در سال های اخیر، آپارتمان های متعددی ساخته شده است که میلیون ها ساکن را در خود جای داده است. در نتیجه رشد واحدها تشدید شده است. رشد فعلی پرتفوی ها در حال حاضر بر سیستم های حسابداری تأثیر می گذارد و مطمئناً آینده تأثیر بیشتری خواهد داشت.
با توجه به رشد روزافزون جمعیت، تا سال 2030، تقاضا برای آپارتمان های مسکونی می تواند از عرضه فراتر رود. بنابراین، نیاز به برنامه ریزی دقیق تری برای مهار این مشکل وجود دارد.
یک نظرسنجی اخیر توسط شورای ملی مسکن چند خانواری توصیه می کند که یک برنامه سیاست کاری باید برای ساخت بیش از 325000 واحد مسکونی چند خانواری در سال تنظیم شود. با این حال، سیستم مدیریت اموال بین شرکتی به دلیل هزینه های بیشتر ناکارآمد است.
مقابله با چالش های سیستم بین شرکتی
وظیفه اصلی شرکت های مدیریت املاک این است که اطمینان حاصل کنند که هر واحد آپارتمان با فاکتورها و قبوض مناسب صادر می شود. نشان داده شده است که صدور صورتحساب و فاکتور به صورت دستی برای واحدهای مسکونی خطاهای زیادی را به همراه دارد و زمان بیشتری را می طلبد.
این مشکل با اتوماسیون کامل سیستم قابل حل است. به عنوان مثال، این را می توان از طریق یک برنامه حسابداری چند خانواده خودکار که تولید و ارسال صورت حساب های فوری را تضمین می کند، اتخاذ کرد.
1. کاهش هزینه های کلی مدیریت
همانطور که قبلاً گفته شد، سیستم های تخصیص دستی اموال اغلب منجر به زیان می شود. این سیستم زمان بر است و معمولاً هزینه بیشتری دارد زیرا به خدمات نیروی انسانی بیشتری نیاز است. بنابراین، بسیاری به برنامه حسابداری چند خانواده تغییر می کنند که از طریق اتوماسیون کار می کند و در نتیجه منجر به مدیریت زمان بیشتر و بهتر منابع انسانی می شود.
2. درک و درک مبتنی بر سطح
شفافیت و دیده شدن از نظر گزارش دارایی دو مورد اصلی مورد نیاز برای انعطاف پذیری واحدهای مسکونی و تجاری است.
در صورت وجود برنامه مدیریت مرکزی، ردیابی اجاره، مدیریت مستاجر، حسابداری دارایی دارایی، ردیابی خانه داری، برنامه نگهداری و سایر عملکردهای مرتبط در رابطه با مدیریت املاک را می توان سفارشی و برنامه ریزی کرد.
این یک روش مناسب است زیرا باعث شفافیت در خطوط مختلف ساکنین، یعنی هم در عملیات و هم در شرکت می شود. اگر هر سیستم مدیریت دارایی اجازه داشته باشد که خدمات خود را بدون تهیه گزارش از یک پورتفولیوی مرکزی انجام دهد، هیچ شفافیتی وجود نخواهد داشت و این می تواند منجر به مشکلات زیادی شود.
3. راه اندازی راه حل های حسابداری برای رام کردن آینده
هر پلتفرم حسابداری چند خانواده باید برای مقابله با موارد غیرمنتظره آماده باشد. در سالهای آینده، پیشبینی میشود که پرتفویهای بزرگتری ظهور کنند.
ابتدا باید کسب و کار فعلی را به درستی مدیریت کنیم و پس از آن با ایجاد املاک سرمایه گذاری جدید و برنامه های مدیریتی مناسب تر، گامی به سوی آینده برداریم.
پلتفرم های حسابداری چند خانواده یکی از این برنامه های مدیریتی است.