اگر میخواهید یک صاحب کسبوکار موفق باشید، باید به چیزی بیش از سهم بازار خود اهمیت دهید. شما باید جزئیات تمام معاملات حسابداری در کسب و کار خود را بسته به صنعتی که به آن تعلق دارید داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که از مقررات قانونی پیروی می کنید، بودجه ایجاد می کنید و پیش بینی های آینده را انجام می دهید و صورت های مالی خود را به موقع ارائه می کنید. اینجاست که انتخاب حسابدار داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری برای کاهش گزارشگری مالی نادرست و دیرهنگام بسیار مهم است.
از طریق مجموعه ای از دفاتر حسابداری که به خوبی نگهداری می شوند، می توانید اطمینان حاصل کنید که تجارت شما هرگز در سمت اشتباه قانون قرار نمی گیرد. حسابداری مربوط به پاسخگویی به همه ذینفعان کسب و کار مانند دولت، سرمایه گذاران، کارمندان و مدیریت با اطلاعات مورد نیاز است. اکنون می توانید واحد حسابداری خود را داشته باشید یا بسته به اهداف تجاری خود یک شرکت حسابداری استخدام کنید. قبل از انتخاب هر روشی، باید مزایا و معایب حسابداری داخلی در مقابل برون سپاری را بدانید.
حسابدار داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری
اینکه آیا یک بخش حسابداری داخلی می خواهید یا یک شرکت حرفه ای استخدام می کنید، به عوامل زیر بستگی دارد:
زمان صرف شده برای ارائه نتایج
حسابدار داخلی یا شرکت برون سپاری باید دامنه خود را به خوبی درک کند. صرف نظر از اینکه الزامات حسابداری شما چقدر پیچیده است، حداقل سطح تجربه ای وجود دارد که حسابدار شما باید هنگام بررسی حسابداری داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری داشته باشد. در صورتی که پیشینه حسابداری ندارید، یک چالش بزرگ ارزیابی مهارت های داوطلب خواهد بود. صلاحیت و تجربه کاندید باید با الزامات سازمان شما مطابقت داشته باشد. شما باید آموزش مورد نیاز را در نظر بگیرید و زمان صرف شده برای حسابدار برای کار مستقل است.
زمانی که حسابداری خود را برون سپاری می کنید نیاز دارد برون سپاری شرکت های حسابداریشما نیازی به صرف زمان برای تمرین ندارید. شرکت ها تجربه کرده اند برون سپاری حسابداران برای نیازهای مختلف حسابداری، و آنها می توانند تقریبا بلافاصله شروع به کار کنند. در تصمیم حسابداری داخلی در مقابل تصمیم حسابداری برون سپاری، هم منافع هزینه و هم مزایای زمانی وجود دارد.
کیفیت کار
با تعداد محدودی از حسابداران داخلی که امور مالی شما را کنترل می کنند، بیشتر در معرض خطر اشتباهات صادقانه و کلاهبرداری عمدی قرار دارید. این حسابداران به گزارشات مالی و بانکی شما دسترسی کامل دارند. زمانی که تعداد افراد درگیر بیشتر باشد و بررسی های بیشتری انجام شود، احتمال کلاهبرداری به حداقل می رسد.
وقتی نوبت به ارزیابی می رسد مزایا و معایب برون سپاری خدمات حسابداریشهرت شرکت حسابداری در خطر است. این به معنای مسئولیت پذیری بالاتر و ساده سازی فرآیند برای اطمینان از دقیق بودن حساب های شما است، که عامل مهمی در بررسی حسابداری داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری است.
سطح توجه
یکی از وظایف مهم حسابداری گزارشگری مالی است. اگر کارمندان شما علاوه بر گزارشدهی مالی، مسئولیتهای دیگری مانند تسویه صورتحسابها یا ورود دادهها دارند، احتمال خطا در صورتهای مالی شما زیاد است. ممکن است مجبور شوید بهای سنگینی برای آن بپردازید.
هنگامی که عملکرد حسابداری خود را برون سپاری می کنید، شرکت به مسائل مهم گزارشگری مالی رسیدگی می کند و کارمندان شما می توانند بر سایر مسئولیت های خود تمرکز کنند. بهره وری کارکنان داخلی شما افزایش می یابد و این عامل نیز بر تصمیم شما در مورد حسابدار داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری تأثیر می گذارد.
هزینه گزینه ها
تصمیم حسابدار داخلی در مقابل تصمیم حسابداری برون سپاری نیز تحت تأثیر هزینه های مربوط به دو انتخاب است.
هنگامی که یک حسابدار و حسابدار داخلی استخدام می کنید، دو کارمند در لیست حقوق و دستمزد خود دارید و باید تمام هزینه های مربوطه را در نظر بگیرید. به غیر از حق الزحمه آنها باید مزایای اشتغال کامل نیز پرداخت شود. هزینه های سربار مانند مالیات بر حقوق، بیمه درمانی، مرخصی با حقوق، هزینه های ورود به هواپیما و مشارکت در برنامه های بازنشستگی را فراموش نکنید.
هنگامی که وظایف حسابداری خود را برون سپاری می کنید، هزینه ثابتی را برای دوره قرارداد می پردازید، اما نیازی به پرداخت هیچ گونه مزایای کارمند یا متحمل شدن هزینه های سربار ندارید. اگر یک شرکت کوچک دارید، هزینه شما بیش از چند صد دلار نخواهد بود. اگر هزینه ها را مقایسه کنید، هزینه برون سپاری بسیار کمتر است.
اگر الزامات حسابداری پیچیده ای دارید، کارمزد به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود، اما مزایای آن از نظر رعایت و به حداقل رساندن خطاها بسیار بیشتر از هزینه ها خواهد بود.
تمرکز بر فعالیت های اصلی
هنگام بررسی حسابداری داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری باید از دست دادن بهره وری و تأثیر آن بر درآمدها را درک کنید. هنگامی که کارمندان شما مسئولیت های زیادی دارند، این احتمال وجود دارد که نتوانید به فعالیت های اصلی که تجارت شما را هدایت می کند توجه کنید.
هنگامی که نمی توانید کیفیت خدمات مورد انتظار مشتریان را ارائه دهید و زمانی را صرف گسترش کسب و کار خود نمی کنید، نتیجه این است که درآمد شما ضربه می خورد. اگر حسابداری حوزه اصلی شما نیست، پس باید یک شرکت حرفه ای استخدام کنید و روی کسب و کار خود تمرکز کنید.
شرکت حسابداری اطمینان حاصل می کند که تمام صورت های مالی مهم را به موقع برای اتخاذ تصمیمات MIS در راستای اهداف استراتژیک بلند مدت شرکت خود دریافت می کنید. سود بالاتری که به دست می آورید باید به شما کمک کند در هنگام انتخاب حسابدار داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری تصمیم بگیرید.
یک شرکت حرفه ای برای سود بیشتر استخدام کنید
درک نقاط قوت خود اولین قدم برای موفقیت در کسب و کار است. اگر صاحب کسب و کاری هستید که خواهان سود بیشتر هستید، باید جنبه حسابداری را جدا از جنبه تجاری درک کنید. هر دو این جنبه های کسب و کار نیاز به توجه یکسان دارند. اگر نمی توانید از منابع برای اطمینان از گزارش های مالی دقیق و به موقع استفاده کنید، باید یک شرکت حسابداری برای آن استخدام کنید.
یک شرکت حسابداری حرفه ای دارای تیمی با تجربه است که به طور مرتب خود را در جریان آخرین تحولات در زمینه حسابداری قرار می دهد. حساب های شما طبق آخرین مقررات نگهداری می شود و گزارش های مالی حرفه ای را در صورت نیاز و در صورت نیاز دریافت خواهید کرد. وقتی بتوانید مراقب هزینه های خود باشید و بتوانید سرمایه را به طور بهینه تخصیص دهید، درآمد شما افزایش می یابد.
محرمانه بودن
شرکت های حسابداری برون سپاری شده، لایه بیشتری از محرمانگی را به کسب و کار شما اعطا می کنند و جریان کسب و کار بدون نگرانی و روان را تدوین می کنند. زیرا طبق قانون شرکت های حسابداری موظف به حفظ محرمانه بودن مشتریان خود هستند. برخلاف داشتن یک بخش حسابداری داخلی، در صورت وجود کارمندان غیر ماهر یا آموزشدیده در امنیت دادهها، خطر لو رفتن اطلاعات شما وجود دارد.
امکان سنجی
امکان سنجی عاملی اساسی در موفقیت هر کسب و کاری است. در مورد حسابداری، امکان سنجی به معنای مقیاس بندی بر اساس اهداف تجاری است. همانطور که کسب و کار شما شکوفا می شود، داشتن یک راه حل حسابداری که بتواند به سرعت با رشد شما همگام شود، بسیار مهم است. با برون سپاری حسابداری خود، درها را برای گسترش بخش حسابداری خود با سرعت رعد و برق باز می کنید. اما، اگر کسب و کار شما به مشکلی برخورد کند و کند شود، تنظیم تیم حسابداری شما به یک چالش با یک تیم داخلی تبدیل می شود. در این سناریو، برون سپاری مفید است، به سادگی قرارداد را متوقف کنید و با شرکت حسابداری خود خداحافظی کنید، به همین راحتی.
هنگام انتخاب بین حسابدار داخلی در مقابل حسابداری برون سپاری، همه اینها را در نظر داشته باشید.
درباره
OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از پانزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.
OHI به بیش از 300 مشتری در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا خدمات ارائه می دهد. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
درباره خدمات حسابداری ما برای مشاغل کوچک متوسط بیشتر بدانید: AP | AR | آشتی ها | حسابداری عمومی | پایان ماه | گزارشگری مالی – مشاهده بیشتر