بستن کتاب ها در پایان هر سال یک کار سنتی است و یک روش حسابداری موثر کل فرآیند را ساده می کند. فرآیند بسته شدن معاملات سال را در بر می گیرد و طبقه بندی مناسب را تضمین می کند.
کسبوکارهای تازه تأسیس اغلب هنگام بستن کتابهای خود به دلیل کمبود تجربه با چالشهای قابل توجهی مواجه میشوند. بنابراین، توصیه می شود مراقب اصول اولیه باشید حسابداری مشاغل کوچک برای جلوگیری از دردسر و نادرست اطلاعات.
نکاتی برای اطمینان از بسته شدن ساده کتاب ها در پایان هر سال
بسته شدن دفاتر به شما این امکان را میدهد تا تراکنشهای مالی سالانه شرکت خود را با دقت حساب کنید، ماندههای rollover را برجسته کنید و ساختاری را برای گزارشهای مالی سال آینده آماده کنید. برای اطمینان از بسته شدن کارآمد در پایان سال، این اصول را دنبال کنید –
متقاطع بررسی تراز و بیانیه پایان سال
تراز ذکر شده در تمام کتاب های شما باید کاملاً با اظهارات پایان سال شما مطابقت داشته باشد. اگر شرکت شما اعداد را به صورت دستی مدیریت میکند، تمام صورتحسابهای بانکی، حسابهای پول و کارتهای اعتباری باید کاملاً با هم تطبیق داده شوند.
استفاده از نرم افزار حسابداری در دقت و زمان مصرف به طور قابل ملاحظه ای کارآمدتر است. با این حال، شما هنوز هم باید همه اعداد را دوباره بررسی کنید. همچنین می توانید تیمی از متخصصان را استخدام کنید تا زمان مصرف را کاهش داده و بار کارمندان خود را کاهش دهید.
فاکتورها و همچنین حساب های دریافتنی را تجزیه و تحلیل کنید
اطمینان حاصل کنید که تیم شما تمام فاکتورهای پایان سال را تسویه کرده است و همه فاکتورهای ارسال شده پاداش دریافت کرده اند. صورتحسابها میتوانند به سرعت تحت چندین کار پایان سال دفن شوند و در نتیجه حسابها کم یا بیش از حد بیان شوند.
با توجه به تجربیات ما، ضروری است که حتی به پیش پا افتاده ترین کارها بدون دامنه خطایی توجه کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام درآمدهای شرکت شما در بازه زمانی تعیین شده ثبت می شود.
هر ماه کتاب ها بسته می شود
به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، شرکت شما باید در پایان هر ماه مدتی را برای ایجاد یک دید قطعی از وضعیت مالی خود اختصاص دهد. این می تواند آمادگی بهتر برای ماه های آینده را از نظر پیشرفت اقتصادی تسهیل کند.
شرکت ما به طور قابل توجهی از بسته شدن ماهانه کتاب ها به ما کمک می کند تا اشتباهات جدی را که ممکن است در آینده مشکل ساز شده اند تجزیه و تحلیل و اصلاح کنیم. همچنین برای هر گونه بازدارنده احتمالی که ممکن است در ماه های بعدی ظاهر شود، آماده شده است.
به دستورالعمل های تحمیلی پایبند باشید
حسابداری مشاغل کوچک با حفظ کل سوابق درآمد و هزینه و استخراج داده های مالی به طور دقیق از معاملات مختلف انجام می شود. این اطلاعات به دست آمده به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا به شدت بر امور مالی خود نظارت کنند.
هر کسبوکار باید به مجموعهای از دستورالعملها برای بستن حسابها در پایان هر سال، از ارسال ورودیهای مجله تا ایجاد اظهارنامههای نهایی، پایبند باشد. این دستورالعملها به شرکت ما کمک کردهاند تا ضمن اطمینان از انطباق، مراحل خستهکننده را بدون زحمت طی کند.
از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید
سیستم های نرم افزاری حسابداری روند بسته شدن کتاب های شما را در پایان هر سال ساده کرده اند. تنها وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که تمام تراکنش هایی که در طول سال اتفاق افتاده است به خوبی طبقه بندی شده اند.
همچنین باید درآمد، هزینهها و سایر فعالیتهای مالی طبقهبندی نشده در سیستم حسابداری خود را با کلاس مربوطه مطابقت دهید و بقیه را به نرمافزار بسپارید.
تقریباً همه کسبوکارها، از جمله ما، از نرمافزار حسابداری برای سادهسازی بسته شدن کتابها در پایان هر سال استفاده کردهاند. پس از اینکه به ماشین دستور داد که تراکنش کجا انجام می شود، نرم افزار سایر وظایف مربوطه را به طور خودکار پردازش می کند.
یک حسابدار قابل اعتماد استخدام کنید
علاوه بر داشتن نرم افزار حسابداری درجه یک که کتاب های شما را به طور موثر بسته می کند، باید حسابدار را برای ساده سازی فرآیندها استخدام کنید. ما معمولاً کل فرآیند را از طریق نرم افزار حسابداری خودکار می کنیم، اما یک حسابدار قابل اعتماد نیز استخدام کرده ایم.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام درآمدها و هزینه های داخل نرم افزار را به روز کنید، گزارش های مربوطه را ایجاد کنید و آنها را به حسابدار خود تحویل دهید. این گزارشها میتواند شامل P&L، داراییهای ثابت، حقوق و دستمزد، و استهلاک، در کنار گزارشهای ضروری برای تکمیل فرآیند بسته شدن دفاتر باشد.
دارایی های ثابت و همچنین مخارج استهلاک
هرگونه خرید دارایی ثابت اسراف در یک سال باید در ترازنامه شما ثبت شود. حتماً موجودی دارایی های ثابت فعلی خود را بررسی کنید و در مورد پیچیدگی های دفع، فروش یا استهلاک به صورت مناسب دقت کنید.
مسائل مربوط به استهلاک هنگام بسته شدن کتاب ها ممکن است خسته کننده باشد و ممکن است شما را ملزم به استخدام خدمات حرفه ای کند. همچنین باید یک گزارش فروش مشمول مالیات ارائه دهید که تأیید می کند هیچ مالیاتی برای هیچ فروش پرداخت نشده ای باقی نگذاشته اید.
استفاده از سیستم های نوین حسابداری
استفاده از نرمافزار حسابداری مدرن، اشتراکگذاری بیدرنگ کتابها را بین مشتری و حسابدار با بارگذاری آنها در فناوری ابری امکانپذیر میسازد. حسابدار پردازش معمولی پایان سال را انجام می دهد، در حالی که سیستم حسابداری دفاتر را به طور خودکار می بندد.
تنها کار ما در حین کار با سیستم حسابداری رفع تاریخ قفل است. این ژست تضمین می کند که هیچ طرفی به طور تصادفی چیزها را در دوره های گذشته تغییر نمی دهد.
کلمات پایانی
بستن دفاتر حسابداری بسیار مهم است زیرا به شرکت شما امکان می دهد معاملات مالی خود را در طول سال خریداری و تجزیه و تحلیل کند. کل مجموعه داده های به دست آمده از بستن کتاب ها به ثبت دقیق مالیات ها در زمان مقرر کمک می کند.
اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و با نحوه بستن کتاب های خود آشنا نیستید، نکات ذکر شده در بالا را دنبال کنید. علاوه بر استخدام یک حسابدار قابل اعتماد، باید با جدیدترین نرم افزارهای حسابداری به روز باشید.
همچنین میتوانید فرآیند را به متخصصان حسابداری قابل اعتمادی مانند OHI برون سپاری کنید و در هزینهها صرفهجویی کنید، در حالی که تیمی از متخصصان بر تراکنشهای ماهانه یا سالانه نظارت دارند تا دفاتر خود را ببندند.
درباره ما
OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از پانزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.
OHI به بیش از 300 مشتری در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا خدمات ارائه می دهد. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
——————————————————————————————————————————
درباره خدمات حسابداری آخر سال ما بیشتر بدانید – با ما تماس بگیرید