شرکت های املاک و مستغلات باید با معاملات و قبوض سنگین دست و پنجه نرم کنند. در نتیجه حسابداران شرکت های املاک همواره تحت فشار هستند.
خطاهای حسابداری در درازمدت می تواند برای سازمان های املاک و مستغلات بسیار پرهزینه باشد. به همین دلیل است که حسابداران هر ورودی در ترازنامه را بررسی متقابل می کنند تا هر گونه اشتباهی را از بین ببرند.
ارجاع متقابل یک تکنیک قدیمی است که توسط حسابداران برای تأیید ورودی های کتاب خود استفاده می شود. دورانی که قوانین انطباق برای حسابداری چندان سختگیرانه نبود، گذشته است. در حال حاضر، آژانس های املاک و مستغلات می توانند در صورت کشف اشتباهات حسابداری، دچار مشکلات قانونی شوند.
اما در عین حال این خطاها بسیار رایج هستند و هر انسانی ممکن است مرتکب آن شود. کارشناسان اهمیت ارجاع متقابل را درک می کنند و تهیه تمام گزارش ها و سوابق مالی با نهایت دقت را ضروری می دانند. حسابداری به معنای خوب بودن با اعداد و تطبیق موجودی حساب است. به منظور حصول بهترین نتایج، تمامی شرکت ها باید از متخصصان مجرب برای تهیه سوابق حسابداری بدون خطا استفاده کنند.
برای دانستن هدف از ارجاع متقابل برای شرکت های املاک و مستغلات، ادامه مطلب را بخوانید.
آشنایی با ارجاع متقابل در حسابداری
ارجاع متقابل را می توان به عنوان ارتباط یک ورودی در دفتر حسابداری به منبع آن تعریف کرد. شما می توانید توضیح دهید که چگونه یک ورودی خاص در دفتر حسابداری شما با ارجاع متقابل وارد شده است.
زمانی استفاده می شود که اقلام ردیفی در دفتر حسابداری رابطه مستقیم داشته باشند. به عنوان مثال، حسابداران املاک و مستغلات باید مطالبات و مطالبات پرداختنی را جداگانه سازماندهی کنند. با استفاده از این ویژگی، حسابداران می توانند مطالبات و مطالبات پرداختنی را برای هر مشتری املاک مطابقت دهند.
مشتری ملکی را در نظر بگیرید که برای ملکی به صورت اقساطی پرداخت کرده است. برای آخرین قسط، رسیدی در اختیار مشتری قرار می دهید که پرداخت کامل آن را به او اطلاع می دهید.
با این حال، رسید نهایی به پرداختهای قبلی مشتری مرتبط میشود. در چنین حالتی، ارجاع متقابل می تواند به حسابداران کمک کند تا تشخیص دهند که آیا مشتری تمام اقساط را پرداخت کرده است یا خیر.
در پایان ماه، حسابداران ساعت ها را صرف تطبیق پرداخت ها از منابع مختلف می کنند. ارجاع متقابل در حسابداری می تواند بار دستی حسابداران را در هنگام عقب نشینی/سازگاری کاهش دهد.
تجزیه و تحلیل مرجع متقابل فقط یک مرحله تصادفی در حسابداری نیست، بلکه یک عمل ضروری است.
چرا ارجاع متقابل در حسابداری مهم است؟
- ارجاع متقابل در حسابداری به دلایل مختلفی مهم است:
- امکان ایجاد گزارش های مالی قابل اعتماد را فراهم می کند.
- ممیزی با مرجع متقابل می تواند به حساب ها کمک کند تا فاکتورهای پرداخت نشده را شناسایی کرده و سایر خطاها را شناسایی کنند.
- به داشتن اطلاعات تایید شده برای آینده کمک می کند.
چگونه به راحتی به صورت های مالی اشاره می کنید؟
برای ارجاع متقابل، حسابداران ورودی های مرتبط را با همان حرف/عدد علامت گذاری می کنند تا سریعا آنها را پیدا کنند. معمولاً یک شماره مرجع برای یک تراکنش منحصر به فرد ارائه می شود. هر ورودی مرتبط در آینده همان شماره مرجع را خواهد داشت.
ترازنامه یک شرکت شامل فاکتورهای زیادی است که به هم مرتبط هستند. حسابداران می توانند آنها را از طریق شماره مرجع با استفاده از ارجاع متقابل مطابقت دهند.
یک شرکت املاک روزانه باید با فاکتورهای زیادی سر و کار داشته باشد. بنابراین ارجاع متقابل می تواند برای حسابداران دارایی مفید باشد تا به آنها کمک کند تا معاملات را به شیوه ای سازمان یافته مشاهده کنند. شناسایی ورودی هایی که هنوز پردازش نشده اند نیز آسان تر است.
ارجاع متقابل به افزایش دید تراکنش ها در دفاتر کمک می کند. از آنجایی که شرکتهای بزرگ املاک و مستغلات با تعداد بیشتری از تراکنشهای روزانه سروکار دارند، میتوانند از ویژگیهای نرمافزار مرجع متقابل پویا برای شناسایی آسان پرداختها/فاکتورهای ناقص استفاده کنند.
مزایای ارجاع متقابل در حسابداری چیست؟
مزایای ارجاع متقابل در حسابداری به شرح زیر است:
- با ارجاع متقابل می توان از وضعیت فاکتورها مطلع شد. فاکتورهای ملکی را می توان به طور کامل پرداخت کرد، تا حدی پرداخت کرد یا پرداخت نشد
- حسابداران املاک و مستغلات می توانند تراز باز را برای هر مشتری یا تامین کننده با ارجاع متقابل تعیین کنند
- با ارجاع متقابل، می توان فهمید که کدام پرداخت ها برای کدام فاکتورها قابل اعمال است
- می توان فاکتورهای پرداخت نشده، اشتباهات حسابداری، ورودی های تکراری، حساب های عمومی اشتباه و موارد دیگر را با ارجاع متقابل تشخیص داد. صورت حسابداری را نیز می توان به راحتی با ارجاع متقابل تأیید کرد
- از طریق ارجاع متقابل، ارتباط ساختاری بین فاکتورها و پرداخت ها برقرار می شود.
نتیجه گیری
ارجاع متقابل ممکن است گاهی اوقات برای حسابداران املاک و مستغلات دشوار باشد. از این رو، به جای استخدام حسابداران خبره برای ارجاع متقابل، یک شرکت املاک و مستغلات می تواند فرآیندهای حسابداری را به یک شخص ثالث قابل اعتماد برون سپاری کند.
با انجام این کار، شرکت های املاک و مستغلات می توانند در هزینه های مربوط به ارجاع متقابل و سایر فرآیندهای حسابداری صرفه جویی کنند. از ارجاع متقابل در سال 2022 برای شناسایی خطاهای حسابداری استفاده کنید!
صورتهای مالی متقابل بر شهرت شرکت تأثیر می گذارد. این به کاربران خارجی اجازه می دهد تا موقعیت های مالی قابل اعتماد شرکت ها را بدست آورند و تصمیمات عاقلانه بگیرند.
درباره ما
OHI یک شرکت خدمات املاک و مستغلات پانزده ساله است که با بیش از 50 توسعه دهنده املاک تجاری و مسکونی، صندوق ها و شرکت های مدیریت املاک در سراسر ایالات متحده کار می کند. تخصص عمیق ما در حسابداری املاک و مستغلات، تجزیه و تحلیل مالی، مدیریت اجاره و مدیریت دارایی به مشتریان کمک کرده است تا هزینه های مرتبط را 40-50٪ کاهش دهند. ما اکنون این خدمات را به مجموعه ای از 75000 واحد در سراسر مشتریان ارائه می دهیم.
از شما دعوت می کنیم تا از طریق ما برون سپاری مالی و حسابداری را تجربه کنید.
خدمات حسابداری املاک کم هزینه برای شرکت های املاک: AP | AR | آشتی ها | پایان ماه | امور مالی | حسابداری پایان سال | گزارش دهی – مشاهده بیشتر