پیشرفت تکنولوژی راهی به سوی آینده است. رویداد کرونا این نکته را با تسریع پذیرش فناوری در صنایع در سراسر جهان ثابت کرده است. اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که همه گیر COVID-19 همه چیز را به عقب بازگردانده است، اما بخش املاک و مستغلات در سال 2020 سرعت بیشتری داشته است و قیمت مسکن با CAGR 11.2٪ رشد کرده است.
PropTech جدیدترین کلید واژه ای است که در بخش املاک و مستغلات در حال سفر است و به راه حل های تکنولوژیکی استفاده شده برای همسو کردن مشاغل با دستورات نظارتی ناشی از همه گیری اشاره دارد. مظهر proptech را می توان در قالب تورهای دارایی مجازی مشاهده کرد – روشی برای خریداران خانه برای بازدید از خانه های بالقوه در یک جلسه ویدیویی مبتنی بر اینترنت.
روندهای فناوری مشابهی آشکار شده است که مستقیماً ناشی از محدودیت ها، آسیب پذیری ها و ناتوانی های بخش املاک در ارائه خدمات از راه دور و با حداقل نیاز نیروی انسانی است.
ما فهرستی از مهمترین روندهای فناوری املاک و مستغلات در سال 2021 را در این وبلاگ ارائه کردهایم – روندهایی که مطمئناً آینده این بخش را به شکل بزرگی رقم خواهند زد.
1. موج آنلاین
همهگیری COVID-19 جوامع را از نظر فیزیکی از هم جدا کرده است – اما فناوری همه چیز را به صورت آنلاین جمع کرده است. بخش املاک و مستغلات با جذب سریع راهحلهای دیجیتال در محیطهای کاری خود پاسخ داده است، که منجر به عملیاتهای دوستانه از راه دور مانند تورهای دارایی مجازی، همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، شده است.
علاوه بر این، ادغام جنبه های مالی خرید ملک – از جمله پرداخت های آنلاین، EMI ها، پرداخت وام، و یادآوری پرداخت. روند آنلاین برای مدت طولانی در اینجا است، و مشاغل دارایی از امکاناتی که ارائه می دهد برای اجرای یکنواخت عملیات استفاده می کنند.
2. اول مشتری
مهم ترین تغییر پارادایم در روندهای فناوری املاک و مستغلات در قالب رویکرد مشتری اول رخ داده است. پس از پاندمی، فروش ملک در حال افزایش بوده است. اکنون برندها از زاویه ای جدید به بازاریابی نزدیک می شوند. به خصوص از آنجایی که ملک یک خرید با توجه بالا است، مشاوران املاک در تلاش برای بستن سریعتر فروش، فرآیندهای مشتری مدار خود را دیجیتالی می کنند.
در حالی که به معنای سرمایه گذاری در نرم افزارهای سنگین و اجرای آن است، استفاده از چنین ابزارهایی در بخش املاک و مستغلات مزایای قابل توجهی دارد. تولید سرنخ و پرورش در عصر مصرف کننده بزرگ است زیرا کسب و کارها سعی می کنند توجه آنها را جلب کنند.
استفاده از اتوماسیون و یادگیری ماشینی را می توان دید که پرچمدار فناوری را برای ایجاد آدرس پرس و جو سریع مصرف کنندگان هدایت می کند. اطلاعات سریع و مرتبط، معاملات را سریعتر میبندد، و به نظر میرسد که املاک و مستغلات از طریق استفاده از راهحلهای دیجیتال برای مراقبت از مصرفکننده، از آن سود میبرد.
3. انعطاف پذیری
املاک و مستغلات بخشی است که در آن دیدن، باور کردن است. با این حال، سناریوی کنونی، ایمن کردن تورهای ملکی یا قرار ملاقات فیزیکی با مشاوران املاک را برای اطلاعات یا راهی برای آینده، کمی دشوار می کند.
در چنین شرایطی، کسبوکارهای دارایی به سمت راهحلهای دیجیتال و اپلیکیشنهای مبتنی بر اینترنت برای ارتباط با مشتریان خود برای اهداف مختلف رفتهاند. اکنون جلسات از طریق ویدیوی آنلاین برگزار می شود، چت ربات های هوشمند مصنوعی اکنون پرسش های رایج مصرف کنندگان را بررسی می کنند. پروفایلهای مصرفکننده در پورتالهای املاک مسکن وجود دارد تا همه ارتباطات بین طرفین مرتبط با متن باشد.
واقعیت این است که انعطاف پذیری روند قابل توجهی است که باید در سال 2021 مشاهده شود، به ویژه در تجارت ملک. عملیات تجاری نباید به دلیل موانعی (مانند بیماری همه گیر) متوقف شود. فناوری املاک و مستغلات را می توان در هر مرحله مورد استفاده قرار داد و ادامه کسب و کار را ممکن کرد.
4. ماندن با آخرین نسل
ژنرال Z و هزاره ها معیارهای شیوه های پذیرش فناوری هستند. مردم این نسلها ثابت کردهاند که دیجیتالی شدن راهحل همه چیز و همه چیز است – بخش املاک و مستغلات میتواند از این نسلها بیاموزد و آنچه را که با فناوری انجام میدهند تقلید کند.
حقیقت این است که مصرف کنندگان جوان امروزه فقط به دنبال خرید آنلاین هستند، خواه محصولات مورد نیاز روزانه آنها باشد یا خواص. اکثر خریداران خانه به صورت آنلاین خانه های جدید خود را جستجو می کنند. کسبوکارهای ملکی در صورتی که عملیات تجاری خود را با آخرین روند خرید و عادات این جمعیت جوان هماهنگ کنند – به ویژه نسل هزارهها چون اکثریت خریدار را تشکیل میدهند، بسیار سود خواهند برد.
5. استفاده از موقعیت جغرافیایی
موقعیت جغرافیایی در املاک و مستغلات مرتبط است و بینش بهتری را در مورد مرزها و ارزش زمین املاک در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. این به مصرفکنندگان کمک میکند تا تصمیمگیری آگاهانه بگیرند – رویهای که امروزه در بین جمعیت خریدار دارایی محبوب است.
موقعیت جغرافیایی همچنین به خریداران خانه کمک می کند تا ایده بهتری از خدمات نزدیک در دسترس خود داشته باشند. در جهان مبتلا به بیماری همه گیر COVID-19، این به پارامتری تبدیل شده است که هر خریدار به خوبی در مورد آن تحقیق می کند. اگر ملک شما دارای موقعیت مکانی عالی است، منطقی است که یک گزینه موقعیت جغرافیایی برای تقویت بیشتر بازاریابی خود ارائه دهید.
نتیجه گیری
همگام بودن با آخرین روندهای تکنولوژیکی تداوم کسب و کار را تضمین می کند. امروزه مصرف کنندگان دوست ندارند با روش های قدیمی سروکار داشته باشند، به خصوص زمانی که راحتی در دسترس آنها به صورت آنلاین و از طریق رقبای شما باشد. کسب و کار خود را افزایش دهید و از راه حل های دیجیتال برای اطمینان از افزایش فروش استفاده کنید!
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما اکنون این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر