بودجه ریزی و پیش بینی املاک و مستغلات: سازماندهی


در حالی که بودجه بندی املاک و مستغلات و پیش بینی موفقیت یا شکست کسب و کار شما را تعیین می کند، مراحلی که منجر به تهیه بودجه می شود به همان اندازه مهم هستند.

این مراحل برای تهیه بودجه ملکی چیست؟ قبل از ایجاد بودجه چه اطلاعاتی را باید جمع آوری کنید؟ پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله بیابید.

مراحل پیش بینی و بودجه بندی املاک و مستغلات

بودجه واقعی تنها در صورتی امکان پذیر است که تمام اطلاعاتی که در فرآیند تهیه بودجه قرار می گیرد دقیق باشد.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای آماده شدن برای بودجه سالانه خود دنبال کنید:

1. تجزیه و تحلیل هزینه ها

برای شروع، باید هزینه های عملیاتی کسب و کار خود را بدانید. کنترل مخارج به اندازه تلاش برای افزایش درآمد مهم است. داشتن یک تصور تقریبی از هزینه های خود کافی نیست. به جزئیات نیاز دارید

هزینه های شما را می توان به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

  • هزینه های ثابت مانند برق، بیمه، هزینه اینترنت، اجاره، عوارض شهرداری و حقوق. این هزینه ها صرف نظر از سطح عملیات شما یکسان باقی می مانند
  • هزینه های متغیر شامل دستمزد پرداختی به نیروی کار، هزینه های مواد اولیه و هزینه های مربوط به تولید است. هر چه حجم عملیات شما بیشتر باشد، هزینه های متغیر شما بیشتر می شود
  • هزینه های یکبار مصرف مانند کارخانه و ماشین آلات و سایر سرمایه گذاری های سنگین

2. بررسی قراردادهای تامین کننده

آیا بهترین مواد اولیه را با قیمت های رقابتی دریافت می کنید؟ قیمت بازار محصولات مشابه را بررسی کنید و آن را با قیمت های ارائه شده توسط تامین کنندگان خود مقایسه کنید. با تامین کنندگان خود مذاکره کنید تا حداکثر تخفیف ها و طرح های پرداخت انعطاف پذیر را دریافت کنید.

پرداخت شما ممکن است نوسان داشته باشد، بنابراین باید سعی کنید جریان های نقدی خروجی (پرداخت به تامین کنندگان) را با جریان های ورودی (درآمدهای خود) زمان بندی کنید. در فصل های اوج، درآمد بیشتری دارید و در فصل های کم درآمد، درآمد کم است.

با تطبیق اوج ورودی‌ها با جریان‌های خروجی بالا، جریان‌های نقدی شما بهتر می‌شوند. کسب و کار شما کارآمدتر می شود

3. درآمد خود را تخمین بزنید

با پیروی از قانون انگشت شست، هزینه های خود را بیش از حد برآورد کنید و درآمد خود را دست کم بگیرید، و کسب و کار شما از نظر مالی سالم خواهد بود.

به درآمدهای سال قبل خود نگاه کنید، اعداد بودجه سال جاری را محاسبه کنید و از یک نرخ رشد محافظه کارانه برای ایمن ماندن استفاده کنید.

دفعات نظارت بر درآمدها باید در ماه، سال و سه ماهه باشد. ردیابی درآمدهای خود همچنین به شما کمک می کند تا به نرخ رشد پیش بینی شده برسید. هنگام محاسبه رشد، تغییرات نظارتی و نوسانات در محیط اقتصادی را در نظر بگیرید.

4. سود ناخالص را درک کنید

زمانی سود ناخالص دریافت می کنید که تمام هزینه های تجاری را از درآمد خود کسر کنید. سود ناخالص خود را تخمین بزنید و پس از کسر هزینه ها تعیین کنید که آیا مازاد یا کسری وجود دارد.

اگر با کسری مواجه شدید، باید تمام هزینه های خود را با جزئیات بررسی کنید و آنهایی را که به سود شما نمی افزایند حذف کنید.

هنگام محاسبه هزینه ها، هزینه مواد را حذف کنید تا هزینه هایی که باید به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم شوند، بدست آورید. هزینه مصالح و سایر هزینه های ضروری باید در بودجه لحاظ شود.

5. جریان های نقدی را مدیریت کنید

جریان های نقدی شما بر اساس پرداخت های دریافتی از مشتریان و پرداخت های انجام شده به فروشندگان است.

