این مقاله بر چهار جنبه تمرکز دارد آشتی های بانکی برای کمک به درک بهترین شیوه هایی که شباید در همه سازمان ها پذیرفته شود. ضروری است که تطبیق های بانکی بخشی از شیوه های حسابداری شما باشد. کسبوکارها میتوانند این مراحل را برای جلوگیری از سردرگمی دنبال کنند، مشکلات حسابداری را پیشبینی کنند و بالاترین استاندارد حسابداری را تضمین کنند.
رعایت قوانین ایالتی
اولین قدم این است که یک چک لیست از الزامات ایالت خود در مورد آن تهیه کنید فرآیند تسویه بانک. با یک وکیل یا بخش حقوقی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که درک کاملی از وظایف خود بر اساس قانون دارید.
هر ایالت الزامات انطباق خاص خود را دارد که می تواند از تعادل ماهانه، حفظ گزارش، نگهداری نسخه چک ها و تطبیق سه طرفه متغیر باشد.
هنجارهای تعادل ماهانه معمولاً حکم میکنند که تطبیقهای بانکی باید حداقل یک بار در ماه انجام شود. این فرآیند تضمین میکند که هر گونه مشکل زودهنگام شناسایی میشود و میتوان اصلاحات را به موقع انجام داد.
حفظ گزارش شامل مرتب نگه داشتن سوابق شما و ذخیره آنها برای مرجع در تاریخ های بعدی است.
نگهداری رونوشت چک ها یک حفاظت استاندارد است که بسیاری از ایالت ها آن را برای کمک به کسب و کارها تدوین کرده اند.
گزارشهای تطبیق سهطرفه باید حفظ شوند، زیرا این گزارشها روشی مفید برای کشف اختلافات در معاملات یک سازمان هستند. نرمافزارهای مختلفی در دسترس هستند که به شما کمک میکنند تا آن را پیگیری کنید.
تراز حساب ها
تمام حساب های یک سازمان باید هر ماه متعادل باشد. عدم رعایت این عمل می تواند منجر به چندین عواقب نامطلوب شود.
علاوه بر این، باید به زودی تعادل حسابها را مشخص کنید. این به معنای تکمیل فرآیند قبل از پایان هفته اول ماه است.
تعادل حساب های شما شامل دو فرآیند است – بررسی گزارش تعادل نرم افزار و تطبیق آن با صورت حساب بانکی شما. هر بار که حسابهایم را متعادل میکنم، مطمئن میشوم که هر دو مرحله به طور کامل انجام شده است.
اگر متوجه شدید که چک های پاک نشده ای وجود دارد که نود روز در انتظار آنهاست، باید آن ها را یادداشت کرده و پیگیری کنید. چنین چک های پاک نشده می تواند ناشی از خطاهای مختلف باشد، مانند خطای بانکی یا وجوه مطالبه نشده. این ممکن است منجر به اقداماتی مانند ابطال چک یا صدور مجدد چک شود.
در مرحله بعد، تمام سپردههای تسویه نشده را که بیش از ده روز است بازرسی کنید. از آنجایی که رسوبات معمولاً ظرف یک یا دو روز پاک می شوند، بررسی علت تاخیر غیرمعمول ضروری است.
در نهایت، تنظیمات دستی را هنگام حسابرسی سایر معاملات بررسی کنید. هر معامله ای که پاک نشده باشد، مستحق توجه من است. این شامل تنظیمات بانکی، ورودی های مجله و غیره می شود.
بررسی صورت های بانکی
هنگام بررسی صورتحسابهای بانکی، باید مطمئن شوید که صورتحساب واقعی بانک را بررسی میکنید و نه یک کپی از صورتحساب بانک. صورتحساب بانکی واقعی سند قابل اعتماد تری است که در صورت لزوم می توان از آن استعلام کرد.
در صورتی که سازمان شما یک نسخه دیجیتالی دریافت می کند، مطمئن شوید که در ایمیل ها کپی شده اید. یا روش ورود به حساب و دانلود کپی خود را در صورت نیاز بدانید.
موجودی افتتاح و پایان صورت حساب بانکی خود را با گزارش تطبیق نرم افزار مطابقت دهید. هر گونه اختلاف این پتانسیل را دارد که یک پرچم قرمز بزرگ باشد که نشان دهنده شیوه های حسابداری معیوب باشد. تاریخ ها و مبالغ مربوط به هر تراکنش را بررسی کنید. این باید مطابق با سیاست های بازار و سازمان باشد. بررسی کنید که آیا این تاریخ ها و مبالغ با همان تاریخ ارائه شده در گزارش نرم افزار شما مطابقت دارند یا خیر.
برداشت از حساب نیز باید به دقت نظارت شود. افرادی که مبالغ را برداشت می کنند بررسی کنید و مطمئن شوید که برداشت مجاز است. از ایجاد محدودیت برای برداشت با بانک خود خجالت نکشید. این محدودیت ها می تواند در قالب لیست های تایید شده، گزینه های بررسی و غیره باشد.
هر دو برداشت الکترونیکی و برداشت از طریق سایر حالت ها مانند وجه نقد، چک های تایید شده و غیره باید بررسی شوند. یک بررسی جامع از هر خروج باید تمرین شود.
در مورد این پرچم های قرمز هوشیار باشید
تعداد سپرده های تسویه نشده را بررسی کنید. اگر این سپردههای پاکنشده بزرگتر میشوند، حتماً استعلامها را آغاز کنید. هنگامی که اعداد بیش از حد بزرگ می شوند، هرگز نباید پیگیری سپرده های تسویه نشده را نادیده بگیرید.
همین امر در مورد چک های تسویه نشده که بیش از نود روز معلق بوده اند نیز صدق می کند. افت روزانه و پایان دادن به تعادل باید به عنوان یک علامت هشدار تلقی شود.
اگر با چندین خطای بانکی یا تنظیمات دستی مواجه شدید، سعی کنید دلایل آن را بیابید. نباید هیچ حسابی وجود داشته باشد که با هم تطبیق داده نشده باشد یا بخشی از مانده باشد.
درباره
OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از سیزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.
OHI نزدیک به 300+ خدمت می کند مشتریان در سراسر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و کانادا. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.