صاحبان مشاغل امروزی با چالش های بزرگی در حفظ شفافیت مالی و رعایت هنجارهای دولتی مواجه هستند. در چنین سناریوهای پیچیده، بهتر است به خدمات برون سپاری مانند حسابرسی و حسابداری روی بیاورید.
با برون سپاری خدمات حسابداری خود به افراد حرفه ای در این زمینه، صاحبان مشاغل می توانند توصیه های مالی مهمی را از آنها در مورد راه های مختلفی که از طریق آنها می توان از دام های معمولی تجاری جلوگیری کرد، دریافت کنند و نمایش سودآور ادامه یابد. علاوه بر این، آنها میتوانند کسبوکارها را برای جلوگیری از کلاهبرداری با «دزدیدن سختتر و کشف آسانتر» آموزش دهند.
خدمات برون سپاری حسابداری می تواند مجموعه ای از مزایا را برای شرکت شما فراهم کند مانند:
- دسترسی به مشاوره تخصصی را فراهم می کند
- به شما کمک می کند تا الزامات انطباق را به طور موثر برآورده کنید
- کاهش هزینه های کسب و کار
- بهبود بهره وری
- در مقدار زیادی از زمان گرانبهای خود صرفه جویی کنید
- تقلب های حسابرسی را به حداقل برسانید و از آن جلوگیری کنید
حسابداری بخشی است که به دلیل ماهیت پیچیده و تحول ریسک، در برابر تقلب آسیب پذیر است. برون سپاری خدمات حسابداری خود و قرار دادن آنها در دست یک شرکت قابل اعتماد می تواند صورت های تطبیق بانکی دقیق، همراه با راه حل های مناسب برای رسیدگی دقیق به آنها ارائه دهد.
در اینجا نحوه برون سپاری وظایف حسابداری می تواند احتمال تقلب در شرکت شما را به حداقل برساند:
1. مسئولیت های شغلی را تقسیم کنید
نگه داشتن تمام تخم مرغ ها در یک سبد بزرگترین اشتباهی است که مردم مرتکب می شوند. همین امر در مورد انتصاب یک نفر برای انجام تمام کارهای حساب های شما و کاملاً بسته به آنها صدق می کند. اولین و مهمترین قدم برای ایجاد کنترل های تقلب داخلی، تفکیک وظایف مربوط به حسابداری، مانند مجوز، نگهداری سوابق، و نگهداری دارایی است. این را می توان در قدرت کاری 2 نفره نیز انجام داد. در چنین مواردی، مالک باید مسئولیتهای حساب بانکی را بر عهده بگیرد، در حالی که به یک مدیر تجاری باید وظایف دیگری مانند تهیه پیشنویس ایمیلها، ثبت تراکنشها، و غیره اختصاص یابد. با افزایش تعداد کارکنان، خدمات حسابداری تجاری باید بر این اساس توزیع شود.
2. پرداخت های دستی را محدود کنید
وقتی تراکنش ها به صورت دیجیتالی پذیرفته می شوند، خطر کلاهبرداری و پولشویی تا حد زیادی کاهش می یابد. دلیل اصلی این امر این است که هیچ رسیدگی فیزیکی به پول نقد وجود ندارد. تمام پولی که وارد یا خارج می شود، به طور خودکار در حساب بانکی شما ثبت و ثبت می شود. از این رو، تقلب در حسابداری با این عمل ساده تا حد زیادی کاهش می یابد.
3. بررسی منظم گزارش های ماهانه
وقتی خدمات حسابداری خود را برون سپاری می کنید، گزارش های ماهانه به طور خودکار بررسی می شود که به تقلب پیشی می گیرد. علاوه بر این، کتابهایی که به خوبی سازماندهی شدهاند، بدون بهینهسازی حسابها، و احراز هویت مناسب و تأیید گزارشها بهصورت منظم ماهانه میتوانند از تقلب جلوگیری کنند.
4. کنترل های دستکاری را بررسی کنید
چک جعلی، رهگیری یا تغییر یافته در حساب بانکی تجاری چیزی است که به عنوان دستکاری چک شناخته می شود. این را می توان به روش های مختلفی کنترل کرد، یکی از آنها برون سپاری خدمات حسابداری برای تفکیک وظایف تسویه حساب بانکی، ثبت تاریخ و غیره است. روش های دیگر برای جلوگیری از این کلاهبرداری استفاده از چک های الکترونیکی به جای چک کاغذی و مطابقت با گیرنده آن است. چک ابطال شده با نرم افزار حسابداری شما و غیره.
5. کلاهبرداری اسکیمینگ
کلاهبرداری به این معنی است که چیزی را از بالا بکشید، و در جایی اتفاق میافتد که تراکنشهای نقدی به طور منظم انجام میشود و برای اکثر تراکنشها پول به صورت فیزیکی دریافت میشود. شخصی که آن را دریافت می کند ممکن است مقداری پول نقد از بین ببرد، آن را در جیب خود بگذارد و با حذف کامل ورودی، مبلغ کمتری دریافت کرده است. بهترین راه برای کنترل این نوع تقلب در حسابداری استفاده از روش های انتقال الکترونیکی وجوه است.
6. تقلب در حقوق و دستمزد
این نوع تقلب در دو صورت قابل انجام است. یکی، کارمندی که تعداد ساعات کار خود را افزایش می دهد، و دوم، کارمند به کارگران ساختگی پرداخت های جعلی صادر می کند. بهترین راه برای مهار این دستکاری، برون سپاری حقوق و دستمزد به یک سیستم صورتحساب خودکار است. شریک حسابداری برون سپاری شما ابزار تشخیص تقلب را برای مطابقت با شماره حساب، شماره چک و مبلغ ارائه می دهد.
7. تقلب های حسابداری داخلی
کلاهبرداری های حسابداری داخلی در مشاغل زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند کارمند برای کلاهبرداری از یک کسب و کار تبانی می کنند. هنگامی که عملیات حسابداری به عوامل برون سپاری واگذار می شود، درها را به روی تبانی و کلاهبرداری کارکنان می بندد. وظایف حسابداری را تفکیک میکند و در نتیجه خطر تقلب را به حداقل میرساند.
برداشت نهایی
هنگامی که خدمات حسابداری تجاری از خارج از شرکت تحویل داده می شود و برون سپاری می شود، مزایای مختلفی را به همراه دارد که مهمترین آنها محدود کردن روش های تقلب و کمک به کاهش هزینه ها تا 60٪ است.
علاوه بر این، مالک/مدیر عامل کسب و کار را از محدود شدن به نگهداری یا ساخت یک بخش حسابداری مقیاس پذیر و نظارت منظم بر آن رها می کند. آنها میتوانند نقشهای اصلی مختلف دیگری را که به توجه و تخصص بهتری نیاز دارند، متنوع کرده و روی آنها تمرکز کنند و میتوانند آنها را قادر سازند تا بیشتر بر شایستگیهای اصلی کسبوکار تمرکز کنند.
از این رو، برون سپاری خدمات حسابداری خود به یک شرکت حرفه ای می تواند برای یک کسب و کار/شرکت از هر جنبه برد-برد باشد.
درباره ما
OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از پانزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.
OHI به بیش از 300 مشتری در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا خدمات ارائه می دهد. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
——————————————————————————————————————————
درباره خدمات برون سپاری حسابداری ما بیشتر بیاموزید – با ما تماس بگیرید