هر کسبوکار تجارت الکترونیک، خواه از طریق آمازون، بیگکامرس، Etsy یا Shopify اجرا شود، برای رسیدگی به جنبههای مالی به یک سیستم حسابداری قوی نیاز دارد.
حسابداری تجارت الکترونیک پایه و اساس یک تجارت است و یک پایه محکم برای رونق و حرکت یک تجارت ضروری است. با ثبت هر هزینه و تراکنش، صاحبان کسبوکار بینشهای بیدرنگ در مورد عملیات دریافت میکنند.
این بدان معنی است که آنها می توانند هر سناریو ناخوشایندی را پیش بینی کنند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. حسابداری برای مشاغل تجارت الکترونیک به کارآفرینان این امکان را می دهد که حقوق پیمانکاران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند.
ناگفته نماند پایبندی به قوانین مالیاتی ایالتی و فدرال. از این رو، ما بهترین شیوه های مورد نیاز برای بهبود حسابداری تجارت الکترونیک را در این پست وبلاگ گردآوری کرده ایم.
تاکتیک هایی برای بهبود حسابداری تجارت الکترونیک
مانند هر کسبوکاری، کسبوکارهای تجارت الکترونیک برای فعال ماندن و راهاندازی به امور مالی متکی هستند. با این حال، هم صاحبان مشاغل مستقر و هم برای اولین بار حسابداری تجارت الکترونیک را دلهره آور می دانند.
بنابراین، ما در زیر چند نکته را ذکر کردهایم که به آنها کمک میکند حسابداری کسبوکارهای تجارت الکترونیک را در کوتاهترین زمان ممکن بهبود بخشند:
1. اتخاذ نرم افزار حسابداری با کیفیت بالا
خرده فروشان آنلاین که در یک بازار بسیار رقابتی فعالیت می کنند باید از نرم افزار حسابداری تجارت الکترونیک استفاده کنند تا مزیتی غیرقابل انکار به دست آورند. ردیابی همه تراکنش ها به صورت دستی مطمئناً با رشد کسب و کار بسیار دشوار می شود.
با خودکار کردن برخی وظایف حسابداری، صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک می توانند در زمان بیشتری صرفه جویی کنند. علاوه بر این، آنها می توانند معیارهای عملکرد کلیدی مانند جریان نقدی، سودآوری مشتری، کل فروش و موارد دیگر را با استفاده از نرم افزار حسابداری نظارت کنند.
علاوه بر این، نگهداری ورق های مختلف اکسل برای مشتریان و پیمانکاران مختلف دست و پا گیر است. نرم افزار حسابداری تجارت الکترونیک به عنوان یک راه حل یکپارچه برای مدیریت مالی کارآمد عمل می کند.
و با رشد کسب و کار، احتمالاً یک حسابدار وارد صحنه می شود. نرم افزار حسابداری حتی بیشتر ضروری می شود تا حسابدار بتواند از داده های تجاری استفاده کند.
2. ثبت تمام معاملات
صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک باید از هر پنی که شرکت خود را ترک می کند یا وارد می شود آگاه باشند. ثبت هر معامله یکی از بهترین شیوه های مورد نیاز برای بهبود حسابداری تجارت الکترونیک است.
و منظور ما از معامله، تمام هزینه ها، کارمزدها، فروش و بازپرداخت است. این کمک می کند تا تصویر واضحی از جریان نقدی کسب و کار به دست آورید. به طور کلی، فروشندگان باید شش نوع تراکنش را دنبال کنند تا سودآور باشند.
آن ها عبارتند از:
- دارایی ها: اینها شامل اموال، وسایل نقلیه، تجهیزات و وجوه نقد متعلق به شرکت است
- درآمد: پول حاصل از فروش را درآمد می گویند
- بدهی ها: هر وام مالی که باید به بانک بازپرداخت شود، تحت عنوان بدهی قرار می گیرد
- حقوق صاحبان سهام: سرمایه گذاری در خزانه یک کسب و کار را حقوق صاحبان سهام می گویند
- برمیگرداند: پولی که از بازگشت محصول یا به دلیل رفتار تقلبی کارت اعتباری بازپرداخت می شود
- هزینه ها: خریدهایی که توسط یک شرکت انجام می شود تا تجارت را ادامه دهد
ثبت این تراکنش ها برای اهداف تشکیل پرونده مالیاتی نیز مهم است.
3. شیوه های موجودی خود را دوباره ارزیابی کنید
درک مدیریت موجودی برای هر کسب و کار تجارت الکترونیک – بزرگ یا کوچک – حیاتی است. باعث صرفه جویی در زمان، پول و به حداقل رساندن اتلاف می شود. متأسفانه، مدیریت موجودی تجارت الکترونیک کشش لازم را به دست نمی آورد.
کنترل موجودی به صاحبان مشاغل کمک می کند تا بدانند:
- زمان سفارش مجدد (زمانی که موجودی در حال اتمام است)
- چقدر باید دوباره سفارش داد (برای تعیین تعداد دقیق محصولات پرفروش برای سفارش)
- چه مدت یک محصول باید در انبار بماند (به ویژه برای اقلام فاسد شدنی مهم است)
برای ارزیابی مجدد شیوههای موجودی، صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک میتوانند ممیزی انجام دهند حتی اگر بهترین نرمافزار برای مدیریت موجودی را داشته باشند. این می تواند به جلوگیری از کمبود انبار یا مشکلات موجود و همچنین به حساب آوردن هر گونه اقلام دزدیده شده کمک کند.
4. صورتهای مالی را تهیه کنید
بسته به اندازه تجارت الکترونیکی خود، فروشندگان می توانند صورت های مالی را خودشان تهیه کنند یا یک حسابدار استخدام کنند. حسابداری تجارت الکترونیک.
صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را آماده می کند، توصیه می کنیم برای بهبود حسابداری برای مشاغل تجارت الکترونیک اولویت بندی کنید. این به فروشندگان کمک می کند تا تصمیمات مالی درستی بگیرند.
برخی از صورتهای مالی کلیدی که باید تهیه شوند عبارتند از صورتهای حقوق صاحبان سهام، صورت جریان وجوه نقد، ترازنامه و صورت سود. این اظهارات با هم تصویر کاملی از سلامت مالی یک کسب و کار را ترسیم می کنند.
علاوه بر این، این صورت های مالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد یک کسب و کار در طول یک سال، سه ماهه یا ماه نیز حیاتی هستند.
5. برون سپاری حسابداری تجارت الکترونیک شما
اگر به برون سپاری خدمات حسابداری تجارت الکترونیک فکر کنید، اداره یک تجارت الکترونیک می تواند آسان تر شود. توصیه می کنیم یک حسابدار یا کل تیم حسابداری را برای مدیریت امور مالی استخدام کنید.
با این حال، با توجه به اینکه باید حقوق و مزایا پرداخت شود، می تواند به سرعت هزینه ها را اضافه کند. برون سپاری خدمات حسابداری به یک شرکت حسابداری قابل اعتماد می تواند مقرون به صرفه تر باشد.
صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک می توانند پول ذخیره شده را به سمت رشد و گسترش هدایت کنند.
OHI دارای متخصصان حسابداری با تجربه و واجد شرایط است، از جمله تحلیلگران مالی، متخصصان حساب های دریافتنی، متخصصان حساب های پرداختنی و غیره.
نتیجه گیری
با پیروی از بهترین شیوه های ذکر شده در بالا، فروشندگان می توانند حسابداری کسب و کارهای تجارت الکترونیک را تا حد زیادی بهبود بخشند. با استفاده از این استراتژی ها، آنها می توانند سود خود را افزایش دهند و در عین حال رعایت مقررات و مالیات را حفظ کنند.
ثبت هر معامله، سرمایه گذاری در نرم افزار حسابداری تجارت الکترونیک و برون سپاری برخی از بهترین تاکتیک هایی هستند که فروشندگان می توانند به نفع خود استفاده کنند.
درباره خدمات حسابداری ما برای شرکت های تجارت الکترونیک بیشتر بیاموزید – بیشتر بدانید