شما باید مشتریان خود را به «خوب»، «مشکوک» و «بد» طبقه بندی کنید، زیرا همه مشتریان به موقع پرداخت نمی کنند، حتی اگر مهلت و تخفیف در صورتحساب ها ارائه دهید.

چندین کانال پرداخت را به مشتریان ارائه دهید. یک صندوق بدهی بد در بودجه خود برای مشتریانی که پرداخت نمی کنند یا کسانی که دیر پرداخت می کنند ایجاد کنید. ارقام ورودی نقدی شما قابل اعتمادتر خواهد بود و برنامه ریزی سربار ثابت شما مانند حقوق کارمندان آسان تر خواهد بود.

6. عامل در فصل اوج و ناب

هنگام تخمین درآمدهای خود برای پیش بینی املاک، به خاطر داشته باشید که جریان نقدی ورودی در فصول اوج زیاد و در فصول کم درآمد کم خواهد بود. برای محاسبه رقم درآمد ماهانه، نمی توان درآمد سالانه را بر 12 تقسیم کرد.

هدف شما باید افزایش درآمد در فصول اوج باشد تا کسب و کار خود را در دوره های ناب ببینید. برخی از مازاد در فصل‌های اوج می‌تواند به بازاریابی تهاجمی‌تر برای مخاطبان هدف شما و جمعیت‌شناسی جدید برای افزایش فروش وارد شود.

7. شامل هزینه های ارزش افزوده

خرج کردنی که به درآمد شما می افزاید یک سرمایه گذاری است، در حالی که بقیه آن هدر دادن است. به کمپین بازاریابی آنلاین و آفلاین خود نگاه کنید تا ROI یا بازگشت سرمایه هر هزینه جزئی و عمده را ببینید.

هنگام محاسبه “سرمایه گذاری” ضروری، حتی چیزی جزئی مانند لوازم التحریر استفاده نشده به حساب می آید. هنگامی که به سمت سرمایه گذاری های کمپین بازاریابی موثر هدایت شود، این هزینه اندک درآمد بیشتری ایجاد می کند.

هزینه های موثر باید در بودجه شما گنجانده شود و باید بخشی از تصمیمات استراتژیک بلند مدت شما باشد.

8. تمام اطلاعات را جمع آوری کنید

بعد از اینکه تمام اطلاعاتی که برای ایجاد بودجه نیاز دارید آماده شد، مهم است که آنها را بر اساس یک قالب خاص فهرست کنید.

گردش بودجه شما باید به صورت زیر باشد:

  • کل درآمد – فروش تخمینی خود را برای سال فهرست کنید
  • بهای تمام شده کالای فروخته شده – هزینه های مستقیم مربوط به فروش محصولات باید در اینجا لحاظ شود
  • سربار – این شامل تمام هزینه های غیرمستقیم مانند تبلیغات و بازاریابی، هزینه های ثابت، هزینه های متغیر و هر گونه هزینه یک بار مصرف می شود. وقتی سربار را از بهای تمام شده کالای فروخته شده کسر می کنید، سود یا زیان خالص دریافت می کنید.

برای بررسی انحرافات و انجام اقدامات اصلاحی، هزینه واقعی باید در کنار ارقام بودجه بندی شده شما قرار گیرد. با نرم افزار حسابداری، ایجاد بودجه فرآیندی سریع و بدون دردسر است.

نتیجه گیری

موفقیت در بودجه ریزی و پیش بینی املاک و مستغلات به دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا بستگی دارد.

شرکت های حرفه ای حسابداری می توانند به شما در دریافت کمک کنند بودجه و پیش بینی املاک و مستغلات خود را سازماندهی کنید. برون سپاری مجموعه اطلاعات برای بودجه خود به چنین شرکت هایی شما را قادر می سازد تا بر کسب و کار اصلی خود یعنی املاک و مستغلات تمرکز کنید.

یک شرکت حسابداری را انتخاب کنید که در بودجه بندی و پیش بینی املاک و مستغلات تخصص داشته باشد و عملکرد شما را افزایش دهد.

درباره ما

OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات 16 ساله است که با بیش از 75 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 100000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.

از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.


خدمات مدیریت دارایی کم هزینه: داشبوردهای سطح املاک و نمونه کارها | پیش بینی جریان نقدی | بودجه های سطح دارایی | تجزیه و تحلیل مالی و بیشتر – مشاهده کنید اینجا

دیدگاهتان را بنویسید