سنت های تعطیلات در سراسر جهان و طراحی هدایت شده!


در اینجا یک درس طراحی سرگرم‌کننده و رایگان است که می‌توانید همراه با واحد سنت‌های تعطیلات خود در سراسر جهان انجام دهید! ما یاد گرفتیم که چگونه نسخه فرانسوی بابانوئل، معروف به “پره نوئل” و الاغی را که هنگام آوردن هدایایش بر آن سوار می شود، بکشیم! من این هفته این کار را با دانش آموزان کلاس اول و دوم خود انجام دادم و از نتایج بسیار راضی هستم! امیدوارم شما هم فرصت استفاده از آن را داشته باشید و از آن لذت ببرید!

برای شروع، من کتاب قابل اعتماد خود را به نام سنت های تعطیلات در سراسر جهان دریافت کردم و به صفحه فرانسه ورق زدم. ما بحث کردیم که چگونه این سنت متفاوت است و چگونه با سنت ما در اینجا در ایالات متحده یکسان است. ما همچنین در مورد تفاوت یا شبیه بودن آن با برخی از سنت های کشورهای دیگر که تاکنون در مورد آنها یاد گرفته ایم بحث کردیم.



این کتاب را می توان به صورت چاپی یا دانلودی خریداری کرد. در بالا صفحات رنگ آمیزی دانش آموز وجود دارد.

پس از اتمام این بخش از درس، برای بخش طراحی هدایت شده آماده شدیم. اگر با داستان آشنا نیستید، در فرانسه، بابانوئل با نام پر نوئل (با نام مستعار “پدر کریسمس”) شناخته می شود، به جای اینکه با سورتمه ای که توسط گوزن های شمالی کشیده شده به شهر بیاید، سوار بر الاغ می آید! بچه ها خوراکی هایی مانند هویج برای الاغ در کفش خود می گذارند! در عوض، پر نوئل هدایایی را در کفش آنها می گذارد!


اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا کسی باید با طراحی هدایت شده خود را به زحمت بیندازد. چه هدفی را دنبال می کند؟ خوب، علاوه بر اینکه فوق العاده است، بدون پروژه هنری PREP، این یک راه عالی برای تمرین این مهارت ها است:
– دنبال کردن دستورالعمل ها
– تشکیل شکل
– واژگان جهت و موقعیت
– مهارت های حرکتی ظریف
– مهارت های ادراک بصری
– مهارت های خودتنظیمی (آنها باید منتظر بمانند، صبور باشند و ساکت بنشینند و از معلم جلوتر نگیرند).
– پشتکار در انجام کارهای دشوار

اوه، و آیا من اشاره کردم که این یک است پروژه هنری PREP وجود ندارد؟ روده بر شدن از خنده!

من از اول سال با کلاسم طراحی هدایت شده انجام می دهم. من دارم همیشه زمانی که در مهدکودک تدریس می‌کردم این کار را انجام دادم، و اکنون هنوز با دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به همان اندازه از آن لذت می‌برم! اگر پست‌های من را در گذشته خوانده باشید، شاید به خاطر بیاورید که اکثر دانش‌آموزان من سال را با تقریباً تجربه‌ای در طراحی هدایت‌شده آغاز کردند. در واقع، نقاشی‌های «نه دیوید» آن‌ها در ابتدای سال تقریباً شبیه نقاشی‌های دانش‌آموزان سابق مهدکودک من بود و من بسیار شوکه شدم.

خوب، پسر، آیا همه چیز تغییر کرده است. فقط به این نقاشی ها نگاه کنید!


چیزی که من در مورد کلاس فعلی خود یاد گرفتم این است که آنها واقعاً به یک نقطه مرجع نیاز دارند تا از زمانی که ما نقاشی های خود را شروع می کنیم شروع کنند. به نظر می رسد که همه تفاوت را ایجاد می کند! آنها باید قبل از شروع، اولین دایره یا مربع را به آرامی روی کاغذ در اندازه و مکان درست بکشند. آنها واقعاً زمان سختی دارند که بفهمند یک شی چقدر باید بزرگ یا کوچک باشد یا کجا باید برود. از آنجا که بزرگترین مشکل در طراحی هدایت‌شده این است که اگر با ایجاد اندازه اشتباه اولین شکل را شروع کنید، اغلب نمی‌توانید ادامه دهید.


به عنوان مثال، اگر اولین شکلی که باید بسازید سر باشد و کودک سر را خیلی کوچک کند، دیگر جایی برای چشم، بینی یا دهان باقی نخواهد ماند. اگر کودک سر را روی کاغذ خیلی پایین بیاورد، دیگر جایی برای بقیه بدن باقی نمی ماند. و اگر بعد از اینکه گفتم آن را کنار کاغذ بگذارد، آن را در مرکز کاغذ بسازد، دیگر جایی برای جسم دوم آن طرف کاغذ باقی نمی ماند.


چنین مشکلی امسال برای دانش‌آموزان من بسیار ناامیدکننده است، بنابراین تصمیم گرفتم ادامه دهم و نکات شروعی را که از قبل در مقاله طراحی شده‌اند را برای پروژه طراحی راهنمای تعطیلات در سراسر جهان به آنها ارائه دهم. بنابراین ریش و قسمتی از سر را که زیر کلاه می رود مداد کردم. سپس شانه ها را شروع کردم اما همانجا متوقف شدم. می دانستم که مسئله خر کاملاً متفاوت خواهد بود، بنابراین شکل سر را کشیدم، فضایی برای گوش ها و خطی گذاشتم که گردن شروع به پایین رفتن می کند. سپس یک نسخه برای هر کودک به اضافه یک نسخه برای خودم زیراکس کردم.


وقتی طراحی هدایت‌شده انجام می‌دهم، همیشه سعی می‌کنم با استفاده از کاغذی هم‌اندازه با کاغذ آن‌ها جلوی چشم آنها نقاشی بکشم، زیرا فکر می‌کنم به آنها کمک می‌کند درک و اندازه را صاف نگه دارند. و سپس علاوه بر آن، برخی از قسمت های کوچکتر روی تخته سفید خود را نیز بزرگ می کنم، همانطور که در عکس می بینید. من همچنین گاهی اوقات از دوربین مداربسته خود استفاده کرده ام. اما من ترجیح می‌دهم “زندگی و حضوری” را درست در مقابل آنها بکشم تا اینکه کنار دوربین مداربسته‌ام قرار بگیرم. به این ترتیب، من واقعاً می‌توانم ببینم که آنها چه می‌کنند و می‌توانم قسمت‌هایی را که نمی‌گیرند، بهتر توضیح دهم.


به هر حال، داستان کوتاه – درس عالی پیش رفت، و بچه ها از نقاشی های خود فوق العاده راضی بودند! خودتان می بینید که چقدر زیبا هستند! هر دو کلاس اول و دوم خیلی خوشحال بودند!

برای دانلود دستورالعمل اینجا را کلیک کنید!

-هایدی 🙂

PS فراموش نکنید که همه ویدیوهای ما برای استریم در دسترس هستند UScreen، رایگان برای 30 روز اول! این یک راه عالی برای آوردن یادگیری آسان و فعال به دانش‌آموزانتان در این مدت است، و آنها همیشه می‌توانند درست قبل از اینکه شارژ شوند، مانند روز 29، آن را لغو کنند! برای اطلاعات بیشتر صفحه اطلاعات را در وب سایت ما بررسی کنید!


———————————
بیا دنبالم! آیا از این پست لذت بردید؟ لطفی به من بکنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید! و این وبلاگ را با ثبت نام در سایت من دنبال کنید به روز رسانی ایمیل در اینجاو من را در TPT دنبال کنید! من هم هستم پینترست، فیس بوک، توییتراینستاگرام، و یوتیوبهم! فراموش نکنید که در خبرنامه ایمیل ما برای معاملات ویژه و کدهای تبلیغاتی ثبت نام کنید که در هیچ جای دیگری از آنها مطلع نخواهید شد.



دیدگاهتان را بنویسید