بدانید چقدر اضافی از شما هزینه می شود.

نوع اجاره نامه

دو نوع اجاره املاک تجاری وجود دارد:

  1. اجاره ناخالص – این اجاره به این معنی است که شما باید یک مبلغ یکجا برای اجاره بپردازید که از آن صاحبخانه شما هزینه هایی را که شامل مالیات بر دارایی، هزینه های نگهداری یا بیمه می شود پرداخت می کند.
  2. اجاره خالص – اجاره خالص بیان می کند که شما اجاره پایه کمتری می پردازید، اما باید هزینه های دیگر را جداگانه تقبل کنید.

تعهدات نگهداری و تعمیرات

مشخص کنید که آیا شما یا مالک ملک مسئول نگهداری از محل، به ویژه مناطق مشترک خواهید بود.

اگر مدت اجاره ای وجود داشته باشد که شما را مجبور به پرداخت هزینه قسمت مشترک کند، شرایط به معنای پرداخت هزینه نگهداری فضایی است که در انحصار شما نیست.

حتماً از قبل در مورد این مدت اجاره با صاحبخانه صحبت کنید تا به شما در تقویت مذاکره برای یک معامله منصفانه کمک کند.

بهبودها و اصلاحات

اگر بدانید که آیا پیشرفت‌ها، تغییرات یا وسایلی وجود دارد که ممکن است به فضای اختصاص داده شده اضافه کنند، کمک خواهد کرد.

اگر صاحبخانه شما از شما انتظار دارد که هزینه آنها را بپردازید، مطمئن شوید که آیا پس از پایان مدت اجاره، مالک وسایل خواهید بود یا خیر.

گزینه های تجدید پذیر

بررسی کنید که آیا فرصتی برای تمدید اجاره نامه خود دارید و شرایط آن چگونه خواهد بود.

شما باید بدانید که آیا صاحبخانه اجاره را مطابق با ارزش بازار منصفانه تنظیم می کند یا اینکه آیا فضایی برای مذاکره در مورد افزایش برنامه ریزی شده وجود خواهد داشت.

شما باید بدانید که آیا افزایش یا افزایش مجاز در اجاره شما وجود دارد یا خیر و صاحبخانه شما از چه روشی برای محاسبه افزایش استفاده می کند.

فسخ اجاره

یکی از مهم ترین شرایط اجاره تجاری این است که بدانید اجاره نامه تجاری چگونه ممکن است خاتمه یابد، جریمه ها در آن وجود دارد و آیا اخطاریه هایی برای فسخ دریافت خواهید کرد یا خیر. شما باید بدانید که آیا هر اختلافی که به وجود می‌آید برطرف می‌شود، میانجی‌گری می‌شود یا به دادگاه کشیده می‌شود.

درباره

OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، انتزاع اجاره، مدیریت و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 50000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.

از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما اجاره و برون سپاری حسابداری را تجربه کنید.


درباره خدمات مدیریت اجاره و انتزاع ما بیشتر بیاموزید: انتزاع اجاره | اجاره نامه | اداره اجاره | حسابرسی اجاره – مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید