تعداد فزاینده ای از معاملات، پیروی از مجموعه ای از مقررات دولتی و غیره، اکنون بخشی از رویه های عملیاتی استاندارد صنعت املاک و مستغلات است.
بیشتر از همه، مشاغل املاک و مستغلات باید دفاتر دقیق خود را حفظ کنند زیرا حسابداری یک جنبه مهم و جدایی ناپذیر موفقیت شرکت است.
بنابراین، در اینجا یک راهنمای جامع با تاکید بر حسابداری برای شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات و چندین جنبه مرتبط با آن وجود دارد. بیایید وارد جزئیات شویم.
مدیریت امور مالی املاک و مستغلات
زمانی که شامل مدیریت داده ها و اطلاعات مالی املاک و مستغلات می شود، گم شدن در جنگل های پیچیدگی معمول است.
در حالی که یافتن توجیه یا به تعویق انداختن انجام وظایف مدیریت مالی یکنواخت آسان است، حسابداران املاک و سایر متخصصان همیشه باید بهترین منافع مشتری خود را در اولویت قرار دهند و حسابداری مناسب را در اولویت قرار دهند.
هدف اساسی حسابداری املاک و مستغلات ارائه تصویری واقعی از نحوه عملکرد کسب و کار شما در تمام شرایط است تا بتوانید با سرمایه خود تصمیمات سودآور و رشد محور بگیرید.
این امر مستلزم درک عمیق همه جنبههای مدیریت مالی نیست، بلکه به یادگیری، تطبیق و حفظ تعهدات حسابداری حیاتی نیاز دارد.
معیارهای مالی کلیدی برای پیگیری در حین حسابداری برای مشاغل املاک و مستغلات
صرف نظر از اینکه یک کسب و کار املاک و مستغلات به تازگی شروع شده است یا قبلاً پایه و اساس محکمی ایجاد کرده است، معیارهای مالی زیر به عنوان یادآوری مفیدی از آنچه حسابداران املاک و مستغلات باید در مورد آن توجه داشته باشند، عمل می کند.
درآمد حاصل از کمیسیون
فروش املاک و پورسانت هایی که با آنها همراه می شود، منابع درآمد اولیه دلالان املاک است. از آنجایی که این منبع اصلی درآمد است، مشاوران املاک حرفه ای باید سوابق دقیقی از تمام پول های دریافتی داشته باشند.
به جای استفاده از چندین سیستم برای پیگیری انواع مختلف جبران خسارت، به سادگی از یک راه حل حسابداری دیجیتال استفاده کنید.
هزینه های مجوز و آموزش
هزینه های مربوط به هزینه های تمدید و آموزش مداوم برای حفظ مجوز ملک مورد نیاز است. شما باید این هزینه ها را به عنوان هزینه در نظر بگیرید و با حسابداران خود تأیید کنید که در مخارج سالانه شما منعکس خواهد شد.
حقوق انجمن و سایر هزینه ها
مانند بسیاری از مشاغل دیگر، ممکن است مشاوران املاک و مستغلات موظف باشند که بخشی از کمیسیون خود را به کارگزاری یا کارفرما کمک کنند. این مبلغ هزینه ای است که باید پرداخت شود.
به عنوان یک پاداش، هزینه هایی که نمایندگان املاک و دلالان باید برای پیوستن به سازمان های ملی بپردازند، اغلب می تواند به عنوان کسر حذف شود.
هزینه های انجام شده در محل کار
مسئولیت های شغلی روزانه یک مشاور املاک ممکن است مستلزم استفاده از تجهیزات اداری معمولی، ابزارها و سیستم های اداری فرعی باشد.
هزینههای اجاره یک فضای اداری، میزبانی یک رویداد، و پرداخت هزینههای خدمات معمولی مانند نظافت یا نگهداری، همگی در گروه بالاتری قرار دارند.
با توجه به رواج فزاینده مدل های کسب و کار موبایل در صنعت املاک و مستغلات، این هزینه ها می تواند قابل مدیریت باشد.
هزینه های بازاریابی و تبلیغات
درگیر شدن در فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی راهی موثر برای دستیابی به بخش مشتریان هدف و اطلاع رسانی به مردم در مورد محصولات و خدماتی است که شرکت ارائه می دهد.
هزینه هایی مانند این ممکن است شامل طراحی و توسعه وب سایت، تبلیغات دیجیتال و آنلاین، مدیریت رسانه های اجتماعی، میزبانی رویداد و حمایت مالی و غیره باشد.
هزینه های سفر
برای بازاریابی موثر، ملاقات با مشتریان، یا زیر نظر گرفتن مجموعه ای از املاک، باید زمان زیادی را در جاده صرف کنید. اطمینان حاصل کنید که این ارقام در دفاتر حسابداری املاک و مستغلات گنجانده شده است.
سه نکته ارزشمند برای پیگیری امور مالی املاک و مستغلات
1. بررسی های ماهانه انجام دهید
یک جلسه ماهانه برای بررسی وجوه ورودی و مخارج خروجی تشکیل دهید.
اگر ارقام در جایی که باید باشند نباشند، به لطف یکنواختی فرآیند، این فرصت را خواهید داشت که به سرعت چرخش کنید و اشتباهات را در سیستم حسابداری پیدا کنید.
2. از یک فرآیند گزارش دهی دقیق استفاده کنید
مفهوم بررسی ماهانه به خوبی توسط نیاز به داده های دقیق برای تولید گزارش های قابل اعتماد پشتیبانی می شود. پس از تأیید صحت داده های مالی، می توانید گزارش های دقیقی برای امور مالی شرکت خود ایجاد کنید، مانند:
- صورت های درآمد و هزینه
- حسابداری کلیه منابع درآمدی
- گواهی ها و اسناد برای مقاصد مالیاتی
- صورت خالص جریان نقدی
3. همه وجوه ورودی و خروجی را دسته بندی کنید
آماده شدن برای تشکیل پرونده مالیاتی با دانستن نحوه طبقه بندی صحیح حساب های مالی موجود می تواند در زمان و تلاش گرانبهای فروش صرفه جویی کند و استرس و دردسرهای لحظه آخری را کاهش دهد.
هنگامی که پروتکلها و یک روال مشخص کردن کامل را ایجاد کردید، این مرحله برای اجرا آسان خواهد بود.
بهترین روش ها برای پیاده سازی در حسابداری املاک و مستغلات
1. دیجیتالی کردن کسب و کار را در اولویت قرار دهید
هر کسی می تواند با کمک ابزارهای دیجیتالی مانند برنامه های کاربردی سفارشی شده گوشی های هوشمند و اسکنرهای جمع و جور، رسیدها را به سرعت اسکن کند.
اگر کارمندان شما مرتباً رسیدهای کاغذی خود را گم می کنند یا برای اهداف مالیاتی یا حسابرسی نیاز به کپی دارند، از سهولت بازیابی رسیدهای دیجیتال قدردانی خواهید کرد.
2. از راه حل های نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر استفاده کنید
سیستمهای حسابداری مبتنی بر ابر بهترین گزینه برای کسبوکارهای املاک و مستغلات هستند زیرا دسترسی مداوم و راحت به دادههای مالی مهم را فراهم میکنند. شما همچنین می توانید از این ابزارها برای برقراری ارتباط آسان اطلاعات در تیم ها استفاده کنید.
در نتیجه، میتوانید به دادهها در زمان واقعی دسترسی داشته باشید و آنها را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید تا بینش عملی در مورد تأمین مالی ایجاد کنید، که در نهایت منجر به تصمیمهای آگاهانه و مبتنی بر دادهها میشود.
3. خدمات حسابداری برون سپاری کنید
اگر کسب و کار شما با حسابداری در امور مالی خود احساس راحتی نمی کند، بهتر است افراد حرفه ای مانند حسابداران خبره و با تجربه را استخدام کنید.
نه تنها مستندات و گزارشدهی دقیق را تضمین میکند، بلکه مدیریت حجم کار قابل توجهی را نیز از بین میبرد.
نتیجه گیری
حسابداری املاک و مستغلات یک عنصر حیاتی در مدیریت املاک سرمایه گذاری است. اگرچه نگهداری سوابق مالی دقیق از درآمد، مخارج و کسر مالیات احتمالاً در لیست فعالیتهای مورد علاقه بیشتر سرمایهگذاران در رتبه پایینی قرار میگیرد، انجام این کار برای حفظ نتایج سالم ضروری است.
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات 16 ساله است که با بیش از 75 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما اکنون این خدمات را به مجموعه ای از 100000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر