تقریباً هر صنعت بزرگی از نوعی هوش مصنوعی (AI) استفاده می کند. الگوریتم های هوش مصنوعی فرآیندها را در صنایع مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل ساده می کنند. هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر تقریباً در هر بخش که داده ها جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شوند استفاده می شود. کسب و کار تجاری املاک و مستغلات، مانند بسیاری دیگر، در حال حرکت به سمت آینده «داده محور» و توسعه برنامه های کاربردی برای هوش مصنوعی است.
هوش مصنوعی (AI) در حال نفوذ به صنعت املاک و مستغلات است، از روشهای خرید و فروش مصرفکننده تا سرمایهگذاری در توسعه پروژههای تجاری بزرگ. از سوی دیگر، صنعت املاک و مستغلات هنوز در مراحل اولیه استفاده از خدمات هوش مصنوعی است. کاربرد هوش مصنوعی در املاک و مستغلات با پیشرفت تکنولوژی آشکارتر خواهد شد.
در این وبلاگ، به هیاهوی فعلی پیرامون هوش مصنوعی در بازار املاک و مستغلات خواهیم پرداخت.
چگونه هوش مصنوعی (AI) به املاک تجاری کمک می کند
این یک تصور غلط رایج است که بخش املاک تجاری محدود به خرید و فروش خانه است. همه چیز از اعلانهای ساده تغییر قیمت گرفته تا یک مدل تجاری با عملکرد خوب به آنها بستگی دارد.
این تراکنش ها را ساده می کند، فرآیند جستجوی دفتر را ساده می کند و به کارگزاران املاک و مستغلات توانایی ایجاد سرنخ های بیشتر را می دهد. هوش مصنوعی (AI) به طور فزاینده ای توسط صنعت املاک و مستغلات برای شناسایی الگوهای درون داده ها و قضاوت آگاهانه استفاده می شود.
بازاریابی و فروش
استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای مدیریت سرنخ می تواند به بازاریابی املاک تجاری اجازه دهد تا تبلیغات یا ارتباطات سفارشی شده را برای مشتریان یا وام دهندگان بالقوه نمایش دهد. هوش مصنوعی ممکن است به طور بالقوه برای تجزیه و تحلیل داده های بازار فعلی استفاده شود و بسته به سوابق فروش قبلی و هدف کارگزار، ویژگی هایی را برای خرید یا فروش به کارگزاران پیشنهاد کند. این الگوریتمها ممکن است برای تعیین اینکه چه چیزی برای مشتریان در یک کد پستی خاص اهمیت دارد و اینکه هر خانه چقدر با خانههای دیگر موجود در بازار متفاوت است، استفاده شود.
تجزیه و تحلیل خدمات مشتری از بررسی تعاملات مشتری در طول فرآیند تأمین مالی یا خرید خانه سود می برد. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی ممکن است با پاسخ دادن به هر سوال مشتریان بالقوه در عرض چند ثانیه و ارائه پیشنهادات سفارشی متناسب با سلیقه آنها، نیاز به نمایندگان فروش را از بین ببرند.
شبیه سازی وام
با استفاده از فنآوریهای جمعآوری و طبقهبندی، تحلیلگران املاک ممکن است در زمان صرفهجویی کنند، بهرهورتر شوند و همچنین احتمال اشتباه در عملیاتهای دستی و تکراری مانند مدلسازی مالی و ورود دادهها را کاهش دهند. علاوه بر این، این امر باعث میشود تا زمان کارمندان برای تمرکز بر فعالیتهای با ارزش بالاتر، مانند ارائه خدمات بهتر به مشتریان یا تولید ایدههای جدید، آزاد شود.
با توانایی تشخیص الگوها، هوش مصنوعی همچنین میتواند با در نظر گرفتن عناصری مانند بهبود حملونقل و زیرساخت، تغییرات محیطی و امکانات محلهای که بر ارزش ملک تأثیر میگذارند، به پیشبینی خطرات و ارزیابی ویژگیها به صورت دستی کمک کند.
مدیریت داده ها
برای همگامی با تقاضاهای رو به رشد یک کسب و کار، باید با مجموعه داده های عظیمی مانند چکیده قراردادهای اجاره و گزارش های ارزیابی املاک سروکار داشته باشد. هوش مصنوعی (AI) ممکن است با افزایش اندازه مجموعههای مدیریت دادههای املاک و مستغلات به طور فزایندهای مفید باشد و به آن اجازه میدهد اسناد را طبقهبندی و ذخیره کند و حتی هشدارهای پیشگیرانه را هنگام وقوع چیزی مانند ارزیابی جدید یا افزایش تقاضا ارسال کند.
همانطور که مقدار داده ها افزایش می یابد، هوش مصنوعی (AI) ممکن است برای شناسایی و حفظ اسناد و ارسال هشدارهای پیشگیرانه زمانی که به چیزی مانند ارزیابی جدید نیاز است یا دارایی ها به طور فزاینده ای محبوب می شود، استفاده می شود. جستجوی فعالشده با یادگیری ماشینی میتواند به افراد در تجزیه و تحلیل سریع حجم عظیمی از دادههای جستجوی موجود با پیشپردازش و طبقهبندی متا دادههای مفید برای هر فایل املاک در مخزن یک شرکت کمک کند، و به آنها اجازه میدهد سریعتر تصمیمگیری کنند.
هوش مصنوعی (AI) کارگزاران را اخراج می کند
با متداول شدن پلتفرم های بازاریابی اینترنتی، کارگزاران املاک و مستغلات قبلاً شاهد تغییر نقش خود بوده اند. به طور سنتی، بنگاههای املاک و دلالها بیرون میرفتند و برای مشتری املاک پیدا میکردند، اما امروزه، بسیاری از خریداران فهرستهای خود را تهیه میکنند و آنها را به میز میآورند. توانایی هوش مصنوعی برای تصمیم گیری های پیچیده با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافته است.
هوش مصنوعی چگونه به حسابداری املاک تجاری کمک می کند؟
هوش مصنوعی همراه با فناوریهای دیگری مانند اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) به حسابداران اجازه میدهد زمان کمتری را برای وظایف معمول و زمان بیشتری را برای مشاغلی که بازده سرمایهگذاری بالایی دارند (ROI) صرف کنند. با کاهش احتمال خطای انسانی، ترکیب هوش مصنوعی در عملیات حسابداری می تواند کیفیت خروجی حسابداری املاک تجاری را بهبود بخشد.
در بسیاری از شرایط، هوش مصنوعی میتواند رفتارهای انسانی را تقلید کند، مانند تفسیر هدف استنتاج شده در مکالمه و انطباق با یک فعالیت مبتنی بر دادههای تاریخی. با استفاده از NLP و تجهیزات نظارتی، پردازش سوابق مالی در زمان واقعی امکان پذیر است و امکان گزارش روزانه که هم امکان پذیر و هم مقرون به صرفه است را فراهم می کند.
علاوه بر این، حسابرسان از تکنیکهای یادگیری ماشینی در ممیزیها استفاده میکنند، مانند نرمافزاری که میتواند اسنادی مانند قراردادهای فروش و اجاره را “خوانده” کند، تجزیه و تحلیل روند انجام دهد و ناهنجاریها را شناسایی کند. گذشته از کمک به حسابداری دارایی تجاری که همراه با آن است، سیستم های مجهز به هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که با بررسی اسناد در برابر مقررات و برجسته کردن مشکلات، خطرات پیش بینی نشده را معرفی کنند.
کلمات پایانی
با دیجیتالی شدن روزافزون این بخش، احتمالاً هوش مصنوعی در املاک و مستغلات رواج بیشتری خواهد یافت. برای کمک به عوامل به دست آوردن مشتریان بیشتر، سیستمهای هوش مصنوعی از مدلهای آماری برای یافتن فرصتهای بازار استفاده میکنند. این می تواند به مشتریان در تعیین بهترین لحظه برای خرید یا فروش خانه کمک کند.
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 50000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری کم هزینه برای شرکت های املاک تجاری: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر