اشتباهات حسابداری تجاری که باید از آنها اجتناب کنید


حسابداری تجاری تا حد زیادی به عنوان پایه ای در نظر گرفته می شود که موفقیت یا شکست یک سازمان به آن بستگی دارد. نه تنها به شرکت‌ها در طبقه‌بندی، درک، ثبت و تفسیر داده‌های مالی اولیه‌شان کمک می‌کند، بلکه آنها را برای یافتن جایگاهی محکم در دنیای رقابتی مجهز می‌کند.

خواه ایجاد جریان نقدی، شناسایی نقص‌های زنجیره تامین، تجزیه و تحلیل صورت‌های سود/زیان، یا اطمینان از انطباق با مالیات – حسابداری تجاری تأثیر واقعی بر هر جنبه‌ای از فرآیندها و عملیات تجاری دارد.

به همین دلیل جای تعجب نیست که صنعت حسابداری در ایالات متحده به تنهایی درآمد هنگفتی بالغ بر 141 میلیارد دلار در سال ایجاد می کند.

با چنین مقدار زیادی پول در صنعت حسابداری، واگذاری حساب های خود در دستان غیرحرفه ای غیرعاقلانه است. بنابراین، در اینجا 5 عمده وجود دارد اشتباهات حسابداری مشاغل کوچک که برای صرفه جویی در زمان و هزینه باید فوراً آن را حل کنید.

1. همه چیز را به تنهایی مدیریت نکنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، می توانید در چند چیز مهارت داشته باشید – اما مطمئناً در همه چیز نه. اگر مذاکره با فروشندگان، نگهداری موجودی ها، نظارت بر کارکنان یا بررسی صورت های مالی را کاملاً به عهده خودتان بگذارید، وقت کافی برای اداره کسب و کار خود را به روشی مناسب پیدا نخواهید کرد.

در نتیجه فروش و سود شما متضرر می شود. بهتر است این دردسرها را یا با استخدام کارشناسان یا با برون سپاری حسابداری تجاری به افراد حرفه ای به حداقل برسانید.

2. به بررسی جریان نقدی خود ادامه دهید

پیگیری منظم جریان نقدی ورودی و خروجی به کسب و کار شما امکان می دهد روی پای خود بایستد. حتی یک خطای دقیقه ای در ثبت این عبارات معمول می تواند به نتایج فاجعه آمیزی منجر شود.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هر معامله ای که کسب و کار شما انجام می دهد به طور دقیق ثبت می شود. این نه تنها به شرکت شما در صرفه جویی در زمان، انرژی و پول کمک می کند، بلکه به شرکت شما اجازه می دهد تا ناکارآمدی را کاهش دهد، شفافیت را افزایش دهد و در نتیجه رشد تدریجی را نشان دهد.

3. به فاکتورهای پرداخت نشده توجه کنید

ناگفته نماند که نادیده گرفتن فاکتورهای پرداخت نشده برای مدت بیش از 60 تا 90 روز می تواند برای کسب و کار شما بسیار مضر باشد. به‌عنوان مالک، باید همواره تمام پرداخت‌هایی را که در مدت زمان تعیین‌شده انجام نشده‌اند، پیگیری کنید.

در صورت شناسایی چنین پرداخت‌هایی، باید یادآوری ارسال کنید و پیگیری‌ها را به صورت روزانه انجام دهید. پرداخت‌های معلق نه تنها متحمل ضرر می‌شوند، بلکه بازیابی را نیز بسیار سخت می‌کنند.

4. پول را برای اصلاح نادرستی هدر ندهید

اگرچه ممکن است شرکت شما قبلاً یک حسابدار داشته باشد که سوابق مالی شما را نگهداری می کند، هر معامله ای که توسط نگهدار ثبت نشود منجر به اشتباهات بزرگ می شود.

برای اصلاح بیشتر این موارد، باید CPA (حسابداران رسمی رسمی) را استخدام کنید، که باز هم چیزی جز هزینه اضافی نخواهد بود. بنابراین، به جای هدر دادن پول برای اصلاح این اشتباهات، مناسب است که یک تیم حسابداری داخلی و دائمی استخدام کنید یا کار را به متخصصان برون سپاری کنید.

5. سیستم های تکنولوژیکی خود را ارتقا دهید

ارتقاء سیستم های تکنولوژیکی شما یکی از مهمترین جنبه های موفقیت سازمانی است. به جای استخدام یک تیم غیرحرفه ای که در کارهای اداری بیهوده مشغول هستند، استفاده از فناوری به روز باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت شما می شود.

نرم افزار هوشمند و خودکار نه تنها نتایج بهتری ایجاد می کند، بلکه خطاهای انسانی را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، نرم افزارهای تک فریمی یک رابط منسجم، لغزش کم داده ها و حسابداری جامع و بی خطا ارائه می دهند.

جمع بندی

در آینده، حسابداری تجاری همان اهمیتی را که امروزه دارد، حفظ خواهد کرد. اگر فرآیندهای حسابداری به درستی انجام شود، سازمان ها را قادر می سازد تا کارایی و اثربخشی خود را به روشی بسیار روشمند، ساختارمند و پایدار حفظ و حفظ کنند. به طوری که مشاغل حسابداران حرفه ای با نرخ سالانه 4 درصد رشد خواهند کرد.

به عنوان یک سازمان، اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید و آن را برای آینده آماده کنید، زمان آن رسیده است که از هدر دادن پول خودداری کنید و کارهای حسابداری خود را به حسابداران و نرم افزارهای حرفه ای واگذار کنید.

درباره ما

OHI یک ارائه دهنده خدمات تخصصی برون سپاری مالی و حسابداری با بیش از شانزده سال تجربه برون سپاری مالی و حسابداری است. ما دارای تخصص برون سپاری عملکردی قوی در فرآیندهای حسابداری نهایی هستیم که فعالیت های حسابداری روزانه، تطبیق ها، فرآیندهای نهایی سازی حساب های پایان ماه و پایان سال، بازپرداخت کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد، گزارش مدیریت و تجزیه و تحلیل مالی را پوشش می دهد.

OHI به بیش از 300 مشتری در سراسر ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کانادا خدمات ارائه می دهد. از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.


درباره خدمات برون سپاری حسابداری ما بیشتر بیاموزید – با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید