همهگیری کووید-19 به دلیل حجم کمتر معاملات که منجر به زیان شد، تأثیر گستردهای بر اقتصاد جهانی گذاشت. در بخش املاک و مستغلات، از آنجایی که اندازه بلیط هر معامله املاک و مستغلات زیاد است، تأثیر آن حتی بیشتر بوده است.
حجم معاملات کمتر به معنای در دسترس نبودن داده های بازار قابل اعتماد مورد نیاز برای گزارشگری مالی دقیق املاک و مستغلات است. هیچ عرضه جدیدی از املاک و مستغلات از سوی توسعه دهندگان وجود ندارد. مالکان و مستاجران در مورد معاملات جدید محتاط هستند. در گزارش گیری مفروضات بیشتری وجود دارد.
معاملات یا بازسازی میشوند، یا به حالت تعلیق در میآیند یا به طور کلی لغو میشوند. ما نمی دانیم چه زمانی حجم افزایش می یابد و از چه نقاط مرجع برای ارزیابی دارایی املاک و مستغلات استفاده کنیم. بیایید پیامدهای COVID-19 بر گزارشگری مالی املاک و مستغلات را دریابیم.
تأثیر COVID-19 بر گزارشگری مالی املاک و مستغلات
قابلیت جمع آوری پرداخت های اجاره
موجر باید بدهی های بد یا مشکوک را هنگام بررسی پرداخت های اجاره در صورت های مالی املاک و مستغلات حساب کند. اجاره اجاره باید بر اساس قابلیت جمع آوری آن، از جمله هرگونه تغییر، طبق GAAP ایالات متحده یا اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی طبقه بندی شود.
این تجزیه و تحلیل جمع آوری باید دقیق باشد. درآمد باید فقط بر اساس دریافت واقعی شناسایی شود، به ویژه در مواقع رونق یا پریشانی.
یک پرچم قرمز برای مسائل جمعی احتمالی، وجود پرداختهای اجارهای معوق و افشای اضافی در صورتهای مالی است.
امتیازات اجاره
با عدم قطعیت در درآمد مستاجران، اکثر اجاره دهندگان امتیازات اجاره را به آنها اعطا کرده اند. یا تعویق، چشم پوشی کامل، یا کاهش پرداخت های ماهانه اجاره وجود داشته است. تحت GAAP ایالات متحده، هیچ شرطی برای اصلاح اجاره نامه به دلیل همه گیری همه گیر وجود نداشت، و FASB یا هیئت استانداردهای حسابداری مالی این را تأیید کرده است.
به اجاره دهندگان و کمترین انعطاف پذیری داده شده است:
- پیروی از دستورالعمل های موجود اصلاح اجاره یا
- اگر تغییرات جزئی در قرارداد وجود دارد، تغییرات را به عنوان بخشی از شرایط اصلی اجاره در نظر بگیرید. تمدید اجاره بلندمدت یا تغییر در حقوق مستاجر تغییرات عمده ای هستند که نیاز به اصلاح در قرارداد اجاره دارند.
اختلال
شرکتهای املاک و مستغلات باید تستهای کاهش ارزش داراییهای خود را انجام دهند. در جایی که شرکتها به دلیل امتیازات اجاره یا چالشهای وصولپذیری، از دست دادن مستاجران با ارزش و جریانهای نقدی آتی پایینتر رنج میبرند، سطح بالاتری از آزمایش لازم است.
زیان ناشی از تفاوت در خالص ارزش دفتری و ارزش منصفانه باید در صورت سود و زیان منعکس شود و بدهکار باید به ارزش منصفانه آن در ترازنامه ثبت شود. برآورد ارزش منصفانه با کمبود داده های خارجی کافی و تکنیک های جریان نقدی تنزیل شده چالشی است.
اقداماتی که باید انجام شود
از بهترین اطلاعاتی که در اختیار دارید استفاده کنید
برای دستیابی به ارزش منصفانه داراییهای مستغلات، بند عدم قطعیت با اهمیت ارائهشده توسط ارزشگذار کافی نیست. برای یک تصویر دقیق تر، داده های تولید شده داخلی و فرضیات گسترده تر حیاتی هستند. رویکرد سایر فعالان بازار در مورد ارزیابی برای گزارشگری مالی نیز ضروری است.
گزارش شفاف
ارزیابی یک کسب و کار بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط صورت های مالی کلیدی، حساب درآمد و هزینه و ترازنامه است. به همین دلیل، شفافیت در گزارشگری مالی املاک و مستغلات بسیار مهم است.
همه ذینفعان در یک تجارت متشکل از بانک ها، وام دهندگان یا سرمایه گذاران برای اندازه گیری ارزش منصفانه آن به گزارش های مالی وابسته هستند. افشاهای ارائه شده در صورت های مالی باید دقیق باشد و روش های ارزیابی دارایی ها باید به وضوح بیان شود.
نمای بلند مدت
با توجه به عدم قطعیت فعلی، ارزش گذاری کسب و کار باید از دیدگاه بلندمدت در نظر گرفته شود. ذینفعان باید به نرخ های نگهداری مستاجر، نقدینگی، ارائه خدمات مدیریت تسهیلات مانند تعمیرات و نحوه رعایت هنجارهای وام دهی بانک ها نگاه کنند. این عوامل باید برای ارزش گذاری مشاغل املاک در نظر گرفته شود.
نتیجه گیری
ثبات اقتصاد به زمان نیاز دارد و تغییرات بیشتر در استانداردهای گزارشگری مالی املاک و مستغلات پیش بینی می شود.. شرکتهای املاک و مستغلات که با استانداردهای جدید برای مشاغل مطابقت ندارند، تحت اسکنر قرار خواهند گرفت. برخی از پارامترهایی که یک شرکت باید مراقب آنها باشد عبارتند از: وفای به تعهدات وام، تجدید ساختار اجاره، و ارزیابی برای کسب دارایی. برای اطمینان از رعایت هنجارهای جدید، جذب یک متخصص حسابداری املاک و مستغلات ضروری است.
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 50000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
درباره خدمات حسابداری ما برای شرکت های املاک و مستغلات بیشتر بدانید: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر