بهترین راه ها برای مدیریت کتاب های حسابداری املاک و مستغلات


حسابداری یک فرآیند اجباری برای مشاوران املاک در سراسر جهان است. تمرکز اصلی مشاوران املاک فروش ملک است. با این حال، آنها باید زمانی را برای مدیریت کتاب های خود پیدا کنند. دفاتر حسابداری برای بسیاری از وظایف، از تشکیل پرونده مالیاتی گرفته تا بررسی انطباق، مورد نیاز است. اگر دفاتر حسابداری به روز نباشند، یک مشاور املاک یا یک شرکت املاک و مستغلات می تواند دچار مشکلات قانونی شود. بسیاری از مشاوران املاک در درک صورت های مالی با مشکلاتی مواجه هستند و در نهایت موفق به به روز نگه داشتن دفاتر حسابداری خود نمی شوند.

بله، حسابداری برای املاک و مستغلات یک کار است اما به دلیل وجود چندین نرم افزار حسابداری در املاک و مستغلات، به یک فرآیند آسان تبدیل شده است. برای یادگیری نحوه مدیریت آسان کتاب های حسابداری املاک و مستغلات، ادامه مطلب را بخوانید.

آشنایی با خدمات حسابداری املاک و مستغلات

یک مشاور املاک باید در مورد فرآیندهای مختلفی که تحت حسابداری املاک و مستغلات قرار می گیرند، بداند. حسابداری تنها یک فرآیند زیر چتر حسابداری املاک و مستغلات است. انواع خدمات حسابداری املاک و مستغلات به شرح زیر است:

  • حسابداری: دفترداری املاک شامل ثبت دریافتی ها و پرداخت های هزینه از مشتریان می باشد. از پردازش حقوق و دستمزد گرفته تا ثبت تراکنش های بین شرکتی، همه چیز تحت فرآیند حسابداری قرار می گیرد. انواع مختلف صورت های مالی توسط حسابداران مستند شده و درک می شوند
  • حساب های پرداختنی: حسابداران املاک و مستغلات مبلغی که باید به تامین کنندگان پرداخت شود را نیز مشخص می کنند. هزینه سربار کلی نیز تحت حساب های پرداختنی محاسبه می شود. حسابداران مسئول بررسی دسته های مختلف قابل پرداخت هستند
  • حساب های دریافتنی: مبلغ دریافتی از مشتریان/مشتریان نیز باید توسط حسابداران ثبت شود. اگر یک مشاور املاک مستاجران زیادی دارد که باید از آنها مراقبت کند، پرداخت های ماهانه آنها باید در یک مکان ثبت شود.
  • گزارش مدیریت: حسابداران نیز در تهیه گزارش سود و زیان مشارکت دارند. گزارشگری مدیریت مربوط به نگهداری ترازنامه، صورت جریان نقدی و دفتر کل است
  • آمادگی مالیاتی: بسیاری از شرکت های حسابداری آماده سازی مالیات را هدف اصلی خود می دانند. علاوه بر آماده سازی مالیاتی، بسیاری از شرکت های املاک و مستغلات نیز با شرکت های حسابداری همکاری می کنند تا استراتژی های کاهش مالیات بهتر را تدوین کنند.

از نرم افزار حسابداری املاک و مستغلات استفاده کنید

دورانی که شرکت های املاک و مستغلات به حسابداری دستی متکی بودند گذشته است. در حال حاضر، بخش املاک و مستغلات نیز در حال دیجیتالی شدن است. اکثر مشاوران املاک ترجیح می دهند از نرم افزارهای مالی حسابداری برای نگهداری دفاتر خود استفاده کنند. هنگام مدیریت کتاب ها به صورت دستی، خطاهای انسانی حتماً رخ می دهد. تنها یک اشتباه در دفاتر مالی آنها می تواند برای آژانس املاک و مستغلات آسیب زا باشد. به همین دلیل است که مشاوران املاک از نرم افزارهای مالی حسابداری برای به حداقل رساندن خطاهای انسانی استفاده می کنند. علاوه بر این، می توانید در زمان ایجاد کتاب های مالی با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی صرفه جویی کنید.

حسابداری یک فرآیند مستمر است و برای سرعت بخشیدن به آن باید به فناوری وابسته باشید. نرم افزار مالی حسابداری عصر جدید حتی می تواند فرآیندهای حسابداری را خودکار کند. مطمئن شوید که نرم افزار حسابداری قابل اعتمادی را انتخاب می کنید که به کمترین تلاش دستی نیاز دارد.

تطبیق صورت های بانکی

آشتی دادن یک عمل سالم برای حسابداران و حسابداران است. اگر خودتان کتاب‌هایتان را مدیریت می‌کنید، مطمئن شوید که صورت‌حساب‌های بانکی را در فواصل زمانی معین تطبیق می‌دهید. اگر حسابدارانی را برای نگهداری دفاتر مالی خود استخدام کرده اید، اطمینان حاصل کنید که آنها نیز در فواصل زمانی مکرر صورت های بانکی را تطبیق می دهند. اگر خطایی در دفاتر مالی رخ داده است، می توانید با تطبیق دفاتر مالی خود آن را کشف کنید. این روزها، مردم ترجیح می دهند از نرم افزار حسابداری برای به حداقل رساندن خطاها و صرفه جویی در وقت استفاده کنند. برخی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای املاک و مستغلات عبارتند از:

  • کتاب های زوهو
  • نیمکت
  • ساختمان
  • تازه کتاب ها

تمامی نرم افزارهای ذکر شده در فهرست فوربس و دارای تاییدیه حسابداری می باشد تا برای تهیه دفاتر حسابداری اموال شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

تطبیق ورودی های مالی و صورت های بانکی می تواند خسته کننده باشد. بسیاری از مشاوران املاک سعی می کنند صورت های بانکی خود را در پایان ماه یا سال مالی تطبیق دهند. با این حال، نرم افزار حسابداری می تواند به شما کمک کند تا صورت حساب های بانکی را به راحتی و در زمان واقعی تطبیق دهید.

زمانی را به مدیریت کتاب های خود اختصاص دهید

مشاوران املاکی که به دفاتر مالی خود توجهی ندارند، بعداً هزینه سنگینی می پردازند. یک آژانس املاک و مستغلات باید کتاب ها را حفظ کند، یا ممکن است بازدید از افسر رعایت را تجربه کند. سرمایه گذاران و ذینفعان اغلب تقاضای سوابق حسابداری می کنند. همچنین ممکن است هنگام انجام معامله‌های شرکتی مانند M&A به این موارد نیاز داشته باشید.

بهتر است زمان مشخصی را برای حفظ سوابق مالی خود اختصاص دهید. راه ایده آل این است که روزانه سوابق معاملات را در دفاتر حسابداری خود وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که حسابداران شما به طور منظم دفاتر مالی را نگهداری می کنند زیرا مدیریت تمام سوابق حسابداری در آخرین روز ماه می تواند چالش برانگیز باشد.

حسابداری شرکت های املاک نیازمند زمان و تلاش زیادی است اما با استفاده از نرم افزار حسابداری مطمئن و قابل اعتماد می توان این امر را کاهش داد. این به حساب ها اجازه می دهد تا سوابق را آماده کنند و دفاتر را به موقع نگهداری کنند.

ارتباط با حسابدار خود را تقویت کنید

بیشتر مشاوران املاک تنها زمانی با حسابداران خود ارتباط برقرار می کنند که زمان ثبت مالیات است. این یک عمل ناسالم است، زیرا ممکن است از عملکرد مالی خود آگاه نباشید. شما باید در فواصل زمانی مکرر با حسابداران خود در ارتباط باشید تا به روزرسانی های مربوط به دفاتر مالی خود را دریافت کنید. اگر خطایی رخ داده است، می توانید بلافاصله با مشورت با حسابداران خود از آن مطلع شوید. شما می توانید سوابق حسابداری خود را در زمان واقعی با هم تطبیق دهید تا هرگونه خطای حسابداری را برطرف کنید. علاوه بر این، با برقراری ارتباط منظم با حسابدار خود، کنترل کاملی بر امور مالی خود خواهید داشت. ارتباط خوب با حساب برای کمک به مالکان برای درک بهتر امور مالی و تنظیم وجوه برای آنها آسان تر است.

یک استراتژی حسابداری با اثبات آینده بسازید

حسابداری با تجارت املاک و مستغلات شما همراه خواهد بود. شما نمی توانید به هر قیمتی فرآیندهای حسابداری را کنار بگذارید. بهتر است با اتخاذ عادات و فناوری های حسابداری که در درازمدت به شما کمک می کند، یک استراتژی مطمئن برای آینده بسازید.

تمرکز بر صورت های مالی

علاوه بر تغذیه روزانه سوابق حسابداری، آژانس/نماینده املاک و مستغلات باید بر تهیه صورت های مالی نیز تمرکز کند. صورت های مالی مانند ترازنامه، صورت سود و زیان و سایر موارد عملکرد مالی کسب و کار املاک و مستغلات را بیان می کند. همه اینها باید به طور مرتب به روز و بررسی شوند تا تصویر واقعی را برای کاربران به تصویر بکشند.

نتیجه گیری

حسابداری/حسابداری می تواند یک فرآیند پیش پا افتاده برای مشاوران املاک باشد. با این حال، با نرم افزارهای مالی حسابداری و استراتژی های حسابداری روشن، می توان روند حسابداری را آسان کرد. اطمینان حاصل کنید که برای نتایج بهتر در فواصل زمانی معین با حسابداران خود در ارتباط هستید. کتاب های مالی خود را جدی بگیرید!


درباره ما

OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما در حال حاضر این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.

از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید