بزرگترین چالش ها در حسابداری برای شرکت های مدیریت املاک


به عنوان یک ارائه دهنده خدمات مدیریت املاک، شما با چالش های زیادی روبرو هستید. مسئولیت‌های اصلی شما شامل مدیریت سرنخ‌ها، فهرست‌بندی ویژگی‌ها، مدیریت اسناد، نگهداری پیشگیرانه برنامه‌ریزی‌شده، و جمع‌آوری صورت‌حساب و پرداخت است.

در حالی که اینها مسئولیت های اصلی تجاری شما هستند، یک مسئولیت اضافی وجود دارد که باید در مورد آن فکر کنید: حسابداری دارایی برای کسب و کار خود، در صورت عدم موفقیت ممکن است مجبور شوید جریمه سنگینی بپردازید یا در موارد شدید، عملیات را متوقف کنید.

این مقاله به ریسک در شرکت های مدیریت املاک می پردازد و راه حل هایی برای چالش های حسابداری شما ارائه می دهد. بخش اول به مؤلفه های مدیریت دارایی می پردازد.

مولفه های مدیریت املاک چیست؟

در اینجا مولفه های کلیدی مدیریت اموال آمده است:

بازاریابی استراتژیک اموال

به عنوان یک شرکت مدیریت املاک، مهم است که مخاطبان هدف خود را بشناسید و بر اساس آن یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید. موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ ملک خود استفاده کنید
  • بودجه تبلیغاتی تهیه کنید
  • عکس های باکیفیت بگیرید
  • قیمت ملک را رقابتی نگه دارید

یافتن مستاجران با کیفیت

مستاجران منبع درآمد شما هستند و نکات زیر باید در هنگام انتخاب آنها در نظر گرفته شود:

  • قرارداد جامع اجاره
  • فرآیند غربالگری دقیق
  • مدیریت قرارهای مستاجر آینده نگر

تعمیرات و نگهداری منظم

فرسودگی بخشی از داشتن یک ملک است و شما باید پاسخ موارد زیر را بدانید:

  • چه کسی تعمیرات منظم را انجام خواهد داد؟
  • آیا دسترسی به استخر قابل اعتمادی از لوله کش ها، منظره سازان و برقکاران با تجربه وجود دارد؟
  • آیا تمهیداتی برای رسیدگی به شرایط اضطراری دارید؟

انطباق قانونی

زمانی که با مستاجران برخورد می کنید مشکلات حقوقی به وجود می آید. برای کاهش خطرات، باید موارد زیر را داشته باشید:

  • سیاست مجازات برای نقض قرارداد
  • اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما با تمام الزامات قانونی مطابقت دارد
  • برای هر گونه مشکل قانونی آمادگی کافی داشته باشید

مدیریت مالی

برای اطمینان از اینکه اجاره یا درآمد شما جریان ثابتی دارد، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک سیستم جمع آوری اجاره کارآمد
  • به حداقل رساندن معوقات
  • پرداخت به موقع قبوض مانند نگهداری، بیمه و سایر خدمات آب و برق
  • بیمه صاحبخانه

چالش برانگیزترین بخش حسابداری مدیریت املاک چیست؟

در اینجا برخی از چالش های برتر مدیریت دارایی از نظر حسابداری آورده شده است:

طبقه بندی هزینه ها

کلیه تراکنش های مالی باید طبق مقررات حسابداری تحت سرفصل های مناسب ثبت شوند.

انتخاب نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری مناسب باید به طور یکپارچه با نرم افزار موجود شما یکپارچه شود.

تفکیک حساب های بانکی

اگر حساب‌های هزینه شخصی و تجاری جداگانه نداشته باشید، خطاها نیز رخ می‌دهند.

مدیریت سپرده های اوراق بهادار

با جریان منظم مستاجرین، بازگرداندن سپرده های امنیتی به موقع باید تحت نظارت باشد. عدم استرداد سپرده در موعد مقرر می تواند منجر به مشکلات قانونی شود.

پرداخت های انجمن صاحبان خانه

شما باید در سررسید ماهانه مبلغی را به انجمن صاحبان خانه پرداخت کنید، در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید و با پیگرد قانونی روبرو شوید.

سوابق کاغذی

ردیابی اسناد کاغذی خطرناک است زیرا ممکن است اطلاعات حیاتی را برای رقبای خود از دست بدهید. امنیت داده ها به خطر افتاده است.

نمونه هایی از ریسک ها در حسابداری مدیریت املاک چیست؟

در اینجا خطراتی وجود دارد که ممکن است در حسابداری مدیریت دارایی با آن مواجه شوید:

صورتحساب های تکراری

نگهداری سوابق مبتنی بر کاغذ منجر به عوارضی می شود زیرا در نهایت صورتحساب های تکراری را از فروشندگان دریافت می کنید.

سردرگمی با سپرده ها

بدون حساب های جداگانه برای تراکنش های تجاری و شخصی، می توانید چک ها را به حساب بانکی اشتباهی واریز کنید.

سربار بالاتر

هنگامی که حجم کسب و کار شما افزایش می یابد، ممکن است لازم باشد کارمندان بیشتری را برای حسابداران داخلی خود استخدام کنید.

بهترین روش ها در حسابداری مدیریت املاک چیست؟

برای اطمینان از اجتناب از هر گونه خطر، این شیوه های حسابداری مدیریت دارایی را دنبال کنید:

تفکیک حساب ها

برای دریافت اجاره و پرداخت هزینه های عملیاتی حساب های جداگانه ای نگه دارید.

ثبت معاملات به درستی

برای گزارشگری مالی دقیق، تمامی معاملات باید در دسته بندی های مناسب ثبت شوند.

یکنواختی در روش حسابداری

یکی از روش های حسابداری نقدی یا تعهدی را انتخاب کنید و به آنها پایبند باشید. هم دريافت هاي تجاري و هم پرداخت ها به موقع انجام مي شود.

نظارت بر هزینه های قابل کسر

شما می توانید هزینه های خاصی را در مقابل کل بدهی مالیاتی خود مطالبه کرده و آنها را کاهش دهید. مطمئن شوید که آنها را ادعا می کنید.

سیستم حسابداری متمرکز

با دپارتمان های مختلف در تجارت، یک سیستم حسابداری متمرکز همه بخش ها را یکپارچه می کند و اظهارات MIS را دقیق تر می کند.

نتیجه گیری

کسب و کار مدیریت املاک شما برای موفقیت بیشتر به درآمدهای بالاتر و سیستم های حسابداری مناسب نیاز دارد.

روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید، کسب و کار خود را مقیاس بندی کنید و چالش های حسابداری خود را به حسابداران دارایی برون سپاری کنید. بازدهی کسب و کار شما با سود بیشتر و مالیات کمتر بالا می رود!

درباره ما

OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات 16 ساله است که با بیش از 75 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما اکنون این خدمات را به مجموعه ای از 100000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.

از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.


خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